[LO] Bijzet teugels bevestigen bij jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

[LO] Bijzet teugels bevestigen bij jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:50

Ik ben nu al een paar maanden bezig met mijn pony met het longeren.
Hij loopt nu prima op eigen benen.
En we kunnen nu een stap verder.
De bijzet touwtjes eraan , zodat ik wat meer van haar kan vragen en wat meer met haar kan werken.
Maar nu heb ik de touwtjes eraf en toe heel los aan zitten zodat ze er wat aan went.
Maar laatst had ik ze wat korter en toen raakte ze toch wat in paniek.
Want ze dacht dat ze dus geen kant meer op kan.
Het nadeel is dat je niet zo snel bij een paard kan komen aan de longe om de lus los te trekken.
Hoe doen jullie dit?
En hoe bevestigen jullie de touwen door de benen of gewoon aan de zijkanten van de longeersingel?

Groetjes, Priscilla

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:20

Tja heel veel geduld. Ik maakte de touwtjes bij Umaline op het meest losse vast zodat ze wel wat vernam. Na het longeren haalde ik haar naar mij toe en trok boven de touwtjes aan, gewoon om wat druk in de mond te krijgen. Mocht ze om hoog komen o.i.d. dan kon ik zo weer los laten en was de druk weer weg. Daarna ben ik de touwtjes heeeel langzaam aan strakker aan het maken. En ik bevestig gewoon aan de zijde of tussen de benen voor, om iets druk te krijgen. En als de touwtjes vast zitten gelijk laten vertrekken met de zweep, zodat ze niet omhoog kunnen komen.

Lastig uit te leggen..... als je wat dichterbij had gewoont had ik je wel even willen helpen Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 18:13

Hihi ja het is ook moeilijk uit te leggen.

Maar toch bedankt Haha!