vraagje over liverpoolstang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

vraagje over liverpoolstang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:33

Ik heb nu een tuig (HAPPY!!) en heb ook meteen een bit gekocht een liverpool stang. Gewoon standaard bit , maar er zit op het mondstuk aan 1 kant "ribbels" nou zecht de mevrouw in de winkel (hyporama dan krijg je dat Haha! Frusty ) dat die ribbels naar vooren moeten ja oke mij best maar dan klopt t niet meer want de kinketting heeft 1 gesloten haakje en 1 open haakje nou hoort dat open haakje toch aan de linkerkant? Maar doe ik dat bit nou met de kartels naar voren dan zit ie aan de rechterkant....of hebben ze me gewoon een 2span bit aangesmeerd ofzo voor het rechter paard? Verward (foei hoor ik toch te weten na 2 jaar paardenhouderij Haha! Schijnheilig )

[edit] Titel [/edit]


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:37

het is (vraag me niet waarom) standaart dat de kinketting er verkeerd om aan zit. De ribbels horen idd naar voren, en niet op de tong. even je haakje ombuigen en je ketting andersom doen (pas geleden heeft er een stuk over in mensport gestaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:39

oeps arme ry .....heeft ie m vandaag anders om in gehad.... morgen maar meteen ff veranderen... Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 20:41

troost je, ik heb 2 jaar met het bit verkeerd om gereden met hon Bloos

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:36

Het heeft te maken met de inwerking. Een liverpoolstang kan je op 2 manieren in doen. De ribbels naar voren is meer inwerking op de lagen en de ribbels naar achter is minder, (zo zat het geloof ik). Ik heb er een latex bandage omheen, dus dan maakt het niet uit hoe om je het bit gebruikt.......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 21:14

Buitenzorg schreef:
Het heeft te maken met de inwerking. Een liverpoolstang kan je op 2 manieren in doen. De ribbels naar voren is meer inwerking op de lagen en de ribbels naar achter is minder, (zo zat het geloof ik).


Net andersom. Als het bit met de ribbels naar achteren in de mond ligt, dus met de ribbels op de tong, dan werkt hij scherper in dan met de gladde kant op de tong.
Ik had hem ook met de ribbels naar achteren liggen en kreeg van mijn menistructeur te horen dat het beter was om hem andersom in te hangen. Is wat zachter voor z'n mond. De kinketting zit dan inderdaad aan de verkeerde kant, maar die kan je even ombuigen en aan de andere kant vaszetten.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 22:57

toen we ons bit kregen zeiden ze erbij, met de ribbels naar voren inhangen, als je hem anders om in moet hangen is er wat mis met je rijstijl, dus blijkbaar maakt het echt nogal verschil.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers