Wedstrijd doelen mennen 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-21 11:04

Ja klopt, kan er verder nergens niks over vinden helaas...

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:35

Selecties voor district zuid staan erop , mini marathon.
Dressuur/vaardigheid nog niks van gezien .

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:03

vaardigheid district west wel, 30/31 oktober in Zwartewaal.

Dressuur nog niet gezien.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 05:32

Afgelopen week heb ik mijn eerste dressuurwedstrijd gehad met onze Friese ruin. Waar we in de training al redelijk stabiel in de ontspanning kunnen rijden, ging het helaas tijdens de wedstrijd niet.

Hij heeft de afgelopen 5 jaar alleen marathons en indoors gelopen, dus de associatie was dat we dat gingen doen. 174 punten. Over 4 weken weer proberen.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-21 18:53

Poldermenner schreef:
Afgelopen week heb ik mijn eerste dressuurwedstrijd gehad met onze Friese ruin. Waar we in de training al redelijk stabiel in de ontspanning kunnen rijden, ging het helaas tijdens de wedstrijd niet.

Hij heeft de afgelopen 5 jaar alleen marathons en indoors gelopen, dus de associatie was dat we dat gingen doen. 174 punten. Over 4 weken weer proberen.


Toch helemaal niet slecht!!! Thuis en trainen is toch altijd anders dan op wedstrijd. Over 4 weken gewoon weer knallen!

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 06:02

Jolliej schreef:
Poldermenner schreef:
Afgelopen week heb ik mijn eerste dressuurwedstrijd gehad met onze Friese ruin. Waar we in de training al redelijk stabiel in de ontspanning kunnen rijden, ging het helaas tijdens de wedstrijd niet.

Hij heeft de afgelopen 5 jaar alleen marathons en indoors gelopen, dus de associatie was dat we dat gingen doen. 174 punten. Over 4 weken weer proberen.




Toch helemaal niet slecht!!! Thuis en trainen is toch altijd anders dan op wedstrijd. Over 4 weken gewoon weer knallen!


Zeker is alleen maar een leerschool.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:08

Spaikey schreef:
Selecties voor district zuid staan erop , mini marathon.
Dressuur/vaardigheid nog niks van gezien .

Alle wedstrijden (van minimarathon, SWM, D+V tot FEI) staan nu op Hoefnet. Afgelopen week bijgewerkt.

Mijn doel, a.s. zondag de L afronden. Ben die proeven wel zat.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:45

Bedankt Gem! Ga jij naar Boxtel zondag?

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:02

Yesss

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:20

Ik ook, 2de keer M!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:44

Vandaag naar Boxtel geweest
Onze tweede keer M.
Orlando was heel heet dus we qua afwerking liet het wat te wensen over, wat slordigheid foutjes gaven ons een resultaat van 179.5 e 186 punten.
Niet echt heel tevreden we kunnen veel beter maar het hete moeten we nog beter leren managen in de M.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 07:54

179,5 is zo lekker zuur. Maargoed ik vind zelf het gevoel veel belangrijker dan punten. Wel kun je mooi groeien in je klasse.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:07

Inderdaad klopt Ladygiroc lekker zuur 179.5 ze was erg streng maar wel correct een 3 omdat pony in de galop aansprong in de middendraf omdat ie te scherp was en een 8 voor vrije stap en alles er tussen in qua punten.

er was 1 combinatie in de M paard met 140 punten normaal rijdt deze rond de 185 in de M.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:19

Oeishhh.. 140 punten is wel heel weinig, dan ging het of echt beroerd of je bent als jury wel heel streng.
Vind een 3 niet heel erg in het M, maar dan moet er wel eerlijk commentaar bij zijn. Soms rij je een 4 of 5 zonder commentaar en dan denk ik.. war moet je dan nog verbeteren?!

Nouja jij bent in ieder geval niet helemaal voor niets geweest .

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:03

Ladygiroc schreef:
Oeishhh.. 140 punten is wel heel weinig, dan ging het of echt beroerd of je bent als jury wel heel streng.
Vind een 3 niet heel erg in het M, maar dan moet er wel eerlijk commentaar bij zijn. Soms rij je een 4 of 5 zonder commentaar en dan denk ik.. war moet je dan nog verbeteren?!

Nouja jij bent in ieder geval niet helemaal voor niets geweest .


Mijn punten waren heel terecht ik weet ook precies waarvoor de onvoldoendes waren en ze waren helemaal terecht. En in de M mogen ze best strenger zijn op slimmigheidjes zoals, scheef halt en aangaloperen in de verruimingen vind ik.
En wij kunnen ook echt veel beter dan we gisteren hebben laten zien.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:16

Ik had ook mijn dag niet. Sowieso haal ik maar moeilijk punten bij deze jury. De enige keer dat ik één mager winstpuntje haalde is toen ik er zelf helemaal geen goed gevoel bij had en mijn paard wat stug en hangerig op de hand was. Maar gisteren was ik teveel gefocussed op presteren en dat werkt ook nooit. Dan is ze té scherp. Overgang van draf naar stap, 'boem' stil. Overgang naar draf, alsof er een starterspistool afgaat. En dan nog een 3 omdat ik vergat te stappen voor het halthouden .... tja, dan zijn dat teveel fouten achter elkaar.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 15:50

Spaikey schreef:
Inderdaad klopt Ladygiroc lekker zuur 179.5 ze was erg streng maar wel correct een 3 omdat pony in de galop aansprong in de middendraf omdat ie te scherp was en een 8 voor vrije stap en alles er tussen in qua punten.

er was 1 combinatie in de M paard met 140 punten normaal rijdt deze rond de 185 in de M.



Ookal zijn ze daar terecht streng in vind ik 179,5 echt wel een beetje hoe zeg je dat. Zijn maar weinig jury's die dat doen, meeste schuiven die halve punt nog wel ergens bij...
140 is echt wel heeeeeeeeeeeel extreem zeg pfoeh!! Vooral als je normaal gesproken veel meer haalt wauw!!! Ach het is de tweede keer klasse m, ookal weetnje dat beter kan. Zulke dagen zijn er ook goede leer voor volgende keer en dan weer knallen!!


Ladygiroc schreef:
Oeishhh.. 140 punten is wel heel weinig, dan ging het of echt beroerd of je bent als jury wel heel streng.
Vind een 3 niet heel erg in het M, maar dan moet er wel eerlijk commentaar bij zijn. Soms rij je een 4 of 5 zonder commentaar en dan denk ik.. war moet je dan nog verbeteren?!

Nouja jij bent in ieder geval niet helemaal voor niets geweest .


Dat vind ik ook altijd vervelend. Ik heb liever slechte punten met een briefje vol commentaar, dan weet je wat je doen moet. Dan goede punten en er staat niks op. Dan voelt het alsof je niks meer te leren hebt ofzo. Veel commentaar vind ik altijd prettig!


Gem schreef:
Ik had ook mijn dag niet. Sowieso haal ik maar moeilijk punten bij deze jury. De enige keer dat ik één mager winstpuntje haalde is toen ik er zelf helemaal geen goed gevoel bij had en mijn paard wat stug en hangerig op de hand was. Maar gisteren was ik teveel gefocussed op presteren en dat werkt ook nooit. Dan is ze té scherp. Overgang van draf naar stap, 'boem' stil. Overgang naar draf, alsof er een starterspistool afgaat. En dan nog een 3 omdat ik vergat te stappen voor het halthouden .... tja, dan zijn dat teveel fouten achter elkaar.


Jammer dat het niet lekker ging... had je ook een beetje druk juist vanwege deze jury?



Ik heb zaterdag vaardigheid gestart in Benningbroek. Eigenlijk tevreden, maar ook niet hahaha.
Starte eerst enkelspan met Djingo, 1 parcour. Die vloog weer als een gek rond, geen controle en weer wat stressig. Erg jammer want juist dat was hetgeen wat erg goed ging de laatste keren vaardigheid. Had als gevolg dat ik een volledige pion omver gereden heb... oeps... Naja, voor de rest bleef het gelukkig foutloos, dus maar 1 balletje.

Daarna indy en djingo in het dubbel, ik heb ze nog maar een a twee maandjes in het dubbel. En eigenlijk alleen maar dressuurmatig getraind. Ik heb zelf nog wel wat moeite met dubbelspan rijden. Maar daar deden ze het zo super. Thuis zijn ze heel onstuimig en steken ze elkaar aan, ze jutten elkaar op zeg maar. Maar hier was er controle, eerste parcour nog qat zoekende en tweede parcour was al veel beter echt top. Genoeg om aan te werken, maar heeeeeeeeeeeel tevreden over. Beide parcours 1 balletje.
Indy in enkelspan 1 parcour foutloos en barage 1 balletje.
En ik was weer meerdere keren de weg kwijt. Ik heb altijd qat moeite om en met me pony bezig te zijn en de route te onthouden. Heeft er altijd in gezeten en ik denk ben ik bang dat het altijd zo zal blijven haha. Dus heel tevreden eigenlijk, maar minder over mezelf denk ik haha

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 15:53

Ow ja, beertje start ik helaas momenteel helemaal niet ivm kreupel. Hij heeft last van zijn hoefjes, dus gaat wel een paar maandjes overheen. Maar voor hem is het wel even goed een lekkere vakantie, de pop werkt altijd erg hard. Ga richting januari kijken of ik weer wat kan longeren en dan kijken of ik buitenseizoen weer kan starten. Maar even afwachten, eerst de hoefjes, dan de osteo er bij, en anders wordt het bezoekje kliniek. Maar denk dat het meevalt!

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:49

@Gem mijn instructeur zei al dat deze jury echt wel strenger was dan de gemiddelde jury. Ik geloof niet dat ik haar eerder heb gehad.
Jammer dat jou paard ook te scherp
was gisteren. Volgende keer beter!

