Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 11:45

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb momenteel een Ideal luxe marathon singel, zo'n combinatie binnen- en buitensingel. Super tevreden over, maar in combinatie met een nieuw schofttuig en een pony die de veulenbuik er nog af aan het trainen is past hij nu niet meer dicht :+

Ik wil dus graag een grotere bestellen, maar ik heb eigenlijk geen idee welke maat ik nu heb. Dacht dus even de verkoper te laten meten in haar voorraad, maar het schiet niet zo op en ik heb de singel eigenlijk zo snel mogelijk nodig. Op het internet kan ik ook nergens maattabellen vinden. Dus wie weet kan bokt mij even verder helpen.

Omdat het binnensingel gedeelte te krap is, heb ik daar gemeten van het rollende punt in de gesp tot het andere rollende punt (zie foto). Dat is bij mij 30 cm, en ik kom 5 cm te kort om hem dicht te krijgen. De nieuwe singel zou dus voor het fijne 35-40 cm moeten zijn op dat stuk.
Afbeelding

Wie zou zo vriendelijk willen zijn om ook even te meten bij een ideal luxe marathon singel en de maat + aantal cm door te willen geven?

Het gaat trouwens over de rechte variant, niet de anatomische want daar zijn wel maten van te vinden maar die komen niet overeen met de rechte variant



Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:02


mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-18 12:06

Grainey schreef:
Heb je hier wat aan: https://www.minihorseshop.nl/ideal-singel-mentuig ?
Wij moeten er nog wel een hebben geloof ik, maar we hebben toch liever de buitensingel los, dus zal nog ergens liggen in een hoekje, of mijn man heeft hem al verkocht :D .

_/-\o_ Kijk dat is de kracht van bokt haha, ik heb al een half uur zitten vloeken op foutmeldingen bij die site op de pagina maattabellen en jij rakelt het zomaar even op. +:)+ Bedankt.
Dan heb ik nu inderdaad de Shet, het echte singelgedeelte is hier ook 36 cm.

Is jullie voorkeur van losse binnen- en buitensingel voor eigen gebruiksgemak of vinden jullie het ook comfortabeler voor de pony?


Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:09

Mijn man was er heel goed in om net de verkeerde gesp te kiezen, onze pony's zijn namelijk ook niet zo groot, werd hij nooit zo blij van, moest hij er weer op de knieen bij :D . Ik heb hem daarna nog even gebruikt bij mijn dartmoor, maar we hebben nu alles van kunststof.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:52

Ik zou als ik jou was meteen de kunststofvariant bestellen. Je ziet het verschil niet met leer maar je singel wordt vooral met kleine ponys altijd heel vies en dan kan je hem gewoon onder de kraan afspoelen

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 12:48

Haha duidelijk Grainey, vriendlief helpt hier graag mee maar bij het optuigen moet hij altijd opeens andere dingen doen (zijn te veel riempjes en gespen denk ik :') ) dus dat probleem heb ik hier niet.

Napie ik heb de singel die nu te kort is al zeker 2 jaar in gebruik en die is op wat huidvet na eigenlijk nooit vies. Ik heb B pony en kan eigenlijk alleen maar op het asfalt rijden hier (geen bak en geen ruiterpaden) en in de zomer op droge grasbodem, dus er is ook niet heel modder oid dat op kan spatten. Leer vind ik wel fijn voor de huid op de buik.
Maar bedankt voor de tip +:)+


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:20

Het voordeel van asfalt. De mijne is altijd 1 groot modderbad

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Lengtemaat ideal luxe marathon singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:20

En dan worden ze hard ;). ik had er al een hoes omheen ;) , kunststof van ideal is ook heel zacht, wij vinden het veel prettiger dan leer en niet alleen om het schoonmaken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers