[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:54

Erg leuk Tine, ik heb veel met mijn paarden en pony's ondernomen maar een echte nachtrit heb ik nog nooit gedaan! Lijkt me super spannend. En gaaf dat het met een grote groep was.

Ja... empty nest... het is wel raar hoor.

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:42

Bianca sterkte zo jong.

VHU lege nest syndroom.

Ips lekker genoten in Brabant.

Baudyh gelukkig geen bijwerkingen, fijn.

Tine nachtrit in het duister, brrave Thor.

Hier lekker met het span aan de rij Cor aan zijn nieuwe schoenen laten wennen. En aan het vele verkeer van de toeristen, het is hier gewoon hoog seizoen, om ongeveer 11.00 uur ben je al te laat, zoveel volk het lijkt wel of iedereen hier in het bos zit.
Vandaag nog een ritje gedaan want het zal er met het verwachte weer de komende dagen niet inzitten.

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:43

Bianca sterkte zo jong.

VHU lege nest syndroom.

Ips lekker genoten in Brabant.

Baudyh gelukkig geen bijwerkingen, fijn.

Tine nachtrit in het duister, brrave Thor.

Hier lekker met het span aan de rij Cor aan zijn nieuwe schoenen laten wennen. En aan het vele verkeer van de toeristen, het is hier gewoon hoog seizoen, om ongeveer 11.00 uur ben je al te laat, zoveel volk het lijkt wel of iedereen hier in het bos zit.
Vandaag nog een ritje gedaan want het zal er met het verwachte weer de komende dagen niet inzitten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:47

Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Ik heb wel alles meegelezen hoor en denk aan jullie/leef met jullie mee.
Ik heb nu al bijna 2 weken vreselijke hoofdpijn. Moest van manlief toch maar eens naar de dokter, dus vandaag braaf een afspraak gemaakt. Morgen krijg ik uitslag van bloedonderzoek. Heb nu tramadol meegekregen en eindelijk neemt hoofdpijn iets af (had al 7 verschillende soorten pijnstillers geprobeerd de afgelopen tijd, maar niets werkte).

Vandaag nog wel met Thor in de bak gereden, maar dat ging voor geen meter. Logisch natuurlijk, hij voelt ook dat ik niet fit ben. Zoonlief was erbij en was zo lief om even op te stappen (ondanks zijn arm in een brace). Zo blij dat hij dit heeft gedaan, daarna durfde ik er ook weer gewoon op.

Nou, ik neem de volgende pijnstiller en hoop eindelijk een nacht fatsoenlijk te slapen.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:50

Heel veel sterkte Bianca... :knuffel:

En jij ook Tine. Hoofdpijn is niks aan..

Hier is Jorie nog steeds doodsbang van honden in voortuinen. Man met grasmaaier en de hond rende er gezellig omheen. Hond was voor ons net uit het zicht en kwam plots in beeld achter de maaier vandaan. Dat was weer een enkeltje omkeer en wegrennen helaas. Maar ik dacht tijdens het omdraaien, oké we gaan die kant op dan en pakte het stuur over. En mijn brave mannetje stond op 1 ho stil. *\o/*
Wel midden op de weg, maar gelukkig altijd mijn vaste groom mee op de weg. Dus die heeft ons aan de kant gesleurd want Jorie was niet de enige die zat te trillen. Ze heeft hem letterlijk aan de voorpluk meegenomen langs die hond terwijl ik ook nog aan het kalmeren was. Rest van de rit was wel goed, alleen Jorie sprong bij elke oprit eerst opzij. Bang dat er weer een hond was. :(:)

Nu zit ik te wachten totdat de andere mest, want die stond zonet door het gras met buikpijn. Ik heb net een eindje met m gewandeld en er kwamen toch veel scheten uit. Daarna was ie in de paddock ook weer normaal. Nu alleen nog mest, scheelt dat de avondklok weg is nu.

Ook hier een sorry dat ik de rest niet bijgelezen heb, ik zit op mobiel. Het is dan iets lastiger meer terug te lezen.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:42

Ook ik heb meegelezen.

Bianca, sterkte met het verlies. Soms hakt een overlijden er zo in, dat je dat ook gewoon moet laten zijn. Sterkte.

VHU, lege nest syndroom. Sterkte.

HT hoe gaat het opbouwen?

Ips, leuk vakantie met de paarden.

Tine, sterkte. Pas op met tramaldol, het is een morfine preparaat.

Vandaag met Svarri een Xtremetrail gereden. Ik heb genoten van mijn senior. Dat dier is zijn gewicht meervuldig in goud waard.
Afbeelding

Verder is de erker vandaag vervangen. Dat is echt heel mooi opgeknapt. Weer een klusje klaar. Nu de rest nog.

Afbeelding

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:54

Prachtig Belker!

Hier was Banjer zaterdag ineens kreupel en zijn rechtervoorvoet was warm. Ascal gegeven bij het avond eten en zijn schoenen aangedaan. Zondag liep hij weer prima, schiet mij maar lek. Gelukkig komt woensdag de smid.
Gister was Josje ook niet lekker, schrapen en geen hooi willen eten. Eerst een bak vol natte speedy beet gegeven en voor de zekerheid colosan in huis gehaald. Toen het tijd was voor de volgende hooibeurt bleek dat er muizen in die baal hadden gewoond..... dat is natuurlijk niet lekker, maar ook dat dus weer opgelost. Wie mij op fb volgt weet hoe fit ze vanmorgen was om grapjes uit te halen O:)

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:35

Ips, lopen ze op de wei? Ik had hetzelfde met Svarri. Die was zaterdag echt niet lekker en had 1 warme voet. Zondag was hij weer fijn.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:42

Mooi Belker, super goed gelukt!
En wat Belker zegt Tine, tramadol is echt een fikse pijnstiller, opiaat en geen geneesmiddel... ik werd er zelf helemaal waus van, kon er niet mee functioneren. Begrijp wel dat je wanhopig wordt met zoveel hoofdpijn :(:) :(:) :(:) zelf heb ik met (te) veel pijn diclofenac zetpillen. Ook geen pretje maar geen opiaat. En op die manier ook niet schadelijk voor je maag.
Is er bij jullie niet een pijnpoli of iets dergelijks die je verder kan helpen? Vind het zo naar voor je.

marga1Jarig
Berichten: 898
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:27

Tine door blijven zoeken naar de oorzaak hoor. Is zo niet fijn koppijn. :(:)

Belker mooi geworden, altijd fijn dat het zo opknapt. heerlijk zo'n brave senior. Heb er zelf ook 2. Mafje sprong zondag een meter opzij omdat zo'n suffe toeriste haar fiets op slappe grond had neergezet, die donderde natuurlijk om dat ik er net voorbij was, en Pep gaf helemaal geen krimp volgens ML.

Hier waren de mannen het er niet mee eens dat ze wat minder hooi krijgen, maar ze krijgen wat meer gras (een breder stuk maar veel staat er nog steeds niet) dus ze doen het er maar mee. Het was vanochtend een hele cross partij. Ze verbranden het in ieder geval wel, en mager zijn ze niet.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:43

Bijgelezen..
Tine sterkte..
Marga drukte op het eiland...ja dat zal wel nu al hoogseizoen zijn...
Vhu..wennen aan leeg huis..
Ips avonturen met joze en banjer..
Svarri was heeeel knap.
En heel erg mooi zo die nieuwe erker.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:17

Bedankt voor jullie waarschuwingen. Ik wist al dat tramadol troep was, heb er toen ik door mijn rug was gegaan nauwelijks van genomen, de diclofenac hielp voldoende. Maar die doet nu niets. Maar ik ga niet de voorgeschreven dosis van 3 per dag nemen. Vannacht eindelijk wel kunnen slapen. Nog wel ieder uur wakker (precies om ..:03 steeds), na 6 uur heb ik heel bewust niet meer op de klok gekeken, want dan weet ik dat ik dan maar ga op staan. En ben net om jaja 11.03 opgestaan. Nu wel weer vreselijke hoofdpijn. Als het goed is, kan ik vanmiddag bellen voor de uitslag van bloedonderzoek. Hoofdpijn zit ook op rare plaats. Normaal heb ik het bij achterhoofd (spanningshoofdpijn) of voorhoofd. Maar goed, we gaan het zien. Ik neem aan dat ha wel verder gaat zoeken.

Bianca sterkte nog
Marga druk, en omvallende fietsen brrrr
VHU leeg huis, lijkt me vreselijk als zoonlief straks het huis uit gaat.
Belker wat een gave uitdaging en mooi geworden
Ips, gaan ze nu weer goed?

Wat een baggerweer..... Ik moet nog voeren (ben ik blij dat ze altijd hooi tot hun beschikking hebben, anders waren ze nu heel zielig)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:25

Van diclofenac...krijg ik juist weer hoofdpijn..en als ik het langer gebruik zeg een week in volledige dosis zelfs ..migraineaanvallen.... waardeloos al die medicatie en hun bijwerkingen...

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:42

Belker, nee ze hebben vorige week niet op de wei gestaan (ik was een paar dagen weggeweest, dus vaders paste op). Maar Banjer staat normaal alleen en nu had ik iets gemaakt dat hij wel bij de dames kon, denk dat hij weggejaagd is door de grote terrorist en net ff verstapt ofzo.
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met echte pijnstillers slikken. Als ik een paar keer per jaar wat slik is het al veel. Naar om van jullie te lezen, weet het wel van mijn zus, pil voor dit, andere pil om de bijwerkingen van die pil weer te onderdrukken.
Tramadol kreeg Banjer vorig jaar op Utrecht een aantal dagen, heb ik nog wel thuis liggen (net als bute en ascal op voorraad).
Wat een wind vandaag zeg! Gelukkig staat de stal zo dat de paarden er weinig last van hebben.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:39

Ik slik heel weinig. Ik vind de belasting voor mijn lever te groot. Ik krijg die eindelijk op normale waardes. Ik slik wel supplementen en vitaminen, zonder mis ik echt energie.

Ik ben zo trots op Svarri. Zijn naam betekent trotse man en dat past hem ook.


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:10

Wow Belker, wat stoer. En die naam past hem zeker. Thor zou daar echt niet over gaan.
Manlief heeft nu van een pallet een soort brug gemaakt, zodat we als het straks weer droger is veel kunnen oefenen. Want ja, brug, tunnel, trailer, het is allemaal erg eng.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:10

Heel gaaf Belker. Super stoer om dat te doen.
Svarri is zoooo leuk !
Tine goed bezig en oefenen met Thor.

Ben nog op zoek naar een natuurlijk of homeopatisch supplement dat misschien helpt om minder zenuwpijn te hebben...

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:33

Slik je al magnesium? Ik drink s avonds weer hopthee voor het slapen en op dit moment heb ik minder last van de neuropathie. Verder heeft brandnetel een harmoniserend effect.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:42

Bedankt Belker.
Magnesium zat ik over te lezen.
Ga ik mee beginnen
Hopthee, ken ik niet.., goede tip !! brandnetelthee gebruik ik al wel. :D

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:09

Magnesium is heel fijn. Ik gebruik van Bloem, de magnesium balans, hier zit ook calcium in.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:30

Ik gebruik ook magnesium dat helpt voor mij echt voor mijn spieren. Heb nogal last van krampen in kuit en voet. Ik heb het van het merk vitals.
Helaas slik in ook wel wat ibu en paracetamol maar ik probeer niet te veel.

Rover is geweldig maar ppfff heb nergens meer tijd voor.
Maar hij gaat steeds beter. S’nachts is nog wel lastig maar dat komt wel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij slaapt graag tussen mijn voeten. Dan maar voeten in de bench. Hij moet vertrouwder met de bench worden

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:13

<3 wat een schatje en inderdaad,dan maar de voeten in de bench

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:18

Heerlijk Baudyh <3
Wat weer een belevenissen Jorex! Is ook zo lastig want ze zien het niet goed en horen dan opeens een hond... Hoe is het nu is het koliekerige weer weg? Hoop het voor je.

Ik ben grote fan van extra vitamine D. Geeft in de winter net dat tikje energie wat je dan goed kunt gebruiken. Verder ben ik erg van de gember en citroen. Heerlijk. Door van alles.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:00

Gember werkt ook erg verwarmend en kan mega opvliegers geven...... Maar ik drink ook graag de gember kurkuma thee.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:03

OK... dat heb ik nog nooit gehad. Wel verwarmend en ook rustgevend bij een onrustige (stress) maag.

Geweldig trouwens jouw Svarri wat een kanjer.