[LO] Pessoateugel gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

[LO] Pessoateugel gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 22:10

Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een pessoateugel gekocht en ben ik het een beetje gaan uitvogelen maar op de website van divoza stond: Door middel van een bijgeleverd trainingsschema wordt gewerkt naar een optimale houding. Maar ik heb dus geen trainingsschema Verward Ik heb een blaadje erbij zitten met de standen en hoe je zown ding in elkaar moet zetten maar geen trainingsschema. Heb alle dingen gecheckt of er geen bij zat maar ben er eigenlijk vergeten naar te vragen. Zat er wel een trainingsschema bij? Of als er wel 1tje bij zat, kan iemand die voor mij inscannen???

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:17

Volgens mij staat hij ook in de horselover of de divozagids.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 10:12

Ik zal meteen kijken Haha!

Ik heb nu gekeken en wat bedoelen ze eigenlijk met trainingsschema? Want ik geloof dat het er niet echt in staat. Er staan wel de standen enzo (van Lang en laag, middelhoog, hoog hulpteugels, dressuur)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:07

Ik denk dat ze met trainingsschema ook dat schema van de standen enzo bedoelen Scheve mond

Anders mail je ze even?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:21

Volgens mij zijn die standen je trainingsschema.
Je begint lang en lang en je bouwt het steeds verder op.
In de horselover-catalogus staat er een langer verhaal bij, maar daar staat niet veel meer in dan in het blaadje wat je hebt.
Je hebt er waarschijnlijk zo'n boekje van 4 blaadjes, met een voorkant, de vier standen en hoe je hem in elkaar zet bij?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 22:18

Jah dat heb ik... Ik dacht van zown trainingschema om het op te bouwen ofzo en dat je paard geen spierpijn ofzo krijgt....
Ik heb zown boekje waar op de eerste bladzijde btje informatie over de pessoateugel staat en hoe geweldig hij wel niet is :p 2e en 3e bladzijde de standen en de 4e bladzijde hoe je em in elkaar moet zetten maar dat was onnuttig want hij zat al in elkaar Knipoog

Deebee

Berichten: 213
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Ankeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:53

Dat is alles wat erbij zit, verder moet je het zelf uitvogelen. Ik heb er les in gehad van mijn instructrice en adviezen van de dierenarts. Als je net begint inderdaad lang en laag (heeeeel lang, hij gaat geheid rennen) en als hij gewent is aan dat ding achter zijn kont, kun je hem tussen zijn voorbenen iets korter zetten. Ik weet niet wat voor paardje je hebt, maar die van mij heeft veel moeite zijn rug te gebruiken en had in het begin aan 5 tot 10 minuten echt genoeg anders kreeg ie enorme spierpijn.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 15:32

Okee ik snap het Knipoog Heb het al een keertje uitgeprobeerd en het ging goed, gaf maar 1 keer een bokje, maar dat komt omdat hij al vaker zo'n ding heeft omgehad bij de vorige eigenaar.