Ik heb gemend!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Ik heb gemend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 21:35

Vandaag ging ik naar Eckerdal. Dat is een gemeenschap waar alleen verstandelijk gehandicapten wonen en mensen met gedrags problemen. Ze hielde een vier daags tuinfeest.

Er was een grote tent waar verschillende artiesten optraden. Ook waren er verschillende kermis attracties. heel erg gezellig allemaal. Maar daar kwamen we niet voor.

Ik zou vandaag meehelpen met de huikar. Dus het paard vasthouden als we stilstonden of mensen in de huifkar helpen(of er weer uit)

Toen we aankwamen gingen we eerst kennis maken met de paarden. Twee enorme belzen stonden in de wei. Die mochten we eerst eruit halen. Diegene die ik vasthield was een Bels van vijf jaar oud. max was zijn naam. Hij zou ook voor de huikar komen. Er waren wat mensen aan het tekenen en daar liep ie met een boog omheen. Gelukkig net niet op mijn voet want wat een enorme grote hoeven hebben die beesten. Toen gingen we hem poetsen en inspannen. Eerst een rondje alleen door het park en toen naar de kermis. Daar keek hij net op of om. Erg cool beest.

Na een paar rondjes van een kwartier vroeg dat meisje dat mende. Wil jij niet eens? Ze wist al dat ik al ooit eerder een paar rondjes gemend had(toen nog met Julius) en daar ging ik. Met een huifkar met 20 personen over het zeer bochtige terrein. Ik begon er echt schik in te krijgen en heb vanaf toen elk rondje wel gemend. Alleen het eerste stukje durfde ik niet want we moesten door een poortje dat heel smal was. maar net vijf cm van de huifkar en meteen daarna een scherpe draai (90 graden)

Maar wat heb ik een gave dag gehad. Hele leuke mensen. Jammer dat we een keer een regenbui over ons heen kregen. Ik was goed nat. maar dat mocht de pret niet drukken.

We hebben daarna nog met alle vrijwilligers chinees gegeten en we hebben een mooi lijstje gekregen. Met een bedank kaart erin. Maar daar doe ik dus een foto van Barley in.

Ben nog stees happy dat het mennen zo goed ging. Ik wil vaker.

Verder zijn we uitgenodigd om eens te gaan rijden op Max en Bes. Bes krijgt trouwens volgend jaar een veulentje. Daar wil ik natuurlijk ook bij zijn. We zijn altijd welkom. leuk he?

Ze hebben te weinig vrijwilligers. Ze hebben een Fjord en een Haflinger voor de bewoners maar dus geen vrijwilligers om ze erop en eraf te halen. Die staan dus nu op de wei. Het is voor mij helaas te ver weg. Lijkt me anders wel gaaf om te doen.

Oh ja er stond ook nog een haflinger die afgelopen dinsdag een veulentje had gekregen. lief hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:44

Wat leuk zeg dat je daar met zoveel plezier mee hebt kunnen helpen! En gaaf dat je een keer op die paarden mag komen rijden, lijkt me best maf zitten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:15

Foei Heike... Dit hoort op AR }>
Zo komt mijn forumpje nooit voller Clown Vingers aflikken

Maaruh, mennen is cool, weet er alles van! Je moet ook nogsteeds een keer langs Pinky komen hoor... Dan mag je ook mennen Cool

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 09:07

Pas maar op, je bent ZO verslaafd! Gaaf gevoel is het al met wat "kleinere" paarden, het zal helemaal top zijn met van die tientonners!

En dan doe je ook nog wat goeds voor die mensen daar. Vrijwilligers zijn moeilijk te vinden, ik weet er van. En het is zo dankbaar werk!!

Zou Barley geschikt zijn om aan te spannen denk je? Wie weet over een paar jaar, als ze wat rustiger is??

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:09

Welsh cobs zijn toch zeker supergeschikt om aangespannen mee te rijden????

Dus Heike, Welcome to the club !!!!!

Haha! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:40

Nog een die het virus te pakken heeft !!!
Maar mennen is echt gaaf he! Nu nog met je eigen paardje!?!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 16:42

Ik weet niet of Barley er geschikt voor is. Volgens mij hebben we dan een laagvliegend ongeleid projectiel.

Eerst maar eens gewoon proberen te rijden

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:19

haha cool hoor Party!! Party!! Party!!

Ik heb ook 2 keer gemend.

met 2 en 4 span friezen Cool Cool Cool heel leuk Party!! Party!! Party!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:29

Pinky_girl schreef:
Foei Heike... Dit hoort op AR }>
Zo komt mijn forumpje nooit voller Clown Vingers aflikken

Maaruh, mennen is cool, weet er alles van! Je moet ook nogsteeds een keer langs Pinky komen hoor... Dan mag je ook mennen Cool


Precies ! En als goede beheerder gaaat Heike dit foutje natuulijk meteen rechtzetten. Knipoog

Waarom zou Barley niet geschikt zijn om aangespannen te rijden trouwens ? Dat zou me erg verbazen.
Wel is het zo dat sommige cobs niet meteen de makkelijkste zijn, dus goede begeleiding is zeker gewenst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers