Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 17:09

Enkele maanden geleden keek mijn baasje verbaast in haar kluisje.
Er zaten allemaal pepernoten en ander snoepgoed erin gegooid (helaas mensen snoepgoed)
Terwijl ze dit ging opruimen kwam ze een brief van Organisatie Piet tegen.

Baasje las even snel de brief door en moest vervolgens lachen. Wat bleek? Piet had een foutje gemaakt in de planning. Ozosnel was dubbel geboekt. En nu hoorde hij haar een keer zeggen dat ze niet een Ozosnel op stal heeft staan maar een Ozolangzaam (het schijnt dat ik sloom loop onder het zadel. Ik vind het een prima tempo _-:( ) Dus of baasje met Ozolangzaam Sinterklaas naar een basisschool in de buurt kon brengen.

Baasje keek mij eens aan. Ik keek haar eens aan. Tja zucht ze, je zegt geen nee tegen Sinterklaas. En anders wachten al die kinderen op Sint en Piet. <:)


Na wat voorbereidingen gingen we vanochtend vroeg op stap. Eenmaal aangekomen in de straat was het deken af en hoppa voor de wagen. En toen begon het wachten. Kennelijk moet de huidige Organisatie Piet met pensioen. Baasje was met wat mensen aan het praten en Piet had allemaal fouten gemaakt. Oliebollen ipv pepernoten in de zak. Ozosnel dubbel geboekt. Sinterklaas de verkeerde tijd doorgeven. Maar goed. Ik mocht de straat op en af wandelen en dat vind ik altijd heel leuk. Toch eens kijken hoe mensen hun stal inrichten.

En toen kwam eindelijk het nieuws dat Sinterklaas er was en dat ik mijn beste beentje voor moest zetten. Toen de beste man de school in ging mocht ik weer lekker terug naar mijn paddock en vriendjes. Ook mijn hoefijzer zit goed gevuld. Baasje loopt kennelijk in de wolken en vind mij het beste paard van stal. En ik heb gelijk maar even aangegeven dat ik heel veilig ben en dat ik het niet leuk vond dat ik niet het schoolplein op mocht. Kom op, ik ben veel leuker dan Sinterklaas al zeg ik het zelf! :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kleine toevoeging van mijn baasje:
Baila is echt super geweest. In het donker, een donkere trailer in. Liep gewoon achter mij aan. Met optuigen op locatie gewoon ontspannen grazen. Tijdens het wachten ging we maar de straat op en af mennen, loopt ze gewoon super ontspannen om zich heen te kijken. En bij de school zelf stonden grote geluidsboxen, alle kinderen te springen en te schreeuwen. Pieten om haar heen druk doen. 50 kinderen gelijktijdig om haar heen. En Baila liep alsof ze dit elke dag doet. Ik wist dat ze braaf was, ik wist dat ze dit soort dingen leuk zou vinden. Maar zo ontspannen, zo relaxed? Nee, dat had ik echt niet verwacht. Meeloper voor de veiligheid blijft er wel in, maar was eigenlijk totaal niet nodig. De kinderen mochten zelfs haar billen aanraken, terwijl ze dit normaal een beetje spannend vind als ze voor de wagen staat.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:18

Wat leuk :-)

Ik zal haar ook nog even vermelden in het topic op de Voorpagina waar alle sinterklaaspaarden op genoemd staan :-)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 17:28

Apple schreef:
Wat leuk :-)

Ik zal haar ook nog even vermelden in het topic op de Voorpagina waar alle sinterklaaspaarden op genoemd staan :-)


Dank je wel, ik heb die oproep topic helemaal gemist :')
Maar fijn dat ze er via deze weg toch nog bij kan :D

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:37

Oh wat leuk! Fijn dat ze zo braaf was!

winterbuitenrit

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:42

Wat leuk! Super fijn dat ze zo braaf en ontspannen was, leuk al die kindjes er ook zo omheen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:47

Goed gedaan Baila! Maarre, zeg even tegen je baas dat ze volgende keer écht die wagen van je even door de wasstraat moet halen. Hij is bijna nog zwarter dan de roetpieten :))

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 20:57

Ibbel schreef:
Goed gedaan Baila! Maarre, zeg even tegen je baas dat ze volgende keer écht die wagen van je even door de wasstraat moet halen. Hij is bijna nog zwarter dan de roetpieten :))


Dat was de bedoeling. Alleen lag het water er op stal uit, en had ze geen tijd helaas om voor die tijd met emmers te gaan slepen. Iets met het commentaar er zitten helaas maar 24 uur in een dag....
Wel borstel eroverheen getrokken, maarja dat werkte helaas niet goed genoeg :') :+

Maar hopelijk, als alles uitkomt, wordt deze wagen of vervangen of flink opgeknapt. En daarna heeft de baas wel zin om het bij te houden, want dan is ze meestal een stuk voorzichtiger met de spullen.
Ikzelf hoop op een nieuwe wagen. Ik hoorde baasje mompelen over lichter en beter geschikt voor onze bosritten

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 21:06

Wat leuk! En stoer van Baila <3

      .♥. Velvet Brown .♥.
Dressuur: L2 + 2 Springen: M + 5 SGW: L + 10
        .♥. Britt .♥.
Dressuur: M2 + 3 Springen: M + 6 SGW: M + 8

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:11

Wat ontzettend gaaf zeg!

Bij mijn zoontje op school werd Sint ook met paard en wagen afgeleverd. Hier mocht het paard wel het schoolplein op. En toen had hij op het schoolplein gepoept. Iets wat mijn zoontje hilarisch vond :D

hannelot
Berichten: 961
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:23

Super leuk zeg!

Keep calm and love horses

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-22 10:29

TinkerTreas schreef:
Wat ontzettend gaaf zeg!

Bij mijn zoontje op school werd Sint ook met paard en wagen afgeleverd. Hier mocht het paard wel het schoolplein op. En toen had hij op het schoolplein gepoept. Iets wat mijn zoontje hilarisch vond :D


Maar dat is ook grappig :')

Zo blij dat baila op de trailer had gepoept.
Pas op de terugweg realiseerde wij ons dat we namelijk de bezem en bakje vergeten waren :+
Ach, in het ergste geval hadden we het wel een berm in geschopt of onder een plant.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Lucia88

Berichten: 526
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:49

Dag Baila! Wat een topper ben jij zeg! Er zijn genoeg snelle paarden die dit niet zomaar zouden doen! Kindjes en sinterklaas en de pieten blij maken is toch het beste gevoel wat er is!

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:24

Dag BAila wat fantastisch gedaan. Vraagje voor het baasje→ welk ras is Baila?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-22 11:07

pien_2010 schreef:
Dag BAila wat fantastisch gedaan. Vraagje voor het baasje→ welk ras is Baila?



Goede vraag. Ik vermoed dat ze uit het buitenland komt, er zit namelijk een algemeen paspoort van KWPN (tenminste is hetzelfde paspoort als mijn oude kwpn-er had) en daar in staat type fell pony en de rest allemaal op onbekend. Heb eigenlijk nooit gevraagd aan de manege eigenaar waar ze haar vandaan hebben en wat haar verhaal was voordat ik haar kocht (het was eerst mijn lease pony)
Ik zal vandaag haar paspoort eens uit de kluis van stal halen. Misschien kan ik toch iets meer info vinden. Maar ik dacht dat alles op onbekend stond.



Alleen, ik zie er weinig Fell in. Daarbij heeft ze natuurlijk dat witte voetje en een mooie kol. En in de zomervacht zit heel veel witte haren. Een beetje stekelharig achtig iets.
Zou mij niks verbazen als het een kruising is met een fell/tinker iets in die richting.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

pien_2010

Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ozosnel, excuus. Ozolangzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:16

In Frankrijk zijn bijna geen fell wel merens is een officieel ras . Ik denk meer in die richting. Voor foto's zie mijn profiel en/of Google cheval d'argeois de merens of cheval de merens (pyrenees bergpaardje). Misschien een mix, misschien een zuivere waar geen paspoort voor is aangevraagd. Een merens stokhoogte zit tussen de 1.36 - 155 in. Normaal is 1.43 - 1.50. Ik vind haar een schatje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MARlT en 36 bezoekers