2 of 4 wielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

2 of 4 wielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-02 22:38

Ik heb een shetje, 87 cm. die ik graag voor de kar wil gaan beleren.
Maar nu vroeg ik mij af wat het makkelijkst is, een 2 of 4 wielig wagentje, of maakt dat niet veel uit?
Zondag ga ik kijken naar een 2 wieler, hoop dat dat wat is..
Maar nu hoorde ik laatst een verhaal dat je beter voor een shet geen 2 wieler kan gebruiken met het oog op dat het karretje met jou erop te zwaar zou worden zodat als het waren bijna je shetje gelanceerd wordt Scheve mond
Maar als het karretje (en tuig) goed past zal dat toch wel meevallen?
Het gaat om een 2 wielig karretje van hout, met de bankjes naar elkaar toe, dus je zit er als het ware schuin achter. En er kunnen 4 personen op.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:26

Als je pony steigert ben je niet zo blij met 'n 2-wieler, maar het lijkt me wel lichter dan 'n 4-wielig karretje.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:48

Het gewicht hangt niet van 2 of 4 wielen af. Dat hangt van het materiaal en de grote van de wagen af.
Als je een goede tweewieler hebt, dan zit jij zo op de wagen, dat de wagen in evenwicht is. (jij zit dan hoogstwaarschijnlijk op de as) Je karretje draagt dan gewoon jouw gewicht en komt niet terecht op de rug van je pony.

Ik heb wel een persoonlijke voorkeur voor 4-wielers, maar andere mensen rijden liever met een tweewieler.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 01:08

Dat een shet niet voor een tweewieler kan is onzin hoor. Als je je pony nog moet beleren kan je juist het beste met een tweewieler beginnen en NIET gelijk aan een 4-wieler (dit ivm scharen en omklappen).

Ik heb Ies ook voor de tweewieler beleerd en ook heeft ze wel eens voor een tweewieler gesteigerd, maar das net zo min leuk als dat ze dat voor een 4-wieler doet hoor!

Heel veel succes iig!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:47

Denk dat dat niet met je pony maar met jezelf te maken heeft. De ene heeft liever een 2 wieler en de andere een 4 wieler.
Ik kies zelf voor een 4 wieler, puur omdat ik het mooier vind.
Maar ik zou niet weten waarom een 2 wieler niet goed zou zijn als hij niet achter of voorover kanteld...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:33

denk dat het niet uitmaakt
als je shet goed luistert en niet voor het karretje stijgert of er van door gaat ofzo is een 2 wielig karretje beter puur omdat het lichter is

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:46

Het beleren van een paard/pony voor de kar kan idd beter met een 2 wielige kar (wat al gezegd werd) en denk ook dat je verder moet kijken wat je zelf het mooist en het fijnst vind...
Ik rij op dit moment zelf met een 2 wielige wagen, omdat een 4 wielige te duur is... als ik een beetje naar de beschrijving van die kar luister denk ik dat ik een zelfde model heb. hou er wel redekening mee dat een 2 wielige kaar erg hobbelig zit in vergelijking met een 4 wielige en dat je voor een 2 wielige kaar een los schofje moet hebben (1tje die kan meebewegen met de kar)
Veel succes!
XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers