[LO] "zelfgemaakte hulpteugel"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dazz
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-05-04

[LO] "zelfgemaakte hulpteugel"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 15:53

Ik weet niet precies hoe ik mijn topic in de titel moet omschrijven, dus vandaar.

Ik longeer mijn paard nu een week met een zachte bandage om zijn achterhand(vanaf de longeersingel) deze wordt een dezer dagen vervangen door een touwtje met bont i.v.m schuurplekken.
Hij reageert hier erg goed op, het probleem is alleen dat hij moeilijk nageeft, en zijn hoofd laat zakken.
Hij is erg makkelijk in de mond, en bij druk zakt hij/ontspant hij. Zo ook bij druk in de mond(het is dus niet dat ik hem in een houding dwing)

Nu wou ik hem daarom van voren ook wat begrensen, wat is het beste? Bijzetteugels vind ik wat te ruw, vinden jullie dat ik het met slof moet doen(van de longeersingel naar de mond, of van buik/mond/longeersingel)

Een pessoateugel is geen optie. i.v.m de kosten.

Alvast bedankt.
Gr. Dazz Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:01

Je kan ook een plaatje van een pessoateugel goed bestuderen en die dan namaken. Want wat jij nu al hebt, dat touwtje met bontje, zit ook aan een pessoateugel.

dazz
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 16:08

Heb ik al geprobeerd via pinky's place, samen met een vriendin van mij.
we zaten totaal in de knoop, en na uren leek het nergens op Knipoog
maar bedankt voor de tip.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:06

Een pessoa kun je makkelijk zelf maken, mits je wilt investeren in de onderdelen. Verder kun je hem het beste namaken met een originele pessoa ernaast. Kun je die niet van iemand lenen?

dazz
Berichten: 22
Geregistreerd: 06-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 09:40

Ik heb een Pessoa geleend, die ik volgende week mag gebruiken, en die gaan we dan ook proberen na te maken.

Maar iemand nog antw. op mijn oorspronkelijke vraag?

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:19

zo iets heb ik ook gemaakt en ik rijdt er meestal 1 x per week op

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:40

dazz schreef:
Maar iemand nog antw. op mijn oorspronkelijke vraag?


Wat is je oorspronkelijke vraag dan? Ik denk dat je het beste een pessoa kunt maken, dat is best te doen.

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:38

ik zou een passoa teugelk kopen. werkt in vanaf achter uit. en vangt aan de voorkant op. doet dus hetzelfde als dat jij erop zit. alleen hoe die teugel in werkt dat kan geen enkele ruiter

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:42

oh sorry passoa teugelk is geen mogelijkheid.
oke dan zou ik de slofteugel met de klipjes aan het bit vst maken. de slof tussen de benen van je paard door en dan aan de boven kant van de longeer singel vast knopen. maar niet te strak. je paard moet daar zelf gaan nageven en daar niet gedwongen worden