[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:12

Insteken draadje overslaan doorhalen en aflaten glijden,verder kom ik niet,oja...steek laten vallen :D

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:39

Ik heb ook geen idee, want ik haak. Ik had nooit het geduld voor breien. _O-

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:44

happytime schreef:
Insteken draadje overslaan doorhalen en aflaten glijden,verder kom ik niet,oja...steek laten vallen :D


Idd....denk je dat het ergens op begint te lijken...zit er ergens zo'n steekje los... -O-

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:49

Op YouTube staan mega veel filmpjes. Ik heb t ff geprobeerd, maar ik kan op de een of andere manier alleen superstrak breien en dat is lang niet altijd handig of mooi.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:59

Had ik ook altijd,begon breed en eindigde op meer dan de helft smaller O:)

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:35

Een breiboek kan ook.
En als je het vaker doet krijg je een gelijkere hand van breien. Ooit kniekousen gebreid was de een toch langer dan de ander ondanks het zelfde aantal toeren.
De dikte van de naalden helpen ook bij hoe je breit, als je een strakke hand hebt dikker naalden gebruiken. En met een losse hand van breien dunnere naalden. Wat op de wikkel van de wol staat is een indicatie.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:43

Zie die kniekousen helemaal voor me.... _/-\o_ 1 sok en 1 kniekous :j

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:45

Breien….. knap dat je daaraan begonnen bent. Als kind was het al een drama om naast een goed breiende moeder te beginnen. Ik ben afgehaakt.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:12

Ik heb tijd genoeg over als ik te veel last heb van mijn lijf..dus zoek ik iets nieuws om te leren..lijkt me zo gaaf om van die wanten te kunnen breien...maar die zijn errug ingewikkeld.. -O- maar komt wel..
Eerst alles 1 voor 1 leren..
Hahaha..die kniekousen...dat zou ook echt iets zijn wat mij zou gebeuren....

Tine...hoe gaat het met je....? :(:)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:20

Goedemorgen allemaal,
Bianca, het blijft onwerkelijk, maar goed, we moeten verder. We hebben gisteren een prachtige gedenkdienst gehad. Mijn moeder is ongelooflijk sterk en ze heeft veel fijne vriendinnen om zich heen.

Ik kan wel breien, heb meerdere truien gemaakt. Wilde gaan beginnen aan kabeltruien, maar is er nog niet van gekomen. Wie weet, als ik eens wat tijd over heb ;-)
Beginnen met een sjaal, eventueel met meerdere kleuren. en er zijn veel duidelijke filmpjes te vinden
http://www.wolplein.nl/leren-breien/kabels

Ik heb wel steeds bijgelezen hier, maar hoofd is nu even erg duf.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:24

happytime schreef:
Insteken draadje overslaan doorhalen en aflaten glijden,verder kom ik niet,oja...steek laten vallen :D

Dat dus! Maar ben beter in onzin aan elkaar breien :D . En als ik een betere muziekmaker was geweest had ik misschien wel bij de Geitebreiers kunnen gaan :')

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:33

_O-

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:10

Ik heb gesolliciteerd op een baan op Texel, erg nerveus nu.. :o

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:42

Spannend Jorex, wat voor baan is het?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:42

Leuk, ik duim voor je Jorex !!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:07

Spannend Jorex.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:08

Afbeelding
Die is gesnoeid vandaag.

VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:34

Wat spannend Jorex!!!

Hier grote haak/brei/borduur fan. Kan er niets aan doen vind het heerlijk om te doen :+
Omdat ik ondertussen omkom in de eigen maaksels momenteel bezig met groot stuk, de Kus van Klimt, iedereen welbekend denk ik. Daar doe ik wel een half jaar over denk ik zo alles bij elkaar.
Is vrij simpel te borduren, want voorbedrukt maar wel met dun garen (3 draadjes van borduurzijde). En je moet toch ook nog wel opletten want patroon is niet zozeer rechttoe rechtaan.


Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:36

Gaaf vhu !! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als je het af hebt !! _/-\o_
Belker goed bezig met snoeien !!

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:53

In het benthos lab bij het NIOZ.


Ik heb Alex vandaag even aangepakt. Hij vond dat ie mijn stem commando's voor voorwaartser wel kon negeren afgelopen vrijdagavond. En vandaag tijdens rit weer, maar als meneer inactief draaft dan klapt de sulky telkens op zijn rug. Dus eerst stem commando iedere keer gegeven en daarna als er geen reactie volgde steeds meer druk met de zweep gegeven. Hij had al snel door dat ik hem als ie actief ging lopen met rust liet, dus de rest van de rit ging heerlijk!

Jorie was druk afgelopen vrijdag, die had 2 weken niet gelopen en liep zonder problemen 45 minuten. Hij hinnikte vooral alles bij elkaar, omdat ie Alex niet kon zien. En alle andere paarden reageerden behalve Alex, Alex stond bij mijn moeder te slapen :+
Maar hij was wel fijn te rijden, ik heb zelfs galop gedaan.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:57

Leuk Jorex, ik hoop dat je aangenomen word.
En lekker met de paardjes aan het werk geweest dus +:)+

Hier niks te melden... moet even kalm aandoen....

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:13

Spannend Jorex, wanneer hoor je wat?

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:15

Ik heb geen idee, tot nu toe nog geen bericht terug gehad behalve dat ze mijn sollicitatie ontvangen hebben. Dus nog even afwachten.

Vandaag een autorit van bijna 4 uren gehad, niet grappig met een gekneusd stuitje. Maar het was het wel waard. De xtreme trail was heel erg leuk! We zijn met beide pony's geweest. Alex vond t leuk, maar was niet onder de indruk en vond dat ie wel sneller door de hindernissen kon dan dat mijn moeder zei dat ie mocht. Ik had Jorie beet en Jorie was vooral afgeleid door zijn omgeving. Maar dat werd beter naarmate we meer obstakels deden. Al was ie t volgens mij op een gegeven moment ook zat, want ipv op te letten vond hij dat een beet in mijn hand het goede antwoord was. Uiteraard kreeg ie die meteen terug en daarna was ie weer gefocus't, dus het was denk ik ook wat ondeugd. Al met al willen we graag nog een keer heen in mei/juni. Misschien kunnen we wel met zijn allen van dit topic als clubje een keer heen? :D

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:28

Wat leuk Jorex, dat is hier om de hoek, 6 km door de binnenlanden en ik ben er. Ik heb het met Svarri ook een keer gedaan. Het kan ook zijn dat Jorie zijn emmer vol was van de indrukken. Dan gaan ze ook bijten, helaas.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:39

Ja, klopt, het waren veel indrukken voor hem vandaag. Eerst heb ik hem fris van de trailer ook even in de ronde geslingerd. Even meteen al de ergste energie eraf en de bokken eruit. Maar ik vond hem echt heel goed vandaag, niet gesteigerd of druk gedaan eigenlijk. Focus was redelijk en dat is voor zijn doen goed en je zag hem op een gegeven moment echt nadenken over de boomstammen en kauwen. Alex deed ook meteen goed mee, maar die denkt altijd al goed na voordat hij doet. Maar ik vond het vooral leuk te zien hoe Jorie vooruit kwam van druk en ongefocus't naar een pony die nadacht voordat hij zijn benen neerzette. Hij schrok ook maar 2 keer van iets, dat is ook wel eens erger geweest. Maar dat was wel logisch, eerste keer kwam ie net vet gefocus't over een boomstam heen en lag er een witte sjaal in het gras naast de hindernis van 1 van de andere deelnemers. En de tweede keer was hij ook bezig met een grote boomstam waar hij nog over moest en kwam er ineens verkeer voorbij gerateld. Dat werd dus een sprong erover heen. :+

Maar hij wordt dus al beter, niet meer steigeren en gewoon netjes naast me staan wachten. Wachten stond niet in Alex zijn woordenboek, die vond t zo leuk die stond tijdens elke uitleg te schrapen dat hij wat wilde doen. Nu krijgen ze even lekker vrij, want we gaan of morgen op visite of morgen in quarantaine. Corona heerst op vriend zijn werk, dus hij moet zelftesten morgen. :o