Ylona in 2011, een jaar vol veranderingen

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

wollewaps

Ylona in 2011, een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-12 21:55

Hallo bokkers!

Bij deze wil ik de hoogtepunten uit 2011 van Ylona (Reinar x Tunar) en mij met jullie delen, ik hoop dat jullie het leuk vinden en een reactie achterlaten! *D Willen jullie meer weten? Kijk dan even in mijn profiel of stuur een PB :)

Afbeelding

Op 2 januari heb ik een onverwachtse (daarom is ze daar ook niet netjes geknipt :+ ) fotoshoot gehad van bokker en stalgenoot Dunesjka, het was erg gezellig en er kwamen mooie winterse plaatjes uit. Ik vind het leuk om te zien dat de sneeuw toen pas aan het verdampen was, en de huidige N57 toen nog in aanleg op de achtergrond.

Afbeelding

Van februari heb ik helaas geen foto's, maar wel een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=o10Oxg8M0oA
Ik ben zelf erg blij met dit beeld, dit was voor het eerst dat we op een fatsoenlijk tempo de bak door gingen zonder er vandoor te gaan of met een gigantisch hoog tempo te lopen. Het was een FNRS F4 proefje op 12 Februari, we behaalden een 1e plaats met 230 punten.

Afbeelding

Ook op 19 Maart heb ik weer een FNRS F4 proefje gereden, helaas ging het deze keer niet zo goed als de vorige keer en kreeg mevrouw bij binnenkomst al de wind in d'r bol en hebben we niets anders gedaan dan knoerhard galopperen en ben ik dus gediskwalificeerd. Er zijn helaas geen foto's of filmpjes gemaakt deze maand.

Afbeelding

- Op 16 April hadden we een onderinge KNHS Dressuur wedstrijd op de 'My Special Horse Competition' in Nieuw- en Sint Joosland, ik reed de B-proef 5 en we kregen 154 punten. Terecht, want Ylona was ontzettend druk en gespannen, het begon al toen ze er op het achterterein vandoor ging toen ik haar hoofdstel aan wilde doen. Met inrijden schoot ze constant onder me vandaan en de proef zelf was al niet veel beter.
- Op 30 April hadden we met de Middelburgse ringrijdersvereniging de jaarlijkse koninginnendagwedstrijd in op het abdijplein in Middelburg. Het was heerlijk weer en ik had in totaal 3 van de 30 ringen en de 1e prijs voor de versiering, waar ik ontzettend blij mee was omdat ik altijd erg mijn best doe voor originele versiering.

Afbeelding

- Op 7 Mei gingen we weer ringrijden op de jongerenwedstrijd in Oostkapelle, ook deze keer was het weer lekker weer en ik had 4 van de 30 ringen.
Ook hebben we na deze wedstrijd met een foto in de krant gestaan :D : *klik*
- Op 14 Mei hadden we een onderlinge ringrijd wedstrijd in Kapelle, wederom was het weer super. Ik had 5 van de 30 ringen, en een extra prijs voor een gestoken ring (een fles wijn die niet bepaald lekker was :')).

Afbeelding
Afbeelding

- Op 4 Juni deden we mee aan een behendigheidsparcours tijdens 'spelen voor MS' in Koudekerke, het was een erg leuke dag en het is natuurlijk altijd mooi om ondertussen ook wat voor het goede doel te kunnen betekenen! Er waren allerlei onderdelen die op snelheid afgelegd moesten worden, zoals slalommen, door een lintennet, over een kleed, door een bak met geplette flesjes en achterwaarts door een 'L', Ylona deed alles super en heeft geen 1x getwijfeld, alleen toen we bij de 'L' aankwamen vertikte ze het om achteruit te lopen "want baas, ik moet toch altijd vooruit? :+ " dus dat koste ons behoorlijk wat tijd, maar we behaalde al met al een mooie 4e plaats :)
- Na het parcours heb ik met Ylona nog wat ponyritjes gedaan met de kinderen die aanwezig waren.
- Op 25 Juni zijn we naar de keuring op de 'Zeeuwse Dag van 't Paard' in Vrouwenpolder geweest, het was echt rotweer met veel regen en wind, maar dat mocht de pret niet bederven :brr: Ylona deed mee in categorie 7 (8 jaar en oudere merries) en ze behaalde 33 punten, dat was goed voor een 2e premie :D
- Ook hebben we die dag meegedaan aan 'bestgaande combinatie onder het zadel' en ondanks dat we compleet verzopen waren, behaalde we toch nog een 4e plaats.

Afbeelding

- Op 10 Juli was de jaarlijkse "Tally Ho"-wedstrijd op de manege. Tally Ho is een wedstrijd waarbij je op een ongezadeld, versierd (in mijn geval geverfd paard een snelheidswedstrijd doet tegen iemand anders, je stapt van achter naar voor, draait om de honk heen, draaft weer terug naar achter, draait om de honk heen en komt dan zo snel mogelijk terug gegaloppeerd. Ga je ergens in de verkeerde gang, dan moet je voor straf een rondje draaien. Ylona was óntzettend druk en opgefokt, na 3 jaar weten ze nou eenmaal hoe het werkt :') we behaalden een 6e prijs en de 3e versieringsprijs.
Op dit filmpje is vanaf 3:50 te zien hoe belachelijk druk mevrouw was :+ : http://www.youtube.com/watch?v=Mv42FmEg ... ature=plcp
- Op 23 Juli had ik weer springles, dit was de laatste springles waar ik foto's van heb.
- Op 30 Juli was het weer tijd voor een ringrijd wedstrijd, de vrije wedstrijd in Vlissingen, we hadden 11 ringen (dit is ons record). Ylona was super braaf en liep erg lekker in de baan. Het weer viel ook niet tegen!

Afbeelding

- Begin Augustus heb ik samen met een stalgenoot een ritje door de binnenstad van Middelburg gemaakt, we zijn onder andere over de markt, over de dam, langs de agrimarkt en langs de frietboer geweest. Het was echt ontzettend gezellig en we zijn vaak op de foto gezet! :D
- Op 18 Augustus reden wij onze laatste ringrijd wedstrijd... Het was de grote wedstrijd in Middelburg op het molenwater, we hadden uiteindelijk 9 ringen. Jammergenoeg was het niet het lekkerste weer, want het regende behoorlijk de hele dag. Toch hebben wij ontzettend genoten van deze laatste keer! Misschien dat we ooit nog eens meedoen als we bijvoorbeeld eens een weekendje naar Zeeland komen.
- Op 21 Augustus begon ons nieuwe leven! Het was de dag van de grote verhuizing van Zeeland naar Drenthe! Gelukkig is de trailerreis goed verlopen en is Ylona heel aangekomen. Ze mocht daarna gelijk op een afgezet stukje wei om haar benen te strekken. De volgende dag mocht ze al bij de andere paarden in de groep, dit is gelukkig ook allemaal goed verlopen en ze heeft gelijk vriendjes gemaakt :) Ze kwam erg mager aan maar knapte gelukkig snel weer op.
In 3 weken tijd ging ze van dit (foto is van de dag van aankomst):
*klik*
naar dit:
*klik*

Afbeelding

In September hebben we vooral veel buitengereden en van de prachtige natuur genoten, omdat ik en m'n ouders ondertussen nog druk bezig waren met de verbouwing van het nieuwe huis, hebben we niet echt tijd gehad om foto's te maken. Ik merkte wel dat Yloon helemaal tot leven kwam, ze zat een stuk beter in haar vel en had ook veel meer zin om voor me aan het werk te gaan.

Afbeelding

Hetzelfde geld eigenlijk voor Oktober, ook hier hebben we veel buitengereden, en een keer of 3 in de bak om haar vast wat te laten wennen voor de winter. Wel heb ik deze maand mijn mooie lipica laarzen binnen gekregen! :D en bijpassende paddings van pluisje88 voor mijn Harry's Horse Switch hoofdstel. *klik*

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

- Op 12 November hadden we ons eerste FNRS F4 proefje op de nieuwe manege, het ging jammergenoeg niet zo goed, want de eerste 4 rondjes moest mevrouw zichzelf weer even bewijzen en heel hard galopperen :+ daarna herstelde we ons weer, en ging het een stuk beter ondanks alle opgebouwde spanning. We eindigden met 202 punten en een 5e plaats.
- Op 20 November hadden we onze eerste echte Enjoy the Ride rit! Het was een 17km lange 'snertrit' die georganiseerd werd vanaf de manege waar we zelf ook staan in Schoonloo. De term 'snertrit' hield in dat we na de rit met z'n alle in de kantine een bord snert of groentesoep gingen eten! :9

Afbeelding

In December is er niet veel bijzonders gebeurd, ik was jarig, veel anderen waren jarig en de feestdagen zaten er ook nog eens tussen, dus ik heb het erg druk gehad. Wel heb ik nog een keer tijd gehad voor een kleine shoot door m'n moeder, we wilden leuke foto's voor de kerstkaart {:)

Citaat:
Here's to a new year of change, old friends, new friends, fights, new enemies, heartbrakes, break ups, make ups, stupidity, obstacles, drama, chaos, tears, hypes, adventures, experience, knowledge, music, new dreams, new goals, accomplishments, laughter and new memories...

Inngge

Re: Ylona in 2011, een jaar vol veranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:04

die foto's van juli zijn kei stoer!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:05

Super leuk overzicht! :D

Igor en Frankie op Instagram *-:)

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-12 22:10

Dankjullie! :D
de foto's van juli vind ik zelf ook een van de leukste :)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:13

Leuke foto's! Leuk om te zien dat je zoveel met haar doet :)

zinaldo <3
er gaat niks boven groningen !

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:18

Leuk overzicht!! Dat 2012 alleen maar beter mag worden! :)

Geld verdienen door te wandelen? Klik en begin vandaag nog

http://www.instagram.com/nine_themarkethorse

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-12 22:26

Bedankt!

Ik hoop ook dat 2012 weer een goed jaar word, het gaat ieder jaar beter met ons! :)
Ik probeer inderdaad veel verschillende dingen met haar te doen, dat werkt voor ons beide het fijnst :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:35

Mooi overzicht van een heerlijk jaar met je paardje! :)

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:37

wat een leuk overzicht en wat een leuk stel zijn jullie!! Jij hebt echt lol met je paard!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:38

Vind die foto als zebra echt leuk !

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-12 22:41

Bedankt weer! Dat is ook zeker mijn motto, lol met je knol! :D

shilady schreef:
Vind die foto als zebra echt leuk !

Giraf :Y) bedankt! :+

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:02

Leuk overzicht!

Britt: Z1+2, een A voor de zadel + menproef dus prestatiemerrie *\o/*

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-12 15:48

Dankje! Ik had wel m'n best gedaan dacht ik zo :P

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:28

Lol met je knol heb je zeker!! Die met die Giraf is erg leuk gedaan iets om te onthouden mochten we ooit mee doen met iets. Hoe heb je dat gedaan??

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-12 20:38

Ik heb gewoon plakaatverf bij de pipoos gehaald, dat met water iets verdund en kwasten maar :) wel goed uitwassen erna!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:30

Wat een eer dat je mijn paddings hebt genoemd :D

Ziet er leuk uit hoor! dat er zo nog vele jaren mogen volgen!

Kamulet † & Zizi-Top <3 <3 <3.

Meet my New Girl! Zizi Top!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:35

Leuk, leuk, leuk.. en diep respect voor dat je zo ondernemend bent.. Goed team samen :D

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-12 23:43

@pluisje88: Ja, vind het zo geweldig dat 't precies de kleur is, en 't staat zo mooi <3

@Mariska: Bedankt! :D Ik hoop dat we dit jaar weer net zoveel leuke dingen mogen gaan doen! :)

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:16

Als je nog een beetje lef over hebt.. ik kan nog wel wat gebruiken :')
Die kleur blauw (juni) staat ook moooooi zeg :D

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:54

Die Ylona van alle markten thuis.
Wel een druktemakertje joh!

Sta je nu op manege Knollegruun?
Heb ik ook aantal keer gereden, vond het daar erg leuk.

Mama van Gwen 7-2-15

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-12 17:00

Ma_ris_ka schreef:
Als je nog een beetje lef over hebt.. ik kan nog wel wat gebruiken :')
Die kleur blauw (juni) staat ook moooooi zeg :D

Haha, ja hé :D die heb jij ook toch? :)
Ach, gewoon proberen zou ik zeggen, komt wel goed met de braverd van jou! :D

_Marjon_ schreef:
Die Ylona van alle markten thuis.
Wel een druktemakertje joh!

Sta je nu op manege Knollegruun?
Heb ik ook aantal keer gereden, vond het daar erg leuk.

Hihi, 't is me d'r eentje hoor! Maar vind dat wel 't leukste aan d'r, dat karakter :)

Ja! :D 't is daar inderdaad erg leuk, en met een prachtige omgeving :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie