Heb je persé een menhoofdstel nodig???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6676
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:25

@nine ik schreef dus ook 'tot ik er een heb laten samenstellen', dat is gebeurd bij Van Rijs Zevenhuizen, toch geen onbekend adres, en dat was obv Ideal onderdelen ;)
IK heb bij mijn welshjes, heb er 3 gehad, en ook bij mijn mini paardjes, heb daar ook 3 van gehad plus dus bij mijn kruising NFxarabje geen goed 'normaal' passend menhoofdstel kunnen vinden, op maat samengesteld, dat was mbv Zilco onderdelen.


Duszzz

Oja, overigens ook bij mijn tuigpaardje, kruising Hackney, ook Zilco :7 .

Zal dan wel aan mij liggen oid maar de standaard hoofdstellen pasten gewoon niet goed. En dan kan ik me voorstellen dat je naar een andere oplossing gaat zoeken in de vorm van (aanpassen van) je rij-hoofdstel. Of wat ik dus ook heb gedaan, een dravershoofdstelletje aanpassen of zoiets.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Heb je persé een menhoofdstel nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:04

Ik heb idd ook zilco gehad. :j
De keuze is altijd aan jezelf, maar ik persoonlijk zou die keuze niet maken. Ieder zijn ding.. :)

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: Heb je persé een menhoofdstel nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:17

Ik men al jaren met rij hoofdstellen en dat gaat echt prima hoor.
Alleen men ik daar niet mee omdat dat was wat ik had.
Ik men daarmee omdat ik heel bewust zonder oogkleppen wou mennen en de men hoofdstellen gewoon lomp en zwaar zijn op mini's van 92cm.

Echter heb ik die keuze dus wel heel bewust gemaakt en weet ik waar ik mee bezig ben

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Heb je persé een menhoofdstel nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:55

Het is nu meestal zo dat men voor een shet weinig tot niets wil uitgeven. Maar ze zijn het zo waard en het is voor de pony zo fijn als alles goed past, dan doen ze ook super hun best, en zijn niet dwars (protesteren niet omdat het niet fijn zit) b.v. bitten waarvan de takken in hun kaak prikken omdat dit niet naar buiten gebogen is of te smal zijn, ondanks dat de hoofdjes kort zijn zijn de monden vaak breder dan je denkt.

romystuurman
Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:11

Het is nu een poosje geleden en ze is inmiddels beleerd ze wil nog steeds geen stang in en ik heb ook iemand laten komen voor het Tuig alles past nu en ze heeft nergens last van