@jolliej inderdaad meestal schuiven ze wel een half puntje ergens dan, nu zit ik ook niet meteen op een berg punten te wachten, de L was uit in 9 starts dat hoeft voor mij in de M ook niet.
1 wp erbij is voor nu prima.
Fijn dat je tevreden bent over je pony's en hoe ze het gedaan hebben tijdens de vaardigheid. Ik begrijp je moeite met de juiste route rijden en bezig zijn met je pony's dat heb ik ook
Hopelijk knapt je andere pony snel op!

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:47

Wat heeft Beertje jolliej?

Ik vind die vaardigheid ook maar lastig hoor. Moet eigenlijk een groom hebben maar heb een tweewieler dus groom is lastig. Andere optie zou navigatie zijn maar dat is ook niet gewenst +. Ik houdt het dus maar bij dressuur voorlopig. Waarbij ik liever een vol geschreven protocol heb indd.

Hier is de wedstrijdkalender wat uitgedoofd voor dit jaar. \eind november maar dan gaat pony lief bixie lopen met de bijrijdster en dan og 1 in december en dan is het klaar. :(

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 21:13

Euhm ja moeilijk uit te leggen, want het is nog niet een zekerheid zeg maar. Zit een beetje een verhaal aan. Probeer het kort uit te leggen haha.

Ik was met beertje m gestart, verzamelen waren we al een eind mee, nog niet goed genoeg maar wel okay. En beertje eis heel makkelijk qat betreft nageeglijkheid en altijd ontzettend voorwaarts. Dat is van een op andere dag in 1 klap veranderd, met als gevolg hangen in mijn handen. Als ik de teugels losliet klapte zijn hoofd naar beneden grof gezegd. Dus osteopaat erbij. Zat hij rechtsachter behoorlijk vast, hoe dit gekomen is en waar weg geen idee. Daarna liep hij iets beter maar nog niet zoals hij kan maar ja, die spieren morten natuurlijk weer getraind worden.

Nu heeft Beertje al een tijdje white line disease, beheersbaar en niet ernstig. Maar een aantal weken geleden kreeg hij een scheur in zijn hoef. Dus hoefsmid laten komen en die heeft die scheur volledig weggeknipt. En sindsdien loopt hij dus tegen het kreupel aan. Heb hem meegehad naar de menles, hij wilde niet draven en liep met een strakke rug en kop in de nek. Mijn instructeur heeft geprobeerd, om rijtechnisch van mij uit te sluiten. En ik kon wel huilen hoe ik zag hie hij erbij liep. Dus meteen gestopt en meteen afgetuigd. En dus in overleg met mijn instructeur op rust.

We denken dus dat het de hoeven zijn. Dat gaan we eerst proberen te behandelen in die zin. En dus vandaar een aantal maanden op rust om de hoeven weer goed te laten groeien. En mocht hij dus dan alsnog kreupelen, dan moeten we toch echt verder kijken.

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 11:14

Heb je iets van hoefschoenen al eens geprobeerd?
Ik heb sinds een week of 4 mijn pony van de ijzers afgehaald(erop gegaan in maart of april nadat ze gevoelig liep en hb was geweest) met het idee dat ze in de winter kon wennen aan ijzerloos. 2 weken geleden les gehad en toen liep ze fijn. Gister les gehad en toen zei de juf wat loopt ze kort. Nu is de bak veel harder omdat ie natter is dan paar weken terug. Zij gaat dus terug op ijzers, ook omdat ik schoenen geen optie vind omdat ze op het harde in de bochten gevoelig draait. Wss is de hb en de al dunne zool die ze had de trigger niet meer zonder ijzers te kunnen :-( Mijn juf zei ook dat ze door de zere voetjes storing in de aanleuning had en de bovenlijn straks hield.

Vind dat echt het nadeel aan het mennen, je voelt niks hoe ze lopen. Tuurlijk merkte ik dat ze niet fijn in de aanleuning was maar ik weet dat aan de temperaturen. Wij hebben geen spiegels en onbelast zie je het veel minder.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-21 11:37

Nou dat idd, als je erachter zit merk je wel dat er iets niet lekker gaat, maar kun je het gewoonweg niet goed zien. Vind dat wel een lastig dingetje. Vraag ook regelmatig wel iemand even te filmen, of het gevoel bij het beeld past zeg maar!
Hoefschoenen heb ik wel, maar lost helaas het probleem niet op. Maar wel bedankt voor het meedenken hoor!!!

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 12:01

@jolliej, dat is inderdaad een lastig verhaal met jou pony zeg. Hopelijk helpt de rust hierin.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Wedstrijd doelen mennen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:27

Even reageren op iets wat ik vaker hoor. Ik hoor over dat 179,5 punten zuur zijn en waarom de jury dan bijvoorbeeld geen extra halve punt ergens bij zet. Ik schrijf regelmatig bij verschillende juryleden. Er zijn veel juryleden die de punten niet optellen. Ze zien bij de uitslagen dan pas welke punten er gegeven zijn. Ook zij vinden dat dan zuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers