Vraagje over NH!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Vraagje over NH!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 20:46

Hallo,
Ik heb gehoort dat NH een soort van wegjagen van je paard is en dat hij dan achter je aan komt??
Heeft iemand hier meer informatie over??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:59

Zoek eens met de zoekfunctie Lachen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:59

Antwoord: NEE DIT IS GEEN NH

Natural Horsemanship is een manier van omgang, en dus ook rijden van je paard. Je gaat er niet vanuit dat jij je paard iets kunt leren op onze manier, maar dat je elkaar dingen duidelijk maakt op een manier zoals paarden dat in een kudde zouden doen.
Ook heeft het te maken met huisvesting, gezondheid enzovoorts... je geeft een paard een zo natuurlijk mogelijk leven geven.

Verder is er maar zat over te vinden... maar zulke loze uitspraken.. sorry daar kan niemand wat mee en ze slaan nergens op.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:43

Een Join-up heeft wel wat met NH te maken.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:53

Evy schreef:
Een Join-up heeft wel wat met NH te maken.


Ja...maar met alleen een join-up kom je er niet. Zelf ben ik ook een beetje bezig met NH met mijn pony, maar een join-up heb ik nog nooit met hem gedaan, simpelweg omdat het niet persee nodig is.

Dus om op de oorspronkelijke vraag terug te komen, nee NH is niet alleen maar wegjagen en dat ie daarna jouw volgt.

NH is een manier van omgang met je paard, dat kun je op verschillende manieren doen, maar de basisprincipes komen toch altijd op hetzelfde neer. Jij bent de leidende merrie van jullie 2 paards kudde Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:46

hihihi wel erg kort zichtig. nh is a way of life met je paard dan.
het heeft meer diepgang dan alleen weg jagen. het is een natuurlijke manier van met paarden omgaan