Marathon Reglement rondom bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:01

Beste Bokkers,

Ik had even een vraag over de bodyprotector. In de B wedstrijden (marathon) is een bodyprotector of rugprotector verplicht. Is deze ook verplicht bij het inrijden?

Ik groom bij iemand die van plan is om eens een marathon te rijden voor de ervaring. Ook zodat de paarden eens wat nieuws zien.
Een ronde waarbij geen risico's worden genomen mbt hindernissen en snelheid, maar wat natuurlijk nog altijd een marathonwedstrijd blijft. Dus de protector is verplicht.
Een terechte regel.

De menner heeft nog geen protector, en mijn BP is me te klein geworden. Dus dat zou betekenen dat er twee protectors aangeschaft moeten worden. (En dat voor 1 wedstrijdje)

Nu vroeg ik mij dus af of er bij het inrijden ook een protector moet worden gedragen, zo nee, dan zouden we kunnen kijken of we eentje van een andere deelnemer (clubgenoot ;) ) kunnen lenen.

Let wel, de protector is van tevoren al gepast, en het is dus niet zo dat we op de wedstrijd lukraak eentje lenen onder het mom van: 'het moet maar'.
Ze moeten echt goed zitten, en geen goede passende? Dan is het jammer, maar dan gaan wij ook niet wedstrijd. Een slecht passende is namelijk nog gevaarlijker dan geen.


bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:13

Je mag zowel als rijder en als groom een rugprotector aan deze zijn niet zou heel duur. Zoek maar een op hkm rugprotector. Heb ik en mijn groom ook.

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:39

Ipv een bodyprotector kun je je misschien in bubbeltjesplastic inpakken?

Sorry, kon het niet laten :')

koeien op de weg...

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:58

B marathon bestaat niet ;) . Laagste klasse is L. En je hebt nog impuls.

Losrijden hoort ook al bij de wedstrijd dus kan me voorstellen dat je je bodyprotector steeds aan moet, ook bij het losrijden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:22

Dan zal ik eens kijken naar rugprotectors!

@Dennis, klopt ;) In de reglementen van KNHS, mennen, zijn er drie soorten wedstrijden. A (dressuur), B (marathon) en C (vaardigheid).
Maar ik snap de verwarring erg goed!

Klopt, daardoor zit ik dus even te twijfelen. Omdat ik het zo snel niet in de reglementen kan vinden.

@GDG, _O- Ik vind m leuk :D

ZEJA

Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:13

Je hebt ook gelijk dat de marathon B is.
Zo word het ook in de uitslagen alles vermeld.

Maar zelfs met het traject rijden in de marathon is een rugprotector verplicht.

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:52

Het is inderdaad zoals ardo iggy zegt.
Kan je niet twee bodyprotectore lenen van ruiters bij de club? Jammer als het maar voor 1 wedstrijd is.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:56

Bij agradi zijn vrij goedkoop backprotectors te koop. Ik geloof vanaf 27 euro per stuk.
Zo'n backprotector is ook wat minder ingewikkeld dan een bodyprotector qua passend krijgen enzo is mijn ervaring. Ik heb nog geen bodyprotector gevonden die lekker zit, terwijl eigenlijk iedere backprotector wel ok zit, een beetje als een soort rugzak.
Misschien is dat een optie?

Veel plezier bij jullie eerste marathon.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:24

Lidl heeft soms ook back protectors in de aanbieding, hoewel ik voor mijn groom een goede tweedehands bodyprotector heb gekocht, vond ik toch wat veiliger aangezien ze nog wel eens vlak langs een paal of boom hangt.
Wij letten als organisatie meestal wel op of mensen een cap op hebben als ze op de wagen zitten of achterop staan op ons terein. Bodyprotector is soms lastig te zien, helemaal met die backprotectors die zie je bijna niet.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:54

Art.435 2d:
Deelnemers en grooms moeten een rug- of bodyprotector (EN13158
en EN1621) dragen, tijdens ALLE trajecten van proef B. Overtreding heeft uitsluiting tot gevolg. Een opblaasbaar vest is uitsluitend toegestaan als extra protector, dus wanneer deze over een reguliere rug- of bodyprotector heen gedragen wordt.

Ik denk dat dit je vraag beantwoordt?

Don't take anything for granted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:02

@letsdunit, weet je dan toevallig ook of het officieel verplicht is om bij het inrijden ook een protector te dragen?

@janouk, slim om de ruiters te vragen! Dat zal ik eens doen :D

Ik ben nu inderdaad aan het rondkijken naar backprotectors. Ik denk dat ik zelf sowieso wat rondvraag in de omgeving of iemand een bodyprotector heeft. En misschien dat de menner nog wel mensen uit de motorsport kent met een rugprotector. Ik las namelijk dat er voor paardenrugprotectors nog geen veiligheidscertificering was, en dat ze die van de motorsport gebruiken.
Als ze bij de Lidl zijn, zal ik eens kijken of ze gecertificeerd zijn.

@lukasje, dan valt inrijden dus ook onder trajectrijden? Zo ja, dan is het duidelijk :)


Dankjulliewel voor alle tips!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:05


Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:32

Het traject begint bij start A en is afgelopen bij finish B.
Dus als je onderweg bent naar start A hoef je de protector nog niet aan te hebben.

Ooit komt de dag, dat het terugdenken geen pijn meer doet maar alleen mooie herinneringen ophaalt.
<3 *9-4-2007 Cuba Libre S †3-11-2022 ;(

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 03:30

@ TS, ik begrijp niet zo goed wat jij met "inrijden" bedoelt?

Wij tuigen op, stappen naar de vetcheck en wachten/stappen tot we het traject mogen starten. Inrijden doen we niet en ik ken eigenlijk ook niemand die dat doet bij de marathon?

Don't take anything for granted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:40

Ochja, verhip Lukasje!
Ik bedoelde inrijden inderdaad als warmrijden. Eventjes niet bij stilgestaan dat de dressuur en vaardigheid (in dit geval) op dezelfde dag vallen en de paarden dus al warm zijn.
Goedemorgen 8)7 Mijn fout!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:18

Ook als dressuur en vaardigheid niet op dezelfde dag zijn rijden wij nooit los. Wij gebruiken het wegtraject wat voorafgaat aan de hindernissen altijd als warming up. Stappen hooguit wat rond van te voren. Dit stappen buiten hoeft niet met BP volgens mij. Maar omdat dit altijd maar een paar min is hadden wij onze BP wel altijd al aan

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:18

Zoals Lukasje zegt, meestal maak je je klaar bij de trailer, alles aan en naar de vet check.
Het Atraject is bedoeld voor het opwarmen van de spieren.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Marathon Reglement rondom bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:22

Wij rijden wel altijd even los voor de A. Al zijn het een paar achtjes in stap en draf om het paard even los te maken. Je moet je paard toch aanbieden bij de vet-check en dan wil je dat hij niet wat stijf is ofzo.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers