[AR] Ik geloof er niks van... Wie wel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:41

die van mij flipt met kleppen. Verplicht of niet, ik rij zonder!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:41

Als het verplicht zou zijn, dan zou je niet zoveel mensen zonder oogkleppen zien rijden.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:45

Ik heb er ook ooit wel eens vaag iets over gehoord/ gelezen dat het verplicht zou zijn.

Maar goed, regels zijn er om te overtreden Tong uitsteken (tenzij het gevaarlijk is natuurlijk, stoppen voor rood ofzo Haha! )

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:00

Maar de originele noorse fjordentuigen zijn toch ook zonder oogkleppen? Dacht ik tenminste...
En als het verboden zou zijn, zouden de ruitersportzaken toch geen menhoofdstellen zonder oogkleppen mogen verkopen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:22

Sjonniej schreef:
Als het verplicht zou zijn, dan zou je niet zoveel mensen zonder oogkleppen zien rijden.


Dat is onzin natuurlijk. Je gordel om in de auto is ook verplicht, en je ziet zat mensen zonder rijden.
Het gaat er hier om op de openbare weg!
Wat je in de bak doet moet je zelf weten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:37

Op wedstrijden kom ik het ook regelmatig tegen...
Zouden die mensen er dan niet eens uitgepikt worden door een jury? Tijdens marathon rijdt je toch ook echt over de openbare weg.

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:53

oogkleppen verplicht? wat een onzin! zelfs een bit is met mennen niet verplicht! Je moet enkel en alleen je paard onder controle kunnen hebben én houden!!
Echter, zodra jij fijn buiten rijdt op je ex-renpaard, en je bent lekker een eind aan het crossen, vol in de galop, en je hebt alleen een touwjte om de hals, dan wordt je dus wél aangehouden... *diepe zucht* maar goed, er staat nérgens dat enig tuig verplicht is, (wedstrijden weet ik niet hoor, maar voor op de weg rijden) zolang jij je paard maar onder volledige controle hebt en kunt houden. En tja, hoe je dat doet, dat mag je zelf verzinnen.

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:49

Ik heb nog nooit met oogkleppen gereden, en ik heb er nog nooit iemand wat over hebben horen zeggen.. Volgens mij is het dus niet verplicht bij de wet, ik zie trouwens ook geregeld andere menners langskomen, ook zonder oogkleppen. Naar mijn weten is het niet verplicht. Wel kan je ervoor kiezen toch met die dingen te rijden zodat je paard niet afgeleid wordt van dingen in zijn omgeving en in de baan blijft die het moet volgen.