[VD] Nog veel leren/evt. hulp omg. Vlaardingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

[VD] Nog veel leren/evt. hulp omg. Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 14:00

Om de band met mijn paard te versterken wil ik aan VRIJHEIDS DRESSUUR gaan doen met 'm.
Heeft er iemand TIPS voor mij?
Waar moet ik beginnen.
Zijn er evt. clinics?
Boeken...
ergens moet ik het toch uit halen?
Dus alle advies is welkom...
Als er iemand in de buurt is van Vlaardingen, die mij alle kneepjes wil leren... You ARE WELLCOME!!!

Ik hoor graag jullier reacties.

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...


monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:51

Wij zitten niet in de buurt maar we geven wel workshops vrijheidsdressuur, bij ons op locatie, maar ook voor groepjes reizen we!

Groetjes,

Monya

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:05

Ik wil je wel helpen en misschien kan jij mij dan weer helpen. Ik stuur je wel even een bptje.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:33

Als boek is paardenschool van nathalie penquit een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:22

Als je met vrijheidsdressuur wilt beginnen, is het inderdaad erg verstandig om je eerst even in te lezen. Het boek van Nathalie Pennquitt is helaas uitverkocht, maar er zijn wel een aantal websites die informatie over vrijheidsdressuur trainen hebben. http://members.home.nl/vrijheidsdressuur is de website die ik zelf hierover gemaakt heb, maar er staan er ook nog een aantal in de sticky van UZ.

Voor de training is het belangrijk dat je eerst met de basis begint: Je paard netjes leren stilstaan en meelopen in alle leidposities, voetjes leren geven, targetten en netjes om leren te gaan met voedselbeloningen. Dat scheelt je een paar vingers als je echt aan de slag gaat. Haha! Vervolgens ga je langzaam verder met de echte kunstjes, die je van eenvoudig (waarmee ik een voor het paard eenvoudige beweging bedoel, niet dat ze zoveel makkelijker zijn!) en veilig (buiging, berggeit, compliment, apporteren) naar moeilijker en riskanter (liggen, Spaanse pas, steigeren) gaat. De basis staat op iedere site goed beschreven dus daar kun je sowieso direct mee aan de slag. En als je alsnog besluit dat je niet verder wilt met vrijheidsdressuur, dan heb je er alsnog een goed opgevoed paard bij. Haha!

Veel succes!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:00


sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 18:04

Wat ontzettend leuk en leervol...
ik heb echt met ontzettend veel plezier naar jullie sites gekeken en ik hoop dat het me een beetje gaat lukken.
gelukkig zit de basis er al goed in...
Echter... mijn paardje is wel 1.63m... vraag me af of dat net zo goed gaat als bij de pony's????
Nogmaals...
Allemaal erg bedankt!

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:15

Ja hoor een paard van 1.63 kan het ook
Succes Lachen

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:10

Natuurlijk kan een paard het ook. Het wordt alleen vaak met pony's gedaan omdat je daar dan niet meer op kan rijden en zo toch met ze aan het werk kan zijn.
Heb je al nagedacht over mijn aanbod?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers