oogkleppen vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Domdiedom

Berichten: 55
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Leeuwarden

oogkleppen vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 14:37

ik heb een pony die aan in kant blind is heeft ze geen last van en schrikt ook niet sneller maar is het dan wel een goed plan om haar met oogkleppen te laten lopen voor de kar dan ziet ze toch alleen maar minder ?

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:57

Ik laat Brendie ook voor de kar lopen, maar dat doe ik ook zonder oogkleppen. Door die oogkleppen kunnen ze alleen maar rechtdoor kijken. Als je dus een drukke pony hebt die vaak schrikt is dat handiger. Maar ze gebruiken ook bij hele makke pony's oogkleppen. Dus het is ook gewoon voor de sier. Bij een paard dat dus aan 1 kant blind is zou het inprenciepe wel kunnen. Als dat paard al zijn hele leven blind is dan heeft hj er denk geen moeite mee. Maar als hij sinds kort blind is dan zal het wel even wennen voor hem zijn.
Gr. Marieke

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 03:32

Oogkleppen zitten er zeker niet voor de "sier".
Je kunt voor of tegenstander zijn van oogkleppen, maar dat is een heel andere discussie. Ik meen zelfs te weten dat het b.v. in Duisland verplicht geworden is om met oogkleppen te rijden.

In dit specifieke geval zou ik het eerst MET proberen. Mocht dit problemen geven kun je altijd nog veranderen. Omgekeerd schijnt moeilijker te zijn.

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 10:00

nou als je pony absoluut geen oogkleppen nodig heeft. Dan lijkt dat me wel. Dit stond overgens in een menboek.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 11:38

Mijn pony is de makste van de makste voor de kar, echt waar een kind kan met haar de weg op maar laatst moest ik noodgedwongen zonder oogkleppen weg, nou never nooit meer, alleen maar kijken en schrikken, aan de hand is er niks aan de hand en met oogkleppen ook niet maar zonder...nooit meer.

Probeer het gewoon eerst met, kan ze er altijd nog afhalen. Bedenk dat als een paard voor de kar aan de haal gaat je heel veel minder kan doen dan wanneer je erop zit, voorkom dat dus door lekker met kleppies te proberen.