Menhandschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-07 22:54

Vandaag wezen shoppen voor menhandschoenen omdat mijn huidige handschoenen vol gaten zitten (zijn volgende week precies 5 jaar oud) Ik ben me alleen rot geschrokken van de prijzen. Steeds als ik iets aanhad wat goed voelde, mooi sloot en soepel was, schrok ik van het prijskaartje. 60 of 70 euro! Ben ik zo zunig of zijn dit normale prijzen? Welke handschoenen hebben jullie en wat waren de kosten?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:10


manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 00:09

Ik men thuis nooit met handschoenenv (haat het feit minder gevoel te hebben), dus gebruik op wedstrijden van die OHZ handschoentjes. Fijn en dun en goedkoop, voor 10 euri ben je wel klaar, maar goed ze zijn waarschijnlijk niet zo 'degelijk' als menhandschoenen.
Als ik toch 'echte' menhandschoenen zou kopen, dan ging ik naar Letty.
Eerlijk gezegd boeit de prijs me niet zo, als het maar goed voelt.

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:24


sammykuh

Berichten: 1758
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:34

inderdaad net als manie zegt.

Ik men thuis ook nooit met handschoenen. Aan de ene kant omdat je zonder meer gevoel hebt en daarnaarst krijg ik altijd warme handjes ervan. In de winter als ik koude handen krijg heb ik speciale fleece handschoenen. Deze zijn op de plaatsen waar de teugels voor onder het zadel zitten verstevigd met leer. Maar ja met mennen houd je je leidsels anders vast waardoor het leer niet optimaal zijn functie heeft. Maar wel lekker warm.

En inderdaad met wedstrijden omdat het dat verplicht is heb ik ook goedkope van 10 euro ofzo die normaal gesproken voor OHZ zijn. Ben zelf namelijk eens naar echte menhandschoenen gaan kijken maar schrok ook van de prijs en had ze ook maar laten hangen. Vond inderdaad 70 euro wel erg veel Knipoog

Lovers Fury, Bartje en Binky mijn schatjes Lovers

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:36

Ik heb altijd handschoenen aan.
Ik heb ze van HH, die zijn heel zacht en soepel en sluiten mooi aan bij mij.
Volgens mij waren ze rond de 30,-, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik heb ze al even...

Echwel

Berichten: 12457
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:38

Alleen als de regels het voorschrijven eb ik ze aan.
Dan idd die van Kool, leer aan de binenkant elastiek aan de buitenkant.
Met van die hele leren dingen voel ik geen leidsels meer

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:29

Ik heb ook de handschoenen die bij FH Kool vandaan komen en ben er super tevreden over.

Wie vecht kan verliezen. Wie niet vecht heeft al verloren

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-07 13:59

Ik heb bij Divoza de Ideal handschoenen besteld.
Ik rij trouwens altijd met handschoenen. Ik kan echt niet zonder want dan heb ik de blaren op mijn handen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:23

Ik weet absoluut niet welk merk de mijne ook alweer hadden. Wel weet ik dat ze ongeveer 35 euro kosten. Het zijn bruine van hertenleer.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:20

Ik rijd niet met handschoenen, maar heb geen leren leidsels, maar antislip. Misschien dat dat scheelt? Nu moet ik wel zeggen dat ik onder het zadel ook een hekel heb aan handschoenen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:17

Ipsilonka schreef:
Ik rijd niet met handschoenen, maar heb geen leren leidsels, maar antislip. Misschien dat dat scheelt? Nu moet ik wel zeggen dat ik onder het zadel ook een hekel heb aan handschoenen.


Je kunt 10x beter met leren leidsels dan met die anti-slip dingen rijden.
Die zijn echt niet fijn aan je handen

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:41

Ik heb ze allebei, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar de antislip hoor. Het zijn wel dunne leidsels hoor een stuk dunner als de leren.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

sammykuh

Berichten: 1758
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:48

manie schreef:
Ipsilonka schreef:
Ik rijd niet met handschoenen, maar heb geen leren leidsels, maar antislip. Misschien dat dat scheelt? Nu moet ik wel zeggen dat ik onder het zadel ook een hekel heb aan handschoenen.


Je kunt 10x beter met leren leidsels dan met die anti-slip dingen rijden.
Die zijn echt niet fijn aan je handen



ach ja ieder zijn eigen keus he. Ik rijd met de ene pony met leren leidsels en met de andere met antislip. Heb er bij beide geen problemen mee hoor!

Lovers Fury, Bartje en Binky mijn schatjes Lovers

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:23

Hoi,
Mijn handschoenen komen bij Vrielink Ruitersport (Apeldoorn) vandaan. Het zijn handschoenen van hertenleer, van het merk Schwenkel (Sprint).
Ook dit waren dure handschoenen (ik geloof iets van 55 euro), maar dit was eigenlijk het enige paar dat me goed zat. Vaak heb ik met handschoenen het probleem dat bepaalde "vingers", zoals de pink en de duim veel te lang zijn. Ik houd dan heel veel handschoen over, en dat is niet echt prettig. Deze zitten perfect, houden zich heel goed en de kwaliteit is erg goed.
Jouw "probleem" ken ik: als iets heel goed zit, of de kwaliteit is mooi, schrik ik me ook altijd rot van het prijskaartje. Haha!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:47

Altijd zonder, alleen op wedstrijd rijd ik met hele goedkope handschoentjes voor ohz(die wolle beginners handschoentjes van 2 of 3 euro oid).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:40

Ik heb eigenlijk gewone handschoenen die wel van kunstleer zijn fzo..
Maar ik ben nog aan het groeien met mijn handen en dan ga ik nog niet van die dure handschoentjes kopen..
Maar ik rij wel altijd met handschoenen want anders kan ik niet genoeg kracht zetten
omdat een 2 span pony's toch best sterk kan zijn;) en dan hou ik niks over;)
Ik rij met een span van iemand anders maar hij heeft alles van kunststof ook het tuig en ook de leidsles! en dat is best wel fijn!;)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:09

Ik gebruik mijn handschoenen die ik ook altijd ohz had. Hebben me geloof ik 20 euro gekost, zijn van soepel spul (geen leer geloof ik ) en gaan al jaren mee. Zijn vrij dun waardoor ik geen contact met de leidsels verlies, dat vind ik prettiger dan die dikke (dure) leren

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:03

Ik heb bruine menschoenen, merk weet ik even niet, ze kosten mij 35 euro toen in de aanbieding.

Ik vind die dingen echt vreselijk zitten, ze zijn stug en als ik ermee men doen mijn handen gewoon pijn. Bloos

Marmot
Berichten: 224
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:14

Ik zou handschoenen kopen die lekker zitten en goed passen. Je doet er heel lang mee, en het is prettig en veilig dat je goed contact hebt met de leidsels. Straks komt paard en koets weer, misschien is daar nog een leuke aanbieding? Het voordeel van echt menhandschoenen tov rijhandschoenen is dat ze op de juiste plaatsen verstevigd zijn. Als handschoenen van leer stug zijn, kun je ze schoonmaken met zadelzeep en invetten. Wel goed laten intrekken! Wij hebben handschoenen voor de training die al meer dan 10 jaar oud zijn. Ze zijn niet meer zo mooi, maar nog steeds functioneel.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:29

Jeetje, heb ik vanmorgen nog hier een reactie geplaatst over mijn fijne handschoenen.. ben ik er net onderweg 1 kwijt geraakt... Snik!
Nu moet ik dus ook weer op zoek naar nieuwen, boehoe

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 14:15

Vanmorgen mijn handschoenen binnen gekregen van Ideal.
Afbeelding
Rundleder
Voelen soepel aan, voldoende contact met het leidsel denk ik. Goed versterkt. Sluiting met klitteband wat ik altijd handiger vind als een drukknoop op je pols en voldoende lang. Waren € 33,-
Straks maar even testmennen

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:51

Ik heb vandaag maar weer nieuwe simpele neopreen rijhandschoentjes gekocht van Harry's Horse. Hingen ook wel leren maar die zijn me momenteel even te duur en hou niet van leren handschoenen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Menhandschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:55

Ik rijd bijna nooit met handschoenen, alleen in de winter en op wedstrijd. (Helaas wel last van blaren, maar die nemen we maar voor lief)
Voor op wedstrijd heb ik Roeckle Light&Grip handschoentjes (die het al verbazingwekkend lang uithouden met mijn antislip-leidsels) en in de winter heb ik een winterhandschoen van HH geloof ik.
Ik wil binnenkort wel gaan kijken voor leren handschoenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers