[LO] Longeren met halsverlenger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

[LO] Longeren met halsverlenger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 12:14

Mn paard moet zn rug meer gaan gebruiken maar als we longeren met touwtjes dan gaat ie zich teveel opkroppen en loopt ie niet met zn neus over de grond. We doen dan de touwtjes tussen zn benen door de bitringen naar de laagste ringen van de singel.
Ik had laatst heel even geprobeerd met de touwtjes tussen zn benen, door de bitringen en over zn hoofd, zoals een halsverlenger vast zit zeg maar. Toen liep ie helemaal met zn neus over de grond zonder dat de touwtjes inwerkten. Maar ik zat te twijfