Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 21:53


jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:01

Super leuk om iedereen weer te volgen!

Mijn doelen zijn:
1) nog 3 indoor marathons rijden. 1 ervan zijn we al ingeschreven en is a.s. zondag. Donderdag ga ik met mijn lesgever even kijken of ze fit genoeg is na de laatste 'diarree-aanval'

2) ik denk er zwaar over na om een startpas aan te vragen en enkele dressuur en vaardigheidwedstrijden te rijden. Ik zou heel graag vooral de dressuur eens bekijken. Maar ik moet nog uitzoeken hoe dat allemaal werkt met die startpassen -O- en a.d.h.v. de 1e dressuurwedstrijd wil ik dan een doel opstellen.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 22:07

Ik zal zelf maar beginnen?

Ik ben nu 2x M gestart met het 2span en de teller staat al op 7. Z startgerechtigd worden moet dus wel lukken ;) , eind van het jaar maar misschien ook eens Z starten.
En wat meer vaardigheid rijden, zeker M starten en hopelijk Z startgerechtigd worden.

Met Ebje wil ik graag Z starten en een paar puntjes rijden. We zijn nu M+8. En ook in de vaardigheid wil ik eind van het jaar wel naar het Z.

Met Deedee wil ik weer graag ZZ starten. Door stromen vind ik altijd minder spannend dan weer in een keer ZZ moeten na een flinke pauze. En een paar keer Z vaardigheid starten, hopelijk genoeg om ZZ te mogen.

2 andere doelen zijn een paar mendurance wedstrijden mee pakken in het 2span (Deedee ook klasse 2 startgerechtigd krijgen) en onze eerste officiƫle SGMW starten.

En we zien wel wat er nog meer langs komt.
Komend weekeinde een indoor marathon, indoor kampioenschappen heb ik me ook al voor ingeschreven.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:21

Leuk, een nieuw topic!

Mijn mendoelen voor dit jaar zijn:
- Hem zelf voorstellen voor de wagen op de keuring
- Eens een marathon meedoen
- Winst in de B dressuur
- Winst in de L vaardigheid.

We mennen hoogstens 2x per maand momenteel en wedstrijden zijn logistiek vooral een uitdaging, dus die doelen zijn wel uitdagend genoeg.

@ Jojonl, je kan de knhs ook heel makkelijk via whatsapp bereiken met vragen, heb ik ook een aantal keer gedaan voor een menstartpas, aangezien er toch weer wat andere dingetjes waren dan bij mn gewone startpas

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:34

Fangio schreef:
Leuk, een nieuw topic!

Mijn mendoelen voor dit jaar zijn:
- Hem zelf voorstellen voor de wagen op de keuring
- Eens een marathon meedoen
- Winst in de B dressuur
- Winst in de L vaardigheid.

We mennen hoogstens 2x per maand momenteel en wedstrijden zijn logistiek vooral een uitdaging, dus die doelen zijn wel uitdagend genoeg.

@ Jojonl, je kan de knhs ook heel makkelijk via whatsapp bereiken met vragen, heb ik ook een aantal keer gedaan voor een menstartpas, aangezien er toch weer wat andere dingetjes waren dan bij mn gewone startpas


Ah bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker doen dan want ik ben allemaal niet zo handig met die regels ivm mijn dyslexie. Dan ben ik gewoon zeker dat ik t goed doe :D

Mijn doelen zijn trouwens allemaal met Sita. Met mijn andere, freiberger, wil ik graag wat meer lessen nemen en zo een betere band opbouwen. En dan misschien een indoormarathon/vaardigheid starten in de winter op t einde van t jaar..

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:42

Leuk weer een nieuw topic!

Dit jaar ook weer nieuwe doelen:

- Djingo wil ik in de dressuur m starten en kijken of ik z startgerechtigd kan worden.
- vaardigheid wil ik met hem proberen z startgerechtogd te worden


- indy wil ik dressuur eigenlijk graag z starten, maar ik ben wat angstig om de stap daadwerkelijk te zetten. We moeten dan ook nog wel 2 punten in de klasse m
- vaardigheid zz starten

- dubbelspan wil ik kijken of ik nog wat puntjes in de L erbij kan rijden en misschien M startgerechtigd worden.
- vaardigheid wil ik klasse M uitrijden en Z startgerecjtogd worden.


- Beertje start ik geen dressuur meer maar hij doet het verder okay. Met hem wil ik een mendurance goed uitrijden, eerst maar gewoon impuls.
- ik start nog wel hier en daar vaardigheid, ik wil kijken of een z parcourtje lukt voor hem.


Verder wil ik nog wat omwisselen met de pony's in dubbelspan, gewoon voor de lol zeg maar. Maar aangezien beertje geen dressuur start zal dat waarschijnlijk alleen vaardigheid worden


- Amigo is natuurlijk nog maar een baby, dus daar heb ik niet echt doelen mee. Maar het lijkt me wel leuk om keuringen met hem mee te lopen!

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:11

Wouw jij gaat t ook druk krijgen Jolliej. Of lijkt dat maar?

Ik moet deze zondag alweer super vroeg rijden. Dus in t donker laden en aanrijden enzo. Hebben jullie daar nog tips voor? Wij moeten dit bijna altijd en ik vindt dat altijd zo'n gedoe..
Gelukkig ben ik dan wel smiddags al thuis want we hoeven toch niet op de prijsuitreiking te wachten :')

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:23

Hoi hoi allemaal,

Nou allemaal de beste wensen!!!
Dat jullie allemaal jullie doelen mogen halen.

Ik heb de doelen niet zo hoog gezet.
Ik wil dit jaar graag een winstpunt halen in het samengesteld. En l dressuur starten en m vaardigheden.

Ik heb al 15 dressuur punten en 12 in de vaardigheid. Dus op zich prima te doen. Als meneer meewerkt.

Geen hele grote doelen.

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:21

Hallo allemaal!

Nou om maar met de deur in huis te vallen....
Ik ben net begonnen met echt mennen. Zo'n 4 jaar geleden begonnen met een houten wagen hierna een sulky cavalettie maar op allen zat ik zou ruk dat ik het maar sporadisch heb gedaan. Afgelopen zomer een heerlijke sulky gekocht die geschikt is voor mij en mijn shetlander en Bartje naar iemand gebracht ( een ervaren menner) zodat we Bartje samen verder konden beleren voor de sulky. Dit is allemaal prima gelukt

Nu hebben we 1 januari een demonstratie gegeven tijdens een nieuwjaarsreceptie met een vaardigheidsproef, dit smaakt naar meer
Nu ben ik geheel onbekend in de wedstrijd wereld...
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe je er mee kan beginnen en waar ik wedstrijden kan vinden. Het liefst zonder startpas omdat ik eerst wil kijken of ik het echt leuk vind. Omgeving Noord Holland aub

Doel is dus om een wedstrijd mee te doen

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:04

Mijn doelen zijn niet heel groot dit jaar.

Orlando geen echt doel. Misschien wat vaardigheid.

Neva ook geen grote doelen. Zou fijn zijn als we een wp op wedstrijd zouden kunnen rijden. Maar das voor nu nog ver weg. Momenteel heeft ze vrij en als ze in training is loopt ze alleen 1 x week een buitenrit. Ik vind het voor nu belangrijker dat ze het werk leuk blijft vinden en goed verkeersmak wordt.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:28

jojoni schreef:
Wouw jij gaat t ook druk krijgen Jolliej. Of lijkt dat maar?

Ik moet deze zondag alweer super vroeg rijden. Dus in t donker laden en aanrijden enzo. Hebben jullie daar nog tips voor? Wij moeten dit bijna altijd en ik vindt dat altijd zo'n gedoe..
Gelukkig ben ik dan wel smiddags al thuis want we hoeven toch niet op de prijsuitreiking te wachten :')


Opzich valt het mee, ik ben erg fanatiek, denk wel dat ik twee wedstrijden in de maand doe en dan neem ik eigenlijk praktisch de hele bubs ook mee. En uiteindelijk zit je zomaar op de punten als je in de juiste flow zit haha. ik wil wel iets minder fanatiek rijden dan ik vorig jaar deed. Heb afgelopen maanden ook geen wedstrijden gedaan, enkel een keer dubbelspan en een marathon, omdat ik echt goed wil trainen voor de volgende klassen. Hier heb ik gewoon nog wat moeite mee. Maar ik wil outdoor weer meer gaan starten.
En ja keuringen, Amigo heeft een heel erg goed papier. Bij het falabella stamboek kun je sterpredikaat krijgen door 1ste premies op ook jeugdkeuringen onder andere, dus wil ik dat graag alvast wat mee pakken met hem. Ook voor zijn ervaring zeg maar, ben wel iemand die ze jong overal mee heen neemt zodat ze veel gewend zijn als ze daadwerkelijk een keer voor de kar komen.

Zet hem op zondag, vervelend atijd in het donker, ik vind daar ook niet zoveel aan. Maar voordeel is dat je dan mooi op tijd thuis bent en nog iets hebt aan je dag! Enne..... Niet te negatief he! Je kan altijd je paard terug brengen en terug gaan voor de prijsuitreiking, wie weet doe je het helemaal geweldig!


Spaikey schreef:
Mijn doelen zijn niet heel groot dit jaar.

Orlando geen echt doel. Misschien wat vaardigheid.

Neva ook geen grote doelen. Zou fijn zijn als we een wp op wedstrijd zouden kunnen rijden. Maar das voor nu nog ver weg. Momenteel heeft ze vrij en als ze in training is loopt ze alleen 1 x week een buitenrit. Ik vind het voor nu belangrijker dat ze het werk leuk blijft vinden en goed verkeersmak wordt.


Hoe gaat het nu met Orlando?



owens-mama schreef:
Hoi hoi allemaal,

Nou allemaal de beste wensen!!!
Dat jullie allemaal jullie doelen mogen halen.

Ik heb de doelen niet zo hoog gezet.
Ik wil dit jaar graag een winstpunt halen in het samengesteld. En l dressuur starten en m vaardigheden.

Ik heb al 15 dressuur punten en 12 in de vaardigheid. Dus op zich prima te doen. Als meneer meewerkt.

Geen hele grote doelen.


Geen grote doelen zijn ook doelen! Je moet ook blijven genieten in wat je doet!


lovelucydan schreef:
Hallo allemaal!

Nou om maar met de deur in huis te vallen....
Ik ben net begonnen met echt mennen. Zo'n 4 jaar geleden begonnen met een houten wagen hierna een sulky cavalettie maar op allen zat ik zou ruk dat ik het maar sporadisch heb gedaan. Afgelopen zomer een heerlijke sulky gekocht die geschikt is voor mij en mijn shetlander en Bartje naar iemand gebracht ( een ervaren menner) zodat we Bartje samen verder konden beleren voor de sulky. Dit is allemaal prima gelukt

Nu hebben we 1 januari een demonstratie gegeven tijdens een nieuwjaarsreceptie met een vaardigheidsproef, dit smaakt naar meer
Nu ben ik geheel onbekend in de wedstrijd wereld...
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe je er mee kan beginnen en waar ik wedstrijden kan vinden. Het liefst zonder startpas omdat ik eerst wil kijken of ik het echt leuk vind. Omgeving Noord Holland aub

Doel is dus om een wedstrijd mee te doen

'
Je kan wedstrijden vinden op startlijsten.nl maar ik kijk zelf altijd op mijnknhs.nl. Bij beide kun je gewoon een locatie invullen met een aantal km die je wilt rijden. Je kan bij de meeste wedstrijden gewoon impuls starten, hiervoor heb je geen startpas nodig, maar moet je wel lid zijn van de KNHS. Ik weet niet of dat ook zo geld voor HC, wat betreft de startpas.
De eerste stap waar je het beste mee kan beginnen is lid worden van de KNHS. Mocht je wel echt officieel wedstrijden willen starten moet je ook lid worden van een menvereniging als wedstrijdrijdend lid. daarna kun je heel makkelijk de startpas aanvragen.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:47

He ik heb ergens mijn stipje weggehaald. Vorig doel heb ik wel gehaald.
Dit jaar doel zover mogelijk komen en met het tweespan gaan starten.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:18

@jojoni. Start jij in de eerste groep?
Ik zit in de derde groep als laatste.

Met Orlando gaat het nu eigenlijk heel goed. Een tijdje rust heeft hem goed gedaan. Trainingsniveau is ook veel lager nu, lekker b/l niveau en buitenritten dit doet hem goed.
Zondag loopt hij de mini marathon. Dit vindt hij geweldig om te doen en ik ook.

@jolliej, knap dat je alles getraind krijgt!

Ik vind twee voor de wagen al lastig om wedstrijd klaar te krijgen.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:26

Spaikey schreef:
@jojoni. Start jij in de eerste groep?
Ik zit in de derde groep als laatste.

Met Orlando gaat het nu eigenlijk heel goed. Een tijdje rust heeft hem goed gedaan. Trainingsniveau is ook veel lager nu, lekker b/l niveau en buitenritten dit doet hem goed.
Zondag loopt hij de mini marathon. Dit vindt hij geweldig om te doen en ik ook.

@jolliej, knap dat je alles getraind krijgt!

Ik vind twee voor de wagen al lastig om wedstrijd klaar te krijgen.


Jep ik start in de eerste groep als 2e -O- . Dan ben jij er ook al vroeg!
Ik vind t wel spannend.
Vandaag h1d ze alweer super goede mest, ik hoop dat t zo blijft en dat ze nog wat bijkomt. De definitieve beslissing zal voor donderdag zijn. Dan heb ik ook les, als ze dan niet fit is, komen we niet..

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:50

Spannend hopelijk is ze fit!

Wij zijn er om 9.30 u is het plan.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:06

Na een wedstrijdstop van een aantal jaren, wil ik dit jaar wel weer meer gaan starten. In december eerste keer met dit paard gestart in de L dressuur. Eind van de maand gaan we weer. Hopelijk lukt het me om haar op te trainen zodat we dit jaar ook weer wat samengesteld kunnen starten. Daar ga ik denk ik ook L starten, maar liever start ik M. Als het allemaal lukt wil ik eind van het jaar een winstpunt in M dressuur. Maar dan zullen we wel wat les nodig hebben. Paardlief heeft genoeg karakter, dat moet voor me gaan werken }:0

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:50

Wat super leuk Ipsilonka! Welke regio zit je?

Wij hebben de lessen weer opgepakt en het gaat goed :D Gaan er nog mensen naar Harich eind januari?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:02

Sophie, ik woon in noord Holland. Smw rijden we bijna het hele land voor door. Dressuur noord Holland/Utrecht die kant uit.

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:50

Aflopen jaar met mijn paard heel hard getraind aan ontspanning en zorgen voor de juiste spier aanspanning. En hoop daardoor weer een aantal impuls marathons te kunnen rijden. Helaas komen de indoor marathons niet uit in de planning. Succes iedereen voor komend jaar!

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:25

Ipsilonka schreef:
Sophie, ik woon in noord Holland. Smw rijden we bijna het hele land voor door. Dressuur noord Holland/Utrecht die kant uit.



Zou je me kunnen vertellen waar jij start in Noord Holland? Bij welke locaties bedoel ik

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 01:43

Mijn thuis vereniging is de Zaanse Ruiters, verder start ik indoor graag bij bucephalus en in lisse. Eind januari start ik bij de voornruiters, daar ben ik niet eerder geweest (maar heb afgesproken met vrienden om samen te starten *\o/* ) Tijdens het buiten seizoen ook bij de Beemster ruiters, Hoofddorp etc. Maar eerlijk ik ben er echt een aantal jaar uit geweest.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:45

De les gisteren ging goed!
Ze was niet super voorwaarts maar wel fit. Ik hoefde haar ook niet veel aan te sporen oid. Dus we gaan rijden zondag!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:54

Dit jaar hoop ik mijn eigen merrie weer eens te kunnen starten. Maar eerst maar eens testen of we weer dapper genoeg zijn na 7 jaar geen wedstrijden.

Verder gisteren heel leuk gegroomd in Beilen bij een minimarathon clinic. Was voor mij de eerste keer bij deze menner, voor de menner de eerste keer met dit paard en voor het paard de eerste keer dat ie kegels zag.
Hij deed het echt hartstikke knap en toen de menner ontspande ging dat ook leuk.

We reden in de bak met 2 hele knappe pony's. Was een leuke dag :)

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:21

Leuk jojoni succes!

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:24

Spaikey schreef:
Leuk jojoni succes!


Jij ook!