Wedstrijd doelen 2018 Menners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:29

MelanieB schreef:
2018 word hier echt een uitprobeer/opleidingsjaar.

Doelen;

- Jimmy & Paco in 2span Z dressuur en ZZ vaardigheid
- Jimmy & Tommy in 2span M dressuur starten met doel Z startgerechtigd te worden
- Tommy & Diego in 2 span starten en ervaring opdoen als span zowel dressuur als vaardigheid
- Enkelspan Jim Z dressuur starten, Enkelspan Paco M dressuur starten
- Top 3 klassering op het NK SGMW


Met 5 uit te brengen pony's word het volgend jaar druk zat.
De 2 grijze jonkies naast elkaar en de 2 witte spoken naast elkaar, heb er zin in. Weer lekker 'overnieuw' beginnen en de boel opleiden.


Hier enkele doelen behaald en enkele zijn gewijzigd. Paco had ik verkocht dus dat doel is weg en ben verder gegaan met Tommy in het span naast Jimmy aangezien Paco toch niet geschikt in het span was helaas.

Maar Jim en Tom zijn inmiddels Z dressuur met 3 winst na 1 wedstrijd dus dat doel is behaald.
Tommy & Diego hebben wel wat samen gestart maar niet veel daar ik Tommy dus naast Jim nodig had :)) Maar Diego enkelspan wel mooi wat ervaring opgedaan op wedstrijd gebied.
Enkelspan Jim Z dressuur is nog niet gelukt ivm drukte, ik gok dat ik die verschuif naar 2019 haha.
Top 3 klassering NK SGMW is zeker gelukt want Nederlands Kampioen (en ook nog eens hippiade Nederlands kampioen)

Voor ons een topjaar gezien een nieuw samengesteld span meer uit nood, en zeker niet alle wedstrijden gingen goed, maar ze hebben wel gepiekt op de juiste wedstrijden :))
Op naar 2019.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:33

Dennis schreef:
Mijn doelen zijn niet helemaal gelukt dus er zijn er een paar die voor komend jaar blijven staan.

Benno Z dressuur starten(dat word nog wel een dingetje :p ), en de Z vaardigheid uit rijden (zodra hij pionnen ziet kan hij alles dus dat zou moeten lukken).
Deedee ook Z dressuur starten en hopelijk ZZ startgerechtigd worden. En de M vaardigheid uit rijden.

Samen mogen ze L dressuur en dat staat ook op de planning voor komend jaar. En hopelijk M vaardigheid startgerechtigd worden.

En Roos, hopelijk word die weer goed genoeg om in de sport te lopen. L 2span zou ik al voor tekenen.


Roos is er helaas niet meer, dus die doelen vallen weg.
Benno is chronisch geblesseerd, zal geen dressuur meer kunnen lopen. Hij heeft wel in het ZZ vaardigheid op de hippiade gelopen, dus wat vaardigheid betreft is ons doel prima behaald.

Ik heb outdoor 2span gereden, lekker in de B. Daarom Deedee nog niet door gestart.
Nu wel 3x Z gestart en de eerste winstpuntjes zijn binnen. Ik heb dit jaar 2x vaardigheid met haar gereden, 4 winstpuntjes, dus nog niet Z startgerechtigd, maar dat ligt niet aan haar presteren.

Mijn nieuwe aanwinst is braaf, die zal waarschijnlijk voor het eind van het jaar eens mee mogen om te kijken hoe ze het doet. Geen haast, geen druk, gewoon eens kijken hoe ze het doet op vreemd terrein.

Extra pony die ik gestart heb (een 20 jarige die zijn leven recreatief gelopen heeft) ben ik M dressuur en Z vaardigheid mee. Hij heeft in het Z ook op de hippiade mogen lopen, dus dik tevreden dit seizoen!

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 14:58

Fotografie91 schreef:
Wat heeft iedereen al mooie doelen voor 2018!
Ik zie dat ik helemaal mijn eigen doelen nog niet heb neer gezet :+

Dilly loopt nu Z en hoop ik eind van het jaar ZZ te kunnen starten en misschien toch is wat vaardigheid durven te doen :')

Jodokus onze 3 jarige hengst hoop ik volgend jaar uit te brengen.
Zolang die niet verkocht is geniet ik er zelf maar van :P

Polly is helaas nog wat angstig maar die hoop ik volgend jaar richting het L te kunnen starten.

en Anna is nog drachtig die hoop ik eind van de zomer wat te starten :)

En ik hoop eind 2018 eindelijk dubbelspan te kunnen starten *\o/*

Doen jullie nog iets speciaals om je doelen te behalen? extra trainingen?
en hoe vaak starten jullie?


Dilly is al dik ZZ startgerechtigd maar wanneer we dat gaan starten is nog een vraagteken, wil me nu eerst richten op de jonkies en span :)

Jodokus heeft 2 puntjes gescoord in de B en is inmiddels gecastreerd :)

Polly haar plannen zijn gewijzigd, die is drachtig voor volgend jaar en blijft voorlopig ingezet voor de fokkerij :) Als ik het wat rustiger heb pak ik haar weer op :)

Anna heeft flink wat tijd nodig gehad na het veulen om weer bij te trekken en helaas wat ellende met haar gebit gehad en hoefzweer :')
Maar nu begint ze weer lekker op de rit te komen!

En het span (Anna/Dilly) heb ik nog niet gestart omdat Anna dus weinig getraind is afgelopen zomer.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Wedstrijd doelen 2018 Menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:24

Van onze doelen is niet veel bereikt :n . In maart hebben ze even in het span gelopen. En toen.... kreeg mijn oudste paard weer een peesblessure |o . Die is weer klaar en we pakken de boel weer op. Nu komen ze als het weer toelaat 2x in de week in het span. Het gaat best goed.
Dus mijn doel in 2019 is het span starten in de dressuur en hele mooie ritten maken. En misschien nog een paar oefenmarathons rijden.

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:51

xxpetraxx schreef:
xxpetraxx schreef:
Mijn doelen voor 2018 zijn:
Bob:
Z dressuur met winstpunten, zz vaardigheid met winstpunten.

Matcho:
M dressuur met winstpunten, m vaardigheid met winstpunten en een paar leuke samengestelde wedstrijden starten!

Kenny:
Beleren voor de wagen en rustig aan klaarmaken voor de b dressuur wedstrijden



even een update :)

inmiddels is bob Z dressuur met 1 winstpunt en Matcho heeft 2 winstpunten in de M dressuur en 3 winstpunten in de SMW *\o/* *\o/*



weer een update..

Bob is inmiddels Z+ 5 dressuur en Z +9 Vaardigheid.

Matcho is inmiddels M+8 Dressuur en gaan op het kampioenschap M vaardigheid starten ook heeft hij 3 SGW's gelopen en alle 3 gewonnen(met alle 3 x 3 winstpunten) ook is hij kampioen district noord geworden dus we zijn zeker van een startplaats op het NK!!

Kenny Loopt sinds 2 week voor de wagen en we gaan rustig aan door met trainen.


Mijn doel met Matcho is volbracht maar kan ik voor 2019 niet meer bijstellen, hij is helaas vannacht overleden aan een nu nog onbekende oorzaak :? .
Hij heeft vanaf maandagavond gevochten maar de strijd niet overleefd |( |( .
intens verdrietig, had zulke mooie plannen met hem.(op de hippiade afgelopen maand nog een mooie bronzen plak in de M dressuur)
[ [url=m/UTOiOk.jpg]Afbeelding[/url] ]


de laatste update voor 2018,

Bob loopt Z dressuur (zz startgerechtigd *\o/* ) helaas geen ZZ vaardigheid omdat er in het noorden niets uitgeschreven wordt -O- .

Kenny gaat vanaf Januari mee in de B Dressuur en L Vaardigheid en gaan we rustig opleiden en gaan in 2019 niet promoveren naar een hogere klasse.

ik hoop in 2019 nog een mooie spangenoot voor Kenny te vinden om weer lekker dubbelspan te gaan rijden.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:47

linda_gigant schreef:
Mijn doel voor 2018
M dressuur starten. Heel stiekem hopen dat we eind 2018 een overstap naar de Z kunnen maken. En wat vaaridheid gaan rijden. Maar vooral ook meer bosritjes maken


We zijn M gestart. 2 wedstrijden gereden dit hele jaar. Toch 5 winstpunten bij elkaar weten te herken. Meer bosritjes hebben we zeker gereden. Op naar 2019!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:04

Linsey1998 schreef:
Mijn doelen voor 2018:

- M met winst rijden, nog meer verbeteren in de trainingen

- vaker een dagje veluwe! Misschien wel vaker met Susanne :=

- Werken aan de rechtgerichtheid van Toliene

- M vaardigheid starten als de puntjes in het L binnen zijn.

- Op ten duur Z oefeningen meepakken en misschien tegen het einde van 2018 Z starten.

- Bink opnieuw voor de sulky krijgen, zodat we begin 2019 misschien weer wedstrijdjes kunnen rijden. *\o/*


Mijn doelen zijn deels behaald, in het M zijn we nu heel goed bezig. Toliene loopt eindelijk heel erg fijn. We pakken thuis ook genoeg Z oefeningen mee, alleen gaan we dit jaar nog geen Z starten. De planning is om begin 2019 voor het eerst Z te starten. Zo benieuwd *\o/*.

M vaardigheid starten is wel gelukt en gaat heel goed! Zo mega trots dat we in augustus gewoon districtkampioen werden <3

Bink is helaas niet gelukt, veel te bang en onbetrouwbaar om weer in te spannen, dus die is momenteel met pensioen :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:16

gewoon onderling starten en zo ervaring opdoen en elkaar leren kennen dat is onsdoel dit jaar en komend jaar!

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Wedstrijd doelen 2018 Menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:27

begin dit jaar had ik eigenlijk nog niet eens doelen voor het mennen...zat toen zelf zwaar in de lappenmand en behoorlijk in een depressie..

Doelen stellen kwam later pas..
Toch ben ik best trots op wat me dit jaar allemaal gelukt is.

Zo heb ik toch mijn eigen 2 span beleerd, maar helaas is 1 paard hiervan inmiddels overleden

Heb ik enkelspan een 2x voor het echie kunnen starten en zijn we inmiddels B+3 en staat komend weekend mijn eerste vaardigheid op de planning.

Plannen voor 2019:
toch weer een 2span formeren en daarmee een paar keer starten
met uk proberen om een paar puntjes in de vaardigheid te rijden en dressuurmatig lekker doorgroeien
minimaal 1 marathon starten en hopelijk uit te rijden
en daarnaast gewoon heerlijke ritten met enkel en hopelijk 2 span te rijden

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:56

Patty14 schreef:
Met Switch heb ik geen doelen, die neem ik gewoon nog af en toe mee op wedstrijd wanneer ik daar zin in heb.

Met Chip wil ik graag wat punten in de B dressuur rijden en start hem in januari voor het eerst in de vaardigheid. Daar verwacht ik nog niks van maar zou wel leuk zijn als we eind 2018 ook wat puntjes hebben in de L vaardigheid.

Switch heb ik niet meer meegenomen op wedstrijd, startpas is afgemeld en hij is nu met pensioen.

Chip zijn doelen zijn ruim gehaald. Dressuur gaat nog lastig, nu 3 winst punten. We zijn nu weer aan het lessen en dat zie ik al duidelijk terug op wedstrijd.

Paar puntjes in de L vaardigheid zijn ook wel gelukt, met 17 wp de overstap naar de M gemaakt en daar nu 2 winstpunten.

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:30

F_inley schreef:
Vorig jaar de doelen behaald nu worden de doelen M vaardigheid uitrijden en de L dressuur uitrijden 13 januari hebben we daar onze eerste wedstrijd in.

Verder rij ik het districkampioenschap mee omdat hij toch bij ons op stal is.

En hoop in 2018 mee te rijden met de selectie voor de hippiade en dan gaan we natuurlijk voor een plek op de hippiade


En verder vooral genieten van mijn knappe pony <3


L dressuur in 5 wedstrijd uitgereden met hoogste punten 206.

Inmiddels 1x M dressuur gestart. M vaardigheid helaas niet uitgereden maar zijn op weg.

Reserve kampioen L geworden bij het district West indoor!

Meegereden op het outdoorkampioenschap onze eerste uit wedstrijd 8ste helaas mochten er 5 door maar super ervaring netjes in de middenmoot geëindigd met nette punten en pony was super braaf.

Op naar 2019 kijken wat dat ons gaat brengen

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:41

xApple schreef:
Mijn doel voor 2018;

-Het 1e halfjaar; nog 10 winstpunten in de B bij elkaar rijden. (We hebben er nu 5)

-Het 2e halfjaar; Winst in de L rijden. Hoeveel maakt me niet uit.

In de vaardigheid überhaupt een keer winst rijden (1x officieel gestart maar mn pony is nogal snel over de kook dus dat is spannend. :D ).


Maar vaardigheidsdoel is ruim behaald! We zijn inmiddels M met 3 winstpunten.

Dressuurdoel is deels behaald (wel 11 winstpunten behaald maar nog geen L gestart) maar meer omdat ik er een tijdje mee gestopt ben, had er geen plezier meer in. Inmiddels weer een paar keer gestart en 16 punten binnen. Ergens 2019 ga ik wel L starten.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Wedstrijd doelen 2018 Menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:46

Super bezig zeg iedereen
Ik vandaag 2 keer dressuur klasse Z en inmiddels 6 winstpunten.
Super trots en blij