Op zoek naar een nieuwe wagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Op zoek naar een nieuwe wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 08:22

Omdat mijn huidige wagen niet meer helemaal jofel is (3 jaar terug ongelukje gehad, gerepareerd, toen vorig jaar 'grote beurt', opknappen en na laten kijken, afgelopen week omgekukeld in het bos met wat verbogen rugleuningsteuntjes) ben ik op zoek naar een vervangende wagen. Toen ik deze 7 jaar geleden tweedehands kocht werd er al bijgezegd, nou begin vast met sparen voor een nieuwe. Dat heb ik gedaan en nu is het tijd! Maar dan, waar begin je met zoeken? Nou, hier op bokt onder andere. Willen jullie met mij mee denken?

Even wat gegevens over ons:
voor de wagen: Aron, haflinger
op de wagen: 1 tot 4 volwassenen
Hier wat plaatjes van ons
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu een marathon/recreatiewagen met luchtvering en bladvering, schijfremmen voor en achter en verstelbaar bokkussen. Mijn neiging is om weer naar een dergelijke wagen uit te kijken, maar misschien zijn er nog veel betere opties!

Wat zouden bijvoorbeeld redenen kunnen zijn om voor een recreatiewagen te gaan zoals dit http://www.delemerij.nl/Zo-goed-als-nieuwe-recreatiewagen of juist voor een trainings/recreatiewagen zoals dit?http://www.delemerij.nl/Z.g.a.n.-Recreatie/trainingswagen-kuhnle


Ik hoor graag jullie tips en suggesties.


F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Op zoek naar een nieuwe wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:32

Ik raad je aan om gewoon langs de lemerij te gaan en je wensen daar uit te spreken en hun te vertellen wat je ermee wil gaan doen. Zijn super eerlijke verkopers en praten je niks aan ze helpen je echt goed.ik heb 2 jaar geleden mijn wagen bij hun vandaan en ben meer dan tevreden nog steeds ben toen der tijd ook echt goed geholpen en ga elk jaar nog terug voor een onderhoudsbeurt

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Op zoek naar een nieuwe wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:27

Ga je veel over onverharde paden, dan zou ik een zo licht mogelijke wagen kiezen met de minste rolweerstand. Waarschijnlijk de combinatie
Wil je af en toe ook eens een wedstrijd rijden. Ook dan zou ik voor de combinatie gaan.

Qua eventuele verkoopwaarde is de combinatiewagen later makkelijker opnieuw te verkopen.

Wil je gewoon lekker comfortabel mensen vervoeren, dan zou ik misschien eerder voor de recreatiewagen gaan.

Dat gezegd hebbend: als ik naar beide wagens hierboven kijk zit er volgens mij niet zo gek veel verschil tussen en zou ik gewoon gaan testrijden. Wie weet zit de ene wel veel fijner :)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Op zoek naar een nieuwe wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:40

Zoals Assie zegt let op het gewicht en rolweerstand. Zelf zou ik erop letten als je max. 4 pers. wil meenemen dat er ook maar 4 zitplaatsen zijn. anders kan het te zwaar worden voor jou haflinger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers