[NH] Artikel Nh in de bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:13

Ik vond het ook geen negatief artikel. maar of het per se in deze vorm moest........


yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:16

Biepmiep schreef:
Ik vond het ook geen negatief artikel. maar of het per se in deze vorm moest........


Verward Verward Verward het waarom is alleen bekent bij de journalist lijkt me.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:56

Ik heb het artikel niet gelezen, maar het is zeker van Fabian Brockotter ofzo?
Hij schrijft wel vaker met een zekere 'ironie' in zijn stukjes...

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:05

Geen idee. heb het blad niet meer hier. Maar laten wij er ons niet te druk over maken.....goed stuk stond er wel in over voer (brok) met veel uitleg.

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:10

Biepmiep schreef:
Geen idee. heb het blad niet meer hier. Maar laten wij er ons niet te druk over maken.....goed stuk stond er wel in over voer (brok) met veel uitleg.


Precies.

Vond ook het stuk over de strooisel test goed!
Wel grappig dat een bepaald vlas negatief uit de test kwam en dat 2 pagina's verder in de advertentie van het strooisel er erg positief wordt gdaan over datgene wat uit de test als negatief bestempeld wordt.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:42

yarka schreef:
Precies.

Vond ook het stuk over de strooisel test goed!
Wel grappig dat een bepaald vlas negatief uit de test kwam en dat 2 pagina's verder in de advertentie van het strooisel er erg positief wordt gdaan over datgene wat uit de test als negatief bestempeld wordt.


Inderdaad, dat was mij dus ook al opgevallen, tenminstse, ik denk dat je het stof in Aubiose bedoelt.
Eerlijkheidshalve moet er dan wel bijgezegd worden dat Aubiose de stofmeting wijt aan het opstrooien met tarwestro even verderop. Of dit inderdaad het geval is geweest vertelt de test niet.

Grappig was het inderdaad wel.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:44

callippo schreef:
Ik heb het artikel niet gelezen, maar het is zeker van Fabian Brockotter ofzo?...


Klopt, maar het maakt nogal een verschil of hij weggestuurd is omdat hij niet wilde betalen, of om de redenen die hij zelf min of meer aanhaalt. (negatieve ervaringen met de pers).

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:36

ik had het idd over Aubiose ja.
De 'tegenspraak' van Aubiose is natuurlijk logisch, je kraakt je eigen product niet af.
En idd wordt er niet gezegt of de stof van een andere stal afkomstig was.
Dan hadden ze moeten 'her-meten' wanneer de stof uit de andere stal gedaald was misschien.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:58

Zitha schreef:

Het gaat er in het artikel om of het NH niet te commercieel wordt/is geworden. Citaat;"Horsemanship leer je niet uit een boekje of van een video, terwijl dat wel de middelen zijn waarmee de fluiteraars de meeste zieltjes winnen". Als je naar de prijzen van Parelli kijkt dan weet je al genoeg


Gaaaap ze hebben zich er duidelijk in verdiept Slapen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:02

marina schreef:
Citaat: Gejaagd door geld, persoonlijke eer, en tijd doen ze excact hetzelfde als in de traditionele rijkunst. De paardenfluisteraars geven clinics warin ze in een half uur een wild paard zadelmak maken. Niet door het te begrijpen en geduld te beoefenen, maar door hen te overdonderen.
Oke tuurlijk doen ze het niet allemaal zo, gelukkig niet zelf, maar het gebeurt!


het is zo makkelijk een mening ergens over te geven, als je alles over een kam scheert. Natural horsemanship is een heel groot verzamelwoord, waar baalbergen bij hoort en monty robberts, hebben duidelijk niets met elkaar te maken, en dan heb je nog alles er tussen in. Als je hier geen onderscheid in weet te maken

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 21:54

Daar gaat het ook helemaal niet om in het artikel! Waar het wel omgaat is dat Nh niet zaligmakend is. Niet alles wat Nhers doen is per definitie goed Net zoals dat met de dressuurtraining zo is.

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:59

Nouja, ik vind dat die meneer Brockötter weer erg weinig research heeft gedaan voor hij zijn meningen neerpent.
Zo wordt in 1 adem de universiteit van Parelli (degelijke opleiding) genoemd met mensen die net fase 2 v/d 10 hebben doorlopen en les gaan geven aan mensen met veel te jonge paardjes (iets in die trant)

En Parelli is er nu juist op gericht om alleen mensen met VEEL savvy les te laten geven of paarden te laten inrijden.
Het gebeurt zeker wel hoor, maar bij Parelli nou net het minst...

En idd sanne, dat ze hier alle NH methoden vergelijken zou net zoiets zijn als springen, eventing, endurance en dressuur als 1 term te zien.

Maarja, dat gebeurt toch ook met de western (western is altijd extreem sliden en spinnen)
De BIT blijft gewoon een grote-mensen-pennyblad Haha!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:21

@callippo: Je eerste zin... dat is nu juist wat die meneer bekritiseerd oftewel hij is dezelfde mening toegedaan als jezelf. Wel goed lezen voor je iets typt Lachen
Het betreffende artikel op zich vind ik erg mager. In aanmerking nemend dat hij een artikel schrijft over een clinic waarbij hij zefl ook zegt weggestuurd te zijn zelfs een beetje ongeloofwaardig. Immers, hoe kun je oordelen over een clinic waar je niet bijgeweest bent ?
Wat blijft zijn dus wat algemene vaagheden.

Citaat:
De BIT blijft gewoon ... etc

Doorgaans vind ik dit nog wel meevallen. Het is maar net vanuit welke ingangshoek je dit blad wenst te lezen. Sterker nog... best wel knap om telkens weer zo'n blad tevoorschijn te toveren.

Wat vind je dan wel een goed blad ??

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:53

Zelf vind ik het Duitse Cavallo een van de betere bladen, met elke keer weer verrassende onderzoeken en heldere tests. Als die ergens in duiken, dan duiken ze er ook helemaal in en komen met een gefundeerde mening.

Bit is best goed, maar gaat net niet ver genoeg, het lijkt wel of ze toch niemand voor het hoofd willen/durven stoten en de onderzoeken maar half doen. Dat artikel over brok vond ik juist helemaal niet goed, de vele afvalproducten die er al die jaren ingestopt zijn en waar de raarste verhalen de ronde over doen, noemen ze helemaal niet. Fijn dat ergens vet in zit - maar waar komt dat vet vandaan, dat zou ik graag willen weten.

Extremely rare and Beyond Compare


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers