[VD]Wat is het meest gebruikte commando voor 'lig'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VD]Wat is het meest gebruikte commando voor 'lig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:23

Pas was ik op buiten rit, en toen ging het paard voor mij ineens liggen.
Het keek heel vrolijk, stond gelijk weer op. DA gebeld. nix aan de hand. Liep niet kreupel of wat dan ook. Omdat dit een westernpaard is en hij nogal wat kunstjes kent, kan het misschien zijn dat de berijdster onbewust een commando gegeven heeft?
Een beetje raar, maar het zou een optie kunnen zijn..
Is er een algemeen commando voor liggen?

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:26

hé.. beetje raar dit.. verhaal .. dat je pony opeens ging liggen.. zei : je dan iets tegen je pony?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:58

idd een raar verhaal, maar ik denk niet dat ze een commando heeft gegeven zonder dat ze het wist.

ik denk toch dat het paardje wat had, misschien had hij jeuk ofzo geen idee. Maar een lid commando doe je toch alleen maar met je stem, en dan in de zin van 'lig' ofzo.

verder zou het makkelijk kunnen dat hij wou gaan rollen, maar zich bedacht en weer opstond... er zijn zo veel mogelijkheden..

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:42

Ik zou het ook niet weten. Misschien dat de berijder het woord 'lig' of zo iets zei terwijl die met iemand praatte en dat het paard het ook hoorde.

Maar het kan natuurlijk ook dat het paard idd wilde gaan rollen oid. Het kan idd veel verschillende oorzaken hebben, maar zolang de DA niets heeft kunnen ontdekken zou ik me er niet te druk om maken (of het moet vaker voorkomen natuurlijk Tong uitsteken ).

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:33

ja denk ik ook.... en als hij het vaker gaat doen moet je minder gaan praten Haha!:D:D:D hahaha nee hoor, ik denk dat het gewoon onverwachts was, en dan zal het vast neit zo vaak gebeuren.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:43

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze perongeluk het commando ervoor gegeven heeft. Meestal moet je voor dit soort oefeningen toch wat meer doen dan alleen een stem commando. Anders heb je ongemerkt toch wel met een heel goed getrained paard te maken Knipoog

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:52

meestal commando down

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:54

Ik heb het commando "lay down", nu nog met voetje optillen erbij, maar ik ben bezig om dat eruit te krijgen. Maar als ik geen commando geef mag ze van mij niet liggen.