wat is nu DE ultieme regenjas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 23:28

The North Face!! Ik heb ook een hele zoektocht gehad naar een goede, simpele, niet lompe en bovenal hele duurzame regenjas en ik ben hier nu al weer jaren gelukkig mee. The North Face heeft als een van de weinige, jassen met een daadwerkelijk waterdichte stof, en niet een coating die er na een paar jaar af is gesleten. Dus je kan er heel lang mee doen. Dan is het z'n geld ook dubbel en dwars waard.


Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 23:42

Ik heb een zeiljas bij de Decathlon gekocht voor het paardrijden in de categorie: 4 uren varen in de regen.
Er was ook kleding voor 2 uren varen in de regen :+

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 09:37

een zeiljas..goh daar had ik nog niet eens aangedacht....

mijn huidige waxjas heb ik lang heel lang geleden gekocht bij nijland in ruurlo (misschien mensen die dat nog kennen?)
ergens een voordeel dat ik niet zo lang ben dus de lange waxjassen zijn bij mij ook echt lang :+

helaas ben ik de afgelopen 20 jaar ook 20kg zwaarder geworden dus naast dat mn huidige niet best meer past is ie ook echt tot de draad versleten.

Lees al wel hier zo tussen de anderen door dat een goeie nieuwe waxjas wellicht toch het beste is

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:42

Een waxjas regelmatig waxen help ook een hoop op termijn.

Mighty Man klasse L+7 :D

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:44

CalipsoLover schreef:
Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijn :) Ik heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.


Haha, deze wilde ik inderdaad ook noemen!
Zit er op te wachten, maar bij het passen was ie al (lekker) warm en fijne pasvorm.

Wave after wave

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:50

Ik vind een waxjas super fijn, heb een dikke gevoerde echt als winterjas van Shockemohle maar ook een dunne voor het tussenseizoen van Barbour. Beide heel fijn.

Ook heb ik een fijne winter/ski-jas van the north face, ook een super fijne jas en laat echt geen druppel regen door. Weel heel erg warm voor dit normale weer, maar het merk is wel heel goed geloof ik

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:46

Benthhh schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik heb een hele goede regenjas van America Today. Is een echt klassieke regenjas, ze hebben nu ook korte jassen die iets handiger zijn :) Ik heb een tussenlengte, maar gebruik hem ook gewoon op paardlief. Je hebt ze in verschillende kleurtjes maar ook gewoon in het donkerblauw en zwart.


Haha, deze wilde ik inderdaad ook noemen!
Zit er op te wachten, maar bij het passen was ie al (lekker) warm en fijne pasvorm.


En deze zijn goed ademend?

<3 /3 Zazou /3 <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:58

Ik heb deze al jaren. Had hem eerst voor het lesgeven, omdat mn benen zeiknat werden als je tegen de regen in stond. Ik spuit met regelmaat de schouders even in voor de zekerheid, gewoon met en bus van action. Ik vind het ideaal dat je het vast kan maken aan je benen en je veel bewegingsvrijheid hebt. En je kan eronder weinig tot veel aan doen, net wat je wil.

https://www.horseshopinternational.nl/v ... assen.html

Voor gewoon stalwerk heb ik meestal gewoon een jas aan van softchell. Daar spuit ik ook de schouders van in 1 of 2x pj en blijf goed droog.

Heb voor nood een regenpak liggen, maar dat vind ik zo vies. Niks voor mij.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:03

cissy schreef:
Ik zweer nog steeds bij mn waxjas. Af en toe eens insprayen en dan gaat hij weer poosje mee. Is inmiddels al ruim 25 jaar oud en nog steeds waterdicht.


Dit wou ik gaan schrijven :)

Heb een heerlijke waxjas van Barbour met korte rits en lange flappen. Met spilt op de rug en elastieken aan de binnenkant die om je bovenbeen gaan. Ook zittend hou je dus droge benen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:24


Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:43

Ik ben fan van outdoorjassen, de zogenaamde hard Shells, zoals al eerder gezegd worden daar hoge eisen aan gesteld. Omdat je in de bergen niet kan hebben dat je jas door lekt of dat je bezweet raakt ( en daarna dus koud wordt) door je jas. Heb zelf een Bergans, mijn man een Haglofs en de kinderen North Face jassen. Ze bevallen allemaal goed, zowel op de fiets, als bij de paarden en ook in de vakantie bij een hike. We hebben de jassen al meerdere jaren dus ze hebben al genoeg regen gezien.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:11

Only2Bianca schreef:
De ultieme regenjas vind je bij America Today.
Deze heet Janet en kost 59,95€

Perfect voor buiten bij de paarden maar ook gewoon leuk om buiten te dragen! Ik gebruik hem veel en hoop dat ik jullie kan helpen met deze tip!

Heeft de Janet jas ook een rits die van onder open kan? Lijkt me anders niet fijn op de koets.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:16

Niet die van de America Today nemen! Die is echt maar waterdicht tot een bepaalde hoogte. En geloof me, mijn familie en ik hebben er 7 getest tijdens een festival en allemaal lekte ze door.
Het regende ook wel hard, maar ja, daar is het een regenjas voor ;)
Een kleine/korte bui kan hij aan. Daarna wordt het nat bij de naden en op somige andere plekjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:31

Rizette schreef:
Only2Bianca schreef:
De ultieme regenjas vind je bij America Today.
Deze heet Janet en kost 59,95€

Perfect voor buiten bij de paarden maar ook gewoon leuk om buiten te dragen! Ik gebruik hem veel en hoop dat ik jullie kan helpen met deze tip!

Heeft de Janet jas ook een rits die van onder open kan? Lijkt me anders niet fijn op de koets.

Nee, 1 gewone rits.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:50

Anoniem schreef:
Rizette schreef:
Heeft de Janet jas ook een rits die van onder open kan? Lijkt me anders niet fijn op de koets.

Nee, 1 gewone rits.

Afgekeurd, wat mij betreft, voor paardengebruik.
Een jas voor bij de paarden kan van onderaf open; hetzij rits, hetzij knoopjes.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:53

Ik heb een hele fijne zomerjas van Ariat. super goed waterdicht. Al een een hele dag mee in de regen gestaan bij een keuring, geen probleem.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:05

Josien_ schreef:
Ik heb een hele fijne zomerjas van Ariat. super goed waterdicht. Al een een hele dag mee in de regen gestaan bij een keuring, geen probleem.

Ik ben ook fan van Ariat, welk model heb je precies? :)

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:57

Laats bij Krämer een 'regenmantel' gekocht voor € 59,95. Ook van regenspul, met een geruite katoenen voering erin en beenbanden, rijsplit, afneembare capuchon etc. Voor die prijs erg netjes, was eigenlijk wel verrast hoe die er in het echt uitzag. Pasvorm is ook prima, valt tot op mn kuiten (ben 1.76m) en de maat is ruim zat, had een L en heb meestal maat 40/42. Wil hem gebruiken als het goed plenst buiten, hoef er niet dagen in rond te lopen maar een flinke bui moet ie wel kunnen hebben

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:11

Anoniem schreef:
Nee, 1 gewone rits.


Mijn janet kan ook van onder open!

Wave after wave

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:22

Op Rydale, een Engelse site, heb je goede regenjassen. Ook lange, maar waar je ook mee kunt rijden. En ook niet zo duur met goede kwaliteit

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:26

Ik heb er eentje van Rains. Ben er super blij mee!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:53

Als je niet voor een wax gaat zweer ik bij didriksons :j goed spul, mooie pasvorm en veel hebben een 2way rits.

Ik heb er een winterjas van die is wind/waterdicht en een regenpak die ook super bevalt

https://www.didriksons.com/en

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:10

Target dry regenjas.
Ik heb er laatst 1 besteld en in italie te paard getest! Met die bui die we daar hebben gekregen heeft hij het goed gehouden. Geen irritatie in het zadel en mooi droog gebleven

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Re: wat is nu DE ultieme regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:08

Mijn waxjas was super (maar is helaas op de rijvereniging gejat). Een bomberjack van Equitheme was ook superwaterdicht,maar ik zweette me een ongeluk (en een onhandige lengte). Mijn skijas van Columbia Titanium is ook suuuper. Gekocht met 70% korting, anders had ik m niet kunnen/willen betalen.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 18:07

iemand vandaag met dit prutweer nog een jas getest toevallig? :+

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers