[AR] Met of zonder oogkleppen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

[AR] Met of zonder oogkleppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 09:31

hallo, ik dacht ik vraag het hier even,

ik ga mijn (proef)paardje waarschijnlijk binnenkort voor de kar zetten en nou hoor ik heel veel verschillende meningen over het wel of niet gebruiken van oogkleppen,
ik ben zelf een AR-beginner, haha dus ik weet echt niet wat een reden zou kunnen zijn om ze wel of niet te gebruiken

ben met mn paardje al wel lekker aan het trainen met lange lijnen, dit doe ik nu zonder oogkleppen en hij gaat niet lopen kijken ofzo, hij maakt gewoon mooie rechte lijnen, ik denk zelf eigenlijk dat hij met oogkleppen meer moeite heeft, maar dat zegt mijn gevoel,

ik wil graag jullie mening horen en misschien ook wat voorbeelden van nadelen ofzo,

alvast bedankt voor de reacties, ben benieuwd!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:40

wil je met hem/haar buitenritten gaan maken of alleen in de bak?
het is er natuurlijk ook voor dat hij/zij nergens van schrikt!
je kan vantevoren ook nog een paar keer door een dorp oid lopen, kunnen ze aan alles wennen.
ik zou in het begin wel oogkleppen doen.
gr. klaasjuhhh

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:16

Ik vind dat oogkleppen horen bij aangespannen rijden, zonder is t ook geen gezicht.
Oogkleppen zijn veiliger, omdat ze minder zien, en ze richten hun aandacht dan meer op je hand ipv op alles wat ze zien.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 10:28