[VD] Goede voornemens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:54

Het is een beetje stil op vrijheidsdressuur-front op UhZ, dus maar eens een vraagje over de toekomst: Hebben jullie al VD-plannen / goede voornemes qua training voor 2005?

Zelf vrees ik dat ik de pony's toch eindelijk eens de berggeit aan moet leren (iets waar ik vreselijk tegenop zie omdat er geen vervelender oefening bestaat...) en ik wil [***] leren om via het staan op een plateau met de voorhoeven de buiging te leren. Hij doet het namelijk al een beetje, maar het zou leuk zijn als hij het via die weg ook echt diep zou leren. Het zou ook leuk zijn als [***] eindelijk eens het compliment, liggen en knielen uit elkaar zou kunnen houden aangezien dat sinds het aanleren van het knielen op een grote hoop is gegooid, maar daar heb ik wel vertrouwen in. En anders hebben we nog tot 31 december 2005 om dat goed te krijgen, voor we weer nieuwe voornemens moeten maken. Haha!

Het wordt dus qua training een behoorlijk rustig jaartje, aangezien het om andere VD-gebieden voor mij al druk genoeg wordt... Haha!
En wat zijn jullie verwachtingen/plannen?


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:06

Nee, helemaal geen voornemens Tong uitsteken.

Dennis heeft vandaag al weer gedaan waar ik komende maanden super blij mee kan zijn. Enkel op een kleine aanraking van de zweep en stem er bij gaan liggen. Normaal was er meer hulp voor nodig. Zelfs onder het zadel, gevraagt door iemand anders, deed hij het netjes.

Net als rondjes draaien, normaal doet hij het alleen als hij helemaal hyper is. Vandaag in een suf bui ook gewoon braaf (maar niet echt snel Tong uitsteken).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:14

Had wel wat dingetjes bedacht die ik Pink wil gaan leren, maar niet speciaal 'voor dit jaar', gewoon net hoe het uit komt..

Ten eerste het liggen. Daar zijn we al zo lang mee bezig, helaas nooit intesief genoeg en is het kwartjes dus nog steeds niet compleet gevallen.
Daarna zie ik het zitten als niet zo'n ingewikkelde oefeningen, maar dan moet het liggen toch echt eerst lukken Lachen.
Verder ben ik licht begonnen met de sliding (pirouette om de achterhand) en met voetballen.

Maar heel eerlijk moet ik bekennen dat ik nog niet 1 keer getraind heb in 2005 Clown

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:30

Tja, goede voornemens genoeg! Haha! Jauke gaat Spaanse pas leren, en compliment, buigen, flemen, kusjes geven, schudden, liggen, zitten, knielen ehm Clown Hoeveel jaar vooruit mag ik plannen? Schijnheilig Tong uitsteken

Ik ben momenteel bezig met voetje, hij moet zijn voet omhoog houden zolang als mijn zweep er tegen aan ligt. Ook heb ik een beginnetje gemaakt met buigen en het aanraken van een doek en mijn hand op commando. En natuurlijk oefenen we het niet eten nog regelmatig! Haha! Ik heb ook niet echt een planning, als hij het ene goed genoeg kent pakken we er rustig iets nieuws bij. Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:12

Heb eigenlijk één echt voornemen dat is Eli leren liggen. Inmiddels heb ik hem na een jaar zo ver dat hij wil rollen als ik naast hem zit en ik hem een peen kan geven net voordat hij weer omhoog springt Haha!
Hiervoor rolde hij echt niet als ik nog binnen een straal van 100 meter in de buurt was dus de grootste stap is al genomen.

Verder kijk ik wel hoe het loopt, maar ben wel van plan vaak te gaan trainen omdat dat de laatste tijd er een beetje bij in is geschoten.
Ideeen heb ik genoeg: voetballen, Roger moet nog het een en ander leren zodat ze samen rondjes en figuurtjes kunnen lopen, na het liggen komt natuurlijk zitten. Dan wil ik het steigeren uitbouwen tot lopen op de achterbenen (drie stappen lukt al, maar meer nog niet)
Met Roger ben ik nog niet verder dan flemen en op het blok dus daar is nog genoeg werk te doen. Hij zal een hele goede worden voor de spaanse pas, maar daar wacht ik nog even mee tot hij een beetje uit gepuberd is want meneer loopt nu al steeds te schoppen.

Nog genoeg te doen dus Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:03

Goede voornemens? Beginnen met VD Haha!
Ik wil het Amo al een hele tijd leren, maar heb me eerst goed voorbereid, VD topics gevolgd, boeken gelezen en goed bedacht wat ik hem wel en niet wil gaan leren.
Maar nu wordt het wel eens tijd Knipoog Ik heb er zin in, en als het goed is zullen jullie dus binnenkort veel domme vragen van mijn kant krijgen, en foto's zien Pling Wens me succes Knipoog

Nikkitje
Berichten: 1072
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Unknown

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:51

Mijn mini heeft net het commando galop grandioos door Ja
Ben behoorlijk trots, wil nu verder gaan met het commando 'Blijven.' heb het al een keertje met hem gedaan en hij was behoorlijk braaf dus Lachen

-

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:40

Voetjes, kusjes, rondjes draaien, benen kruisen, zoeken (iets aanraken), buigen, compliment en knielen zit er allemaal nu redelijk in maar wil ik dit jaar nog wel gaan verbeteren. Verder wil ik Maroush de komende tijd apporteren, berggeit, flemen, galop aan de hand en spaanse pas (of iig dat ze d'r been kan strekken) leren. Met liggen (en zitten) wil ik nog ff wachten, stijgeren wil ik niet leren en verder kan ik eigenlijk niet meer zoveel bedenken. Maargoed, kan voorlopig nog ff vooruit Knipoog . Owjah ... ga ook maar is beginnen om mevrouw te leren om stil te staan, niet d'r stal uit te lopen als dat niet de bedoeling is en záchtjes snoepjes aan te pakken, maar dat valt niet echt onder VD Cool .

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:25

Whahaha ik heb nog geen goede voornemens... ik zal eens kijken of marko het nog wel kan Knipoog ik heb al een lange tijd niet meer kunnen oefenen Boos! ik was ooit begonnen met apporteren, wat steeds beter ging OK dan! en zittend spaanse pas, maar dat zal wel eventjes duren voordat die dat doorheeft denk ik. nouja we zien wel Lachen

Maar het moet er binnenkort toch echt een keer van komen want de 22ste heb ik een show Nagelbijten / Gniffelen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Anoniem

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:48

Elke schreef:
Maar het moet er binnenkort toch echt een keer van komen want de 22ste heb ik een show Nagelbijten / Gniffelen


Leuk! Waar heb je je show precies?

Mijn vrijheidsdressuur-jaar gaat er trouwens iets drukker uit zien dan gedacht, Haha! omdat in augustus het nieuwe vrijheidsdressuurboek uitkomt en daar nog ontzettend veel werk voor te doen valt (net een stukje over geschreven op viewtopic.php?f=21&t=380326 ). Ik denk dat ik al heel blij ben als ik uberhaupt nog tijd heb om de pony's te trainen... Knipoog

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:20

Ik wil mezelf graag eerst inlezen op de sites van pink-girl en xyzutu2. En dan heel langzaam en voorzichtig beginnen met de basis. Ik weet ook niet of ik verder wil gaan dan de basis. Ik wil graag een beter contact met mijn fjord, die de neiging heeft overal dwars doorheen te lopen en zich gedraagt alsof ze geschapen is van betonplaat. Netjes stil blijven staan.... zou ik al helemaal geweldig vinden voor het jaar 2005.
De kunstjes bewaar ik wel voor over 10 jaar ( ze is nu 12 ). Ik heb al 2 grote kinderen(13 en 11), maar nu ook een klein jongetje van 2 jaar, ik zou het toch wel fijn vinden hem over een jaar of 2 mee te kunnen nemen. Ik heb dan liever niet dat ze het leuk vind te gaan " liggen" of " voeten" te geven. Als ze eerst maar eens stil blijft staan met 4 benen op de grond, en zich een beetje gedraagt als een dame in plaats van een wild onopgevoed wild wijf, Zou ik echt geweldig vinden.

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:34

Dit jaar ben ik begonnen met de basis van vrijheidsdressuur. Dus op commando stappen, draven, blijven, komen, enz... Dat begint hij nu een beetje door te krijgen. (stap, draf en ho gaat goed, maar komen en blijven haalt meneer nog erg door elkaar). Als je basis er helemaal goed in zit wil pas met de 'kunstjes' beginnen, maar weet niet wanneer dat gaat zijn. Heb nu ook het boek 'paardenschool' van 'nathalie penquitt'. Die heb ik nog niet uit, maar naar aanleiding daarvan wil ik dan gaan werken. (en info van bokt en andere sites..).

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:50

hoi wendy,

waar kun je aan dat boek komen?

groetjes isabelle

Wendy15

Berichten: 11093
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [VD] Goede voornemens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:21

Dat boek is niet meer in de winkel te koop. Ik heb het tweedehands van iemand overgekocht. Gewoon even een tijdje EA op bokt in de gaten houden, want hij word af en toe tweedehands aangeboden. (in het duits is ie nog wel gewoon te krijgen).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers