[NH] Soort paardenfluisteraar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

[NH] Soort paardenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 18:43

Ik bedoel dus een soort Natural Horsemanship!
Hoe kan je het beste op een andere manier communiceren met je paard en vooral met jonge paarden?
B.v Met jaarlingen poetsen dat ze het nog en vinden enz.
Hoe kan je een goede band met jonge paarden beginnen als je er niet elke dag mee bezig bent?
Ik wil graag meer informatie over dat soort dingen en met communiceren met je paard zodat jij je paard begrijpt en je paard jou.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel want het is nogal raar uitgelegd...

[Edit:Antoinette]Code voor titel[/edit]

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:56

Van VMR naar UZ Lachen

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:08

Kijk gewoon is op internet bij Google onder natural horsemanship. Mijn site kan ik je ook aan bevelen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:08

ik neem eens een kijkje op jou site Knipoog

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:05

gewoon je eigen gezond verstand gebruiken, kom je een eind mee

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:09

Je zult zien dat alle fluisteraars dezelfde basis hebben... lichaamstaal en een brug slaan tussen die van mensen en dieren. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen ( eigenlijk doet de merrie en de kudde al het voorwerk voor je)
Lekker inlzen is leuk, maar het beste is doen en kijken, volg eens wat workshops of ga als toeschouwer en bekijk de verschilende methoden.

Succes.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:59

natural-horsemanship.pagina.nl

momenteel paardloos

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:07

Ik heb pasgeleden met een hele club stalgenoten (errug gezellig Haha! ) een tweedaagse cusus gehad van Irene Bras. Zij geeft de cursus communicatie met dieren. Erg interessant *LOL*

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 08:50

lichaamstaal
telephatie (als je er in geloofd)

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:35

Ik doe vaker een join-up. Klinkt een beetje bijgelovig, maar dat ben ik niet hoor. Eerst paarden negeren, zodat ze respect voor je krijgen, als ze te dichtbij komen volgens jou, ze van je af dwingen, als ze daarna naar je toe komen, belonen en rondjes lopen, buiten, of in de stal. Als het goed is loopt je pony je achterna! Ik werk veel met jonge paarden, en merk na 2 of 3 keer oefenen al echt dat ik een soort band met ze heb. Heel veel succes!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:11

Denk ajb niet dat je van een join up een band krijgt, join up in nl is gebaseerd op angst.

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:19

Uit mijn ervaringen absoluut niet!!! Ze leren respect voor je te krijgen. Maar je kan het ook doen, zodat ze angst voor je krijgen, maar dat is niet de bedoeling van een join-up.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:27

ik snap dat het niet de bedoeling is van join up, maar je kunt niet aan een 'join-up-paard' zien of íe bang is of vertrouwne heeft, dat is het probleem.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:01

Mijn paardje is nooit bang van me geweest en toch heb ik een paar keer join-up gebruikt, wegjagen/negeren is/hoeft niet geweldadig te gaan en je kunt aan je paard zien hoe ze erop reageerd.. Misschien weet ik er wel tekort vanaf maar angst?!?

Life go's on

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:54

angst zie je dus heel moeilijk bij een paard waar join up mee gedaan is/word. Weet je waar join up op gebaseerd is, of ben je het gaan doen omdat het in een beok stond??

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:55

omdat het in een boek stond, monty roberts, kijk ik weet er ook niet zoveel van voorderest hoor, maar waarom is angst bij een paard waar join-up mee gedaan word niet/ moeilijk te zien? Wat ik dus gelezen heb is dat een paard jou als leider en teamgenoot gaat zien en niet als iemand waar hij bevelen van moet opvolgen.

Life go's on

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:06

Citaat:
Wat ik dus gelezen heb is dat een paard jou als leider en teamgenoot gaat zien en niet als iemand waar hij bevelen van moet opvolgen.


Sorrie hierom moet ik toch wel een beetje lachen. Het paard zou volgens de doel van de join-up zonder mokken of morren luisteren, maar dat betekent niet dat hij niet hoeft. Hij moet zeer zeker anders word de join-up herhaalt totdat hij als een half dode achter je aanloopt.

Wat de join-up eigenlijk voor het paard is: puur dwang, jij moet weg, jij bent stout, jij bent het niet waard om je zelf te zijn, jij bent helemaal niks, je mag blij zijn als ik je bij me vraag.
Het ozu maar tegen je gezet worden. Je zou of verschikkelijk boos worden en na een tijd wel opgeven, of je gaat er aan onder.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:11

Hihi, niet mij uitlaggen hoor! Ik las het en ik probeerde het, 3 misschien 4 keer, en ik denk nog steeds niet dat het fout is, iedereen heeft overal zijn eigen mening over, alles is supergoed en supersslecht tegelijk, dus als jij daar je mening over heb is dat ook goed, ik doe het niet meer, omdat ik er te kort van weet, wat ik niet inzag, was dat het slecht zou kunnen zijn, maar misschien ga ik daar later anders over denken. Maar nogmaals, ik heb het gelezen, niet zelfverzonnen.

Life go's on

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:17

Hmm, als je er weinig van weet dan denk ik niet dat je echt de join-up heb toe gepast. Zulke dingen moet je niet gaan doen als je er te weinig van weet en helemaal niet als je het nooit heb toe gepast. Weet je dat door de join-up enkele mensen zijn omgekomen. De paarden werden zo boos dat ze vernederd werden en hebben daarop die man dood getrapt. Dus echt niet iets om zomaar is te proberen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:34

sorry maar nu moet je stoppen met zo serieus te gaan doen hoor, ik geef toe ik weet er niet zo veel van, gelukkig had ik een goed band met me pony en heeft ze me niet aangevallen en leef ik nog steeds. Zij is er ook niet slechter van geworden en ik beloof dat ik het niet meer ga doen tot ik er meer van weet. Ik snap jou reactie ook wel maar het maakt toch niet zo veel uit.

Life go's on

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:43

Oké ik stop er mee, maar laat die join-up maar gewoon lekker zitten. Want ik denk dat als je er meer van weet het ook niet meer wil.

Succes verder

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:54

Uiteindelijk gaat toch iedereen op zijn eigen manier met zijn/haar paard om... Ieder z'n mening, toch?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:47

ja daar heb je idd gelijk in, niemand zal het hetzelfde doen als jou!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:57

ik heb op je profiel gekeken josien, en toch wel bewondering voor wat je doet hoor! OK dan!
Maarja, inderdaad, iedereen doet het anders...

Life go's on

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:29

Wow, Josien!!! En ik heb er ook bewondering voor!! Kan je er wat meer over vertellen hoe je dat allemaal doet en voor mekaar krijgt? (in een ander forum misschien..) Echt prachtig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers