[AR] Dressuurbloed voor de wagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

[AR] Dressuurbloed voor de wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 18:34

Wat vinden jullie daarvan? Wij hebben een Ferro*Rubenstein voor de wagen lopen, doet het perfect! Gangen om bij te kwijlen, en wil lopen, werken, gaan! Dit voorjaar wordt ze ook zadelmak gemaakt en ga ik dressuur met haar rijden, maar daarnaast willen we ook bv marathon met haar gaan rijden. Meer mensen die dit doen?


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:40

Uhm...... ongeveer iedere meerspan rijder.....

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:01

Ja, IJsbrand Chardon zit hier vlakbij, die was altijd op zoek naar dressuur gefokte KWPN'ers Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:04

Vroeg me af of sommige mensen het niet "zonde" vinden. Dat was namenlijk mijn eerste gedachte... Nu denk ik er anders over maar toch Lachen Mijn meninstructrice was erg ook erg over te spreken trouwens Lachen Niet dat zij het paard in kwestie heeft gezien, maar alleen de gedachte Kwijl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:05

Yep ook voor de wagen komen goeie gangen heel best van pas..... Vaak worden dressuur gefokte paarden daarvoor gebruikt..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:08

Snap niet waarom het zonde zou zijn Verward

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:08

Ze loopt voor de wagen ook echt super hoor, het zweeft gewoon, en blijft ook zweven...

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:21

jantina schreef:
Snap niet waarom het zonde zou zijn Verward


Omdat vaak de eerste reactie is: daar moet je gewoon dressuur mee gaan rijden Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:23

Waarom niet. Ik zou het ook zo doen hoor.
Dien heeft wel tuig(Iglesias X Afrikaner) en heeft volgens mij ook wel voor een sleep gelopen. Maar dat was niet om haar ooit voor de kar te zetten maar om haar achterhand sterker te maken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:39

Voice van mij gaat ook zeker weten voor de wagen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:42

*Tequila* schreef:
Vroeg me af of sommige mensen het niet "zonde" vinden.


Ik kan me voorstellen dat mensen vinden dat er 'dressuurtalent' verloren gaat. Maar als het paard het toch goed doet voor de wagen, dan is op die plek toch weer een talent gewonnen?

Net zoiets als wanneer je een bepaalde opleiding hebt gedaan en je gaat een beroep op een heel ander gebied uitoefenen. 'Zonde van je opleiding' wordt er dan vaak gezegd. Maar als jij je talenten ook op een ander vlak kunt uitoefenen, dan is dat toch alleen maar mooi?

Ik ben gek op veelzijdige paarden - en op veelzijdige mensen. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 21:45

't Is wel een veelzijdig paard *hopenlijk Haha!* Voor de wagen doet ze het al super en hopenlijk onder het zadel ook volgend jaar Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:16

Er gaat zeker geen "dressuurtalent" verloren want in de mensport kan er immers volop gedressuurd worden ? Sterker nog, om een beetje goed voor de dag te komen op welk onderdeel in de mensport dan ook is dressuur een must !

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:49

Je paard met super bewegingen is aangespannen toch ook prachtig!! En, je kunt het toch combineren, onder het zadel dressuren en aangespannen samengesteld rijden.
Voor je paard alleen maar fijn een beetje afwisseling!!!

Ik heb zelf een Ahorn-merrie waar ik mee dressuur en die zijn we nu ook klaar aan het maken om aangespannen mee te gaan rijden.
Daar spring ik trouwens ook nog 1x in de week mee en ik rijd er mee buiten. Waarom niet...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:44

de pony waar ik nu mee rij heb ik toen mijn 18e in de Z dressuur gereden Haha! Echt zonde zou ik dat niet vinden, is wel fijn, hoef je niet altijd in te spannen. Kan je bv ook een week rijden ofzo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers