nieuwe menner inaankomst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

nieuwe menner inaankomst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 20:16

hihi
Vandaag een lange rit per kar gemaakt, en Tos is gewoon DE IDIALE MENPONY!

Zo'n man hier uit het dorp ment al jaren en heeft ook een stel haffies en die had ooit aangeboden hem intespannen!
Nou, mijn vader ik en Tos vanochtend *vroeg* naar zijn stal, Tos mooi ingespannen en lekker een uur *nouja, iets langer* weggeweest!
super gewoon *mij leeek het doodsaai Schijnheilig Maar ben tot ommekeren gekomen!*
Nou zit me vader allemaal dat hij een men curses wil gaan doen en een kar wil kopen!
Mijn vraag:
- wat kost een beetje ene goede geveerde marathon wagen? (neej niet zo'n nieuw model, maar gewoon, waar je achter met zijn 4e kunt zitten)
- en wat kost een mencurses, wat leer je er?

Die man vond Tos de idaale menpony! Hij ging door de diepste kuilen en opeensgegeven monment waren we een beetje het verkeerde pad in gegaan * Schijnheilig * dus moesten keren... deed hij super!
En trok de kar gewoon over een boomstam heen!

Echt een supertuigertje, en ik heb natuurlijk ook ff de leidsels vast gehad! Schijnheilig Zelf over het omgeploegde veld gegalopeerd!

Haha! *LOL*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:21

welkom bij de mennersclub, hihihhi. Party!! Party!! Party!! Party!!

Wat voor soort wagen wil je, zoals de mijne (zie elders bij AR) of iets anders. Voor een paard of pony? Voor een pony weet ik er wel 1.

Ik weet het niet van mencursussen, misschien iemand anders???

gr linda Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 20:37

Zeg maar zo'n ouder model marathonwagen
waar je achter met zijn 4e kunt zitten!

Voor een grote D-er!
Waarschijnlijk kunnen we het tuig van zijn oude eigenaar overkopen!

Zo'n soort model, maar mag natuurlijk ouder zijn! Maar zo'n soort model!
Ennuh, ja heb deze foto ff van internet geplukt! Schijnheilig
Afbeelding

{edit}foto toegevoegd!{edit}
Laatst bijgewerkt door Ethelate op 07-04-02 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:06

heyhey

nee, ik weet alleen een marathonwagen te staan, kun je maar met zijn 2en op. Je moet anders eens in de Vondst kijken. Misschien vind je daar iets. Ik zal het in de gaten houden! Welke prijs ongeveer???

gr linda Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:33

Leuk dat je ook gaat mennen.
Voor een wagen kun je kijken op www.mensport.nl ,bij de rubriek spinnekopjes staan advertentie´s van particulieren.
Veel succes Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: nieuwe menner inaankomst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:32

Ethelate schreef:
hihi
.....*mij leeek het doodsaai Schijnheilig Maar ben tot ommekeren gekomen!*
.....


Veel mensen hebben het idee dat het saai is, misschien vanuit het idee dat ze ooit eens ergens achterin een huifkar een ritje hebben meegemaakt met wat vervelende mensen om zich heen Knipoog
Hoe dan ook ... het is en blijft een raar misverstand.

Voor wie het nog niet weet: mennen heeft eigenlijk alles wat het rijden "erop" ook heeft en meer. Behalve springen dan natuurlijk, maar het marathonrijden b.v. maakt dit meer dan goed.

Ik weet niet wat het budget is wat jullie in gedachten hebben, maar denk in elk geval goed na wat voor kar je wilt. Met name wat je er mee wilt doen; en ga hierbij niet over een nacht ijs. Daarvoor zijn ze te duur.

Veel succes !

Bertus.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:43

Welkom in de wereld van de menners! We zullen je nu wel vaak op AR zien?

Ik heb ongeveer zo'n wagen als op de foto (in mijn profiel staat een foto van mijn wagen). Deze zijn zelfbouw (kant en klaar geleverd) en dus wat goedkoper dan een echte marathonwagen waar je al gauw zo'n 7-8000 gulden voor neer moet leggen.

Als je interesse hebt PB me even, dan geef ik je wat gegevens over degene waar ik mijn wagen vandaan heb!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:55

Welkom!! Eenmaal gemend, altijd verslingerd!

Ja, en toch raar? Mennen is echt niet saai. Dat komt inderdaad vast van dat huifkarrenidee met vervelende mensen *LOL*

Mennen is echt zo leuk! Je kunt net zoveel als onder het zadel (nou ja, niet helemaal natuurlijk)
De dressuur vind ik zelf nog een grotere uitdaging dan onder het zadel, want je hebt je benen niet waar je extra hulpen mee kan geven.
En wat ook nog eens extra leuk is, je kunt ook nog eens mensen meenemen die niet kunnen paardrijden! Heel gezellig!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:32

Welcome to the club Haha!
Waarom mennen een oudewijvensport heet te zijn, snap ik ook niet echt, maar Bill en ik vinden het heerlijk om te doen. Lovers
Ik heb een recreatiemarathonwagen, die was niet zo duur, maar het is een ideale wagen. Je kunt er rustige ritten mee maken, maar hij is ook geschikt voor het "echte" werk.

Goedgekeurd onderschrift :)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:36

leuk dat ie zo goed voor de kar staat!!
ik heb ook een paar keer gement, maar bij mij is het nog niet tot ommekeren gekomen Haha!
Alleen marathon vind ik gaaf, vooral de buitenritten in Havelte zijn gaaf, maar dan wel achterop staan, haha

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

manzano

Berichten: 23903
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:18

Tot voor kort had ik nog nooit "achter" een paard gezeten (o ja wel, 3 keer op de sulky en paar keer in een huifkar, maar dat is toch anders...). En tot mijn verbazing (eerlijk = eerlijk, het leek me best saai), was het heel leuk. Eigenlijk denk ik dat het in een bepaald opzicht moeilijker is dan gewoon rijden. Je hebt namelijk helemaal geen been- of gewichtshulpen. En zoals bij het rijden kan je niet aanvoelen wat je paard precies gaat doen.
Voor mijn gevoel heb je veel minder controle over je paard (maar dat zal wel onwennigheid zijn). Dat had ik ook zeker op de sulky, want dan zit je ook nog een stuk lager (als het ware onder je paard).
Maar wel onwijs leuk dat het zo goed gaat met jouw beestje! Zeker nu het zo'n lekker weer wordt, kan je er lekker vaak opuit.
Over die cursussen, vaak staan er in van die paardenbladen advertenties voor dat soort dingen. Ook in sommige vakantiegidsen staan behalve echte rijvakanties ook speciale cursusarrangementen, bijv. bij Time-Out. Misschien kun je daar eens kijken, heb je meteen een lekkere vakantie Knipoog
Veel suc6 ermee

Groetjes, Jacqueline

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 12:19

Tja...bij een praktijkweek heb ik ook gemend en eerlijk gezegd, ik vond het geweldig!!!
Ik zit zelf liever op het paard, omdat ik dan met mijn hele lichaam contact heb met het paard.
En tja....zelf hield ik de leidsels (eindelijk noem ik het geen teugels) vast als teugels Haha! .
Ik ben wel van plan ooit (in de verre toekomst) mijn koetsiersbewijs te halen, maar dat duurt nog erg lang...

Ik wens je veel plezier met het mennen!!!

Groetjes, Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-02 11:24

hij gaat binnekort (als hij ijzers heeft) ook een keer voo de huifkar (die heeft die man een) en dan gaan we dus rondtuffen! Haha!

Maar mijn pappie is bezig met een marathon wagen... *open een nieuw topic.. zit met nog wat vragen* Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers