Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:16

Gefeliciteerd Kimley! Mooie prestatie!

Hier rustig aan met de ponys.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:19

Van harte gefeliciteerd Kimley!!

Ik kan nog niets. Baal zo. 1 keer per week trainen is niet genoeg. Vorige week heb ik op maandag gelongeerd, toen voelde ik me goed. Woensdag heb ik met hulp van een stalgenoot kunnen rijden want ook toen voelde ik me goed genoeg. Donderdag begon de ellende weer en dat duurde tot maandag. Pff.. Wat een rottigheid.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:55

Afbeelding
Afbeelding
Wij zijn zondag voor het eerst op pad geweest. Voor de tweede keer samen in de binnenbak en nog nooit de proeven geoefend. In de eerste proef 174 punten. Tweede proef was de stap kapot :P Ik was tevreden <3

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:45

Gefeliciteerd weer iedereen met de behaalde punten. Tijdje even niet meer meegekeken hihi. Wat goed allemaal jongens.

Wat een prachtig paardje ipsilonka!

Ik heb een beetje een dipje. Ik ben met meerdere dingen bezig waardoor ik zo nu en dan echt even vast loop in me.eigen trainingen. Merk wel dat ik de lessen echt even nodig heb op dit moment om daar doorheen te breken maar dat ik het alleen heel moeilijk vind. Maar komt wel weer goed haha.

Vant weekend marathon. Even wat anders dan het moeilijke dressuur hahaha. Marathon is voor mij puur voor plezier hahaha, ben daar nog niet zo makkelijk in ;)

Maaik
Berichten: 5668
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 14:55

Vervelend Sophie! Hopelijk knap je binnenkort toch wel weer op.

Ipsilonka je eigen gevoel is imo altijd het belangrijkste! Gefeliciteerd :D

Veel plezier vandaag Jolliej! We zaten in dezelfde groep :D

Wij zouden vandaag weer mini marathon hebben. Keek er ontzettend naar uit, maar ontving gisteren avond tijdens het parcours lopen een ‘leuke’ liggende foto van mijn pony van een stalgenoot en mijn gevoel zei dat het niet goed was. Op stal bleek m’n gevoel te kloppen, flinke koorts. :(:) Dus wij slaan even over, hopelijk knapt ie weer snel op. Niet duidelijk waar het vandaan komt, maar mijn pony is ook een talent in het verbergen van ongemakken dus daar wordt je nog niet heel veel wijzer van. Niks aan als ze zich niet prettig voelen.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:22

Ooowh wat sneu maaik,gaat het al wat beter? Is hij gewoon ziek of iets onderliggends? Altijd erg naar als je beestje ziek is...

Het ging bij ons echt slecht hahaha. Het begint eigenlijk al met het ringen van de bel dat de pony's van me handen weg rennen.... daar zou ik eigenlijk al controle moeten pakken. Eerste parcour uitsluiting omdat ik verkeerd reed oeps hihi. Tweede wel foutloos, daar kon ik ze in de hindernissen nog net wel een beetje terug rijden.

Doordat ze teveel snelheid maken heb ik te weinig tijd om in de hindernis goed op de route te focussen. Dus maak ik snel fouten, maar wel weer een goed leermoment voor ons vandaag!! Ben wel tevreden opzich met tweede parcour.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:14

Maaik Jeetje dat is schrikken! Hoe gaat het nu?

Ooh die marathons lijkt me toch ook zo gaaf om te rijden!

Gisteren weer kunnen trainen. Zo blij dat ik alleen op de bok hoef te zitten en niet in het zadel haha! Dit kost me minder energie en levert veel positieve energie op :D Dee was een beetje opgewonden omdat er rumoer langs de zijlijn was. We komen anders nooit iemand tegen op de manege maar nu was het bijna druk te noemen haha! Ik ken Dee nog niet zo goed in nieuwe situaties en ook niet als ze wat heter wordt, maar wauw jongens, ze ging aan en ineens kon ik er meer aan rijden! Wat een gaaf gevoel *D Ze is ook beduidend losser dan een jaar geleden, zo fijn.

Jody had ik ook meegenomen, zij wordt blijkbaar chagrijnig als ze niks doet. Heb jaar even aan de longe laten lopen, maar ze is duidelijk minder fit dan wanneer ze niet dragend is. Hoop begin van het nieuwe jaar te kunnen starten met wandelen aan de hand. Ligt ook een beetje aan mijn eigen conditie.

Doen er ook mensen mee met de trainingen van Mendistrict Noord? Zag dat ze kampioenschappen nu op dezelfde datum zijn als de les van Hergen. Ik ga geen kampioenschap rijden geloof ik. Had me ook al aangemeld voor de les.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:52

De les van Hergen wordt wrs verplaatst. Omdat de kampioenschappen nu van locatie en datum zijn gewisseld vallen ze samen met die clinic.
De clinic wordt dus wrs verplaatst. Er moet nog even overlegd worden :D

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:57

Assie that makes sense :) Weet jij wanneer dat bekend zal worden?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:14

Nee, ik hoef alleen het geld over te maken. Iemand anders regelt het :P
Ze zijn er mee bezig.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:35

Ik heb zondag weer een minimarathon gereden, groom zei de avond van te voren laat af dus moest nog iemand zoeken. Heeft mijn man voor het eerst in ruim 19 jaar achter op gestaan!

1e rondje zelf ff denk foutje waardoor in een ander lijntje reed dan ik in mijn hoofd had.
2e rondje was Deedee heel stout, was goed dat Ebje wel goed scherp was, maar het kostte me wel 2 ballen. Voor de 3e wedstrijd op rij precies als middelste bij de 2spannen geëindigd :) .

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:05

SophievdV schreef:
Maaik Jeetje dat is schrikken! Hoe gaat het nu?

Ooh die marathons lijkt me toch ook zo gaaf om te rijden!

Gisteren weer kunnen trainen. Zo blij dat ik alleen op de bok hoef te zitten en niet in het zadel haha! Dit kost me minder energie en levert veel positieve energie op :D Dee was een beetje opgewonden omdat er rumoer langs de zijlijn was. We komen anders nooit iemand tegen op de manege maar nu was het bijna druk te noemen haha! Ik ken Dee nog niet zo goed in nieuwe situaties en ook niet als ze wat heter wordt, maar wauw jongens, ze ging aan en ineens kon ik er meer aan rijden! Wat een gaaf gevoel *D Ze is ook beduidend losser dan een jaar geleden, zo fijn.

Jody had ik ook meegenomen, zij wordt blijkbaar chagrijnig als ze niks doet. Heb jaar even aan de longe laten lopen, maar ze is duidelijk minder fit dan wanneer ze niet dragend is. Hoop begin van het nieuwe jaar te kunnen starten met wandelen aan de hand. Ligt ook een beetje aan mijn eigen conditie.

Doen er ook mensen mee met de trainingen van Mendistrict Noord? Zag dat ze kampioenschappen nu op dezelfde datum zijn als de les van Hergen. Ik ga geen kampioenschap rijden geloof ik. Had me ook al aangemeld voor de les.


Wat naar dat je zo blijft aanpappen met je gezondheid, hopelijk toch snel weer beter voor je! Is altijd klote als je hoofd meer wil doen dan je lichaam. Zeker een voordeel op de bok haha, het kost als het goed is minder energie!

Ik denk dat Jody echt een knapperd zal zijn in de marathon, maar ben je dan niet bang dat die stress weer terug komt?


Dennis schreef:
Ik heb zondag weer een minimarathon gereden, groom zei de avond van te voren laat af dus moest nog iemand zoeken. Heeft mijn man voor het eerst in ruim 19 jaar achter op gestaan!

1e rondje zelf ff denk foutje waardoor in een ander lijntje reed dan ik in mijn hoofd had.
2e rondje was Deedee heel stout, was goed dat Ebje wel goed scherp was, maar het kostte me wel 2 ballen. Voor de 3e wedstrijd op rij precies als middelste bij de 2spannen geëindigd :) .


Deedee stout haha, mag ze ook weer eens na haar veulen hahaha :P

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:25

Jolliej Jody zal zeker stress krijgen in een marathon. Als ik het met haar zal rijden dan alleen buiten en we beginnen dan klein. Indoor en is geen optie ivm de vele prikkels.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:07

Het jaar loopt ten einde.. moeten we ook een nieuw topic maken voor 2023?

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:48

Jaah lijkt me leuk! :)

Wie heeft er allemaal zijn doelen behaald van afgelopen jaar?

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:03

Leuk nieuw topic voor 2023!

Ik heb mijn doel zeker gehaald.
Het was Z dressuur worden.
Zeker gelukt eindresultaat Z+11 dus ZZ startgerechtigd.
Mooier nog districtskampioen klasse Z afdeling Zuid en reserve kampioen op de hippiade in het Z.
Betere resultaten dan ik had durven dromen!

Zondag 8 januari starten we minimarthon gewoon voor de fun bij de impuls rubriek.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:37

Citaat:
Doelen voor 2022:
Ebje: Z startgerechtigd worden, in de dressuur en vaardigheid.
Deedee: lekker op pakken na haar dracht en punten in de Z vaardigheid rijden.
2span: zomerseizoen weer L starten en dan volgend indoor seizoen door naar de M dressuur. En in de vaardigheid de L uit rijden, misschien eens M starten maar het hangt er een beetje van af hoe veel we kunnen starten.

En slagen voor de aspirant inspecteurs opleiding.


Ebje is M+8 dus net geen Z startgerechtigd, paar puntjes in de vaardigheid er bij gereden en nu M+12.
Deedee wel op gepakt, maar geen vaardigheid in het enkelspan meer gestart omdat er niet zo veel wedstrijden zijn.
2span 2x M dressuur gestart en nu M+7, van de zomer 2x L gestart (district kampioenschap en hippiade). 1x vaardigheid gestart dit jaar en nu L+15.

Daarnaast heeft Ebje 2 mendurance wedstrijden goed uitgelopen met een 2e en een 1e prijs!
Ze mag nu klasse 2 starten, maar de kans dat we dat ooit gaan doen acht ik klein door gebrek aan trainings-tijd.

En Deedee heb ik 2 weken geleden naast de ruin van een vriendin geknoopt, voor de 1e keer in 2 jaar liepen ze weer naast elkaar. Dus goede basis om M te starten en meteen netjes 191 en 189 te scoren.

Ik ben ook geslaagd voor de instructeurs opleiding. Hiervoor heb ik met de bixie pony van mijn instructrice(haar kinderen) gereden omdat mijn eigen pony's te klein zijn. Met haar ook wat puntjes in de L gereden.
Ik zou graag door gaan voor basis instructeur, maar heb daar geen pony voor(minimaal een Btje die minimaal M nivo loopt) en de tijd eigenlijk ook niet.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:41

Spaikey schreef:
Leuk nieuw topic voor 2023!

Ik heb mijn doel zeker gehaald.
Het was Z dressuur worden.
Zeker gelukt eindresultaat Z+11 dus ZZ startgerechtigd.
Mooier nog districtskampioen klasse Z afdeling Zuid en reserve kampioen op de hippiade in het Z.
Betere resultaten dan ik had durven dromen!

Zondag 8 januari starten we minimarthon gewoon voor de fun bij de impuls rubriek.


Waar ga je starten Spaikey?

Ik heb me op de 8e ook opgegeven voor een marathon maar ik weet nog niet zeker of ik kan gaan..
De 16e had ik nog les op een oefenparcours, was echt super gegaan. De lesgever zei zelfs dat ze weer aangekomen was en zelfs een beetje dik werd. Heel blij met dat comentaar want ze rommelt al een hele tijd elke winter met haar buik.
Wat denken jullie... de 20e wordt ik ziek en kon ik een paar dagen maar amper voeren, verder kreeg ik niets voor elkaar. De 25e kom ik weer een beetje boven water en controlleer ik verder dan alleen voerbakken en water.. zie ik dat mevrouw weer heel erge diarree heeft.
Meteen begonnen met alle suplementen en extra voeding van normaal maar tis natuulijk al te laat... alle kilo's weer kwijt.
Dus nu twijfel ik heel erg om te starten.
Waarschijnlijk is haar diarree tegen dan wel opgelost, maar die extra kilo's krijg ik er waarschijnlijk niet zo snel aan..

Echt balen. Want t ging super en dan omdat ik ziek wordt, ben ik er niet snel genoeg bij...

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:02

Jojoni he wat vervelend! Hopen dat ze snel weer op knapt.

Ik heb mijn doel door ziekte niet gehaald. Mijn doel was M startgerechtigd te zijn met Jody. Hopelijk lukt dat in het volgende indoor seizoen wel :)

pjer
Berichten: 1575
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:35

pjer schreef:
Dit jaar een paard gekocht waar we fanatiek mee mennen. Nou staan we op een menstal dus dan wordt je ook wel wat besmet met het virus, dus we willen dit jaar een mendurance gaan doen. Maar eerst een oefenmarathon en een dressuurwedstrijd. We hebben ons net ingeschreven bij de menvereniging dus komende week maar startkaart en inschrijving regelen. (best een ingewikkeld gedoe voor een beginner).


Ok uiteindelijk wel naar Putten geweest en gestart met de oefenmarathon maar bij het begin van het B traject opgegeven omdat Sjors te heet werd (die was al helemaal over de zeik van het op reis gaan en de drukte op het terrein). Daarna dus ook geen mendurence gereden afgelopen jaar.
Wel hebben we op onze eigen stal een stuk of 6 dressuur wedstrijden gereden met in totaal 3 winstpunten geloof ik. Toen kwam Droes op ons pad en was het wedstrijd seizoen alweer over.

Voor volgend jaar staat oefenen met op reis gaan op de planning en weer meedoen met de dressuur wedstrijden op stal. En misschien dat manlief of onze instructeur er ook nog wedstrijden mee wil rijden.
En heel misschien als Sjors dat reizen meer onder de knie heeft dat we voor een indoormarathon gaan.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:40

Ik start in Panningen , noord limburg

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 08:02

Spaikey schreef:
Ik start in Panningen , noord limburg


Daar heb ik ook ingeschreven :D
Ik heb nog steeds een kleine hoop. Maar ik ga t weekend even afwachten. Vandaag zie ik toevallig een veearts. Even vragen of ik misschien een vitaminekuurtje oid kan gebruiken om het proces van dikker worden wat te versnellen.
En vandaag of morgen even aan de longe zetten om te kijken hoe fit ze is..
We hebben niet veel kunnen oefenen omdat ik ziek was maar dan zien we de marathon zelf gewoon als oefenmoment..

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:13

Wat leuk alle wilde plannen weer! Eigenlijk hier ook me doelen behaald, behalve met Beertje dan, maar daar heb ik wel vrede mee ;)

Heb wel weer zin in het nieuwe jaar. Dit indoorseizoen eigenlijk bijna niet starten, wil echt even klaarstomen en trainen voor de volgende klassen, aangezien ik daar nogal moeite mee heb.

Voor nu iedereen een hele goed uitzit gewenst, blijf veilig. Hopelijk komen de paardjes er goed door! Beste wensen voor het nieuwe jaar!



Afbeelding

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:24

Oh leuk jojoni! Ook op de zondag?

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:26

Spaikey schreef:
Oh leuk jojoni! Ook op de zondag?


Ja ook op de zondag. Alle ik heb nog geen starttijden gezien maar zaterdag is enkel shetlanders en onder t zadel toch?

Pony was vandaag al goed aan t opknappen dus hopen! *\o/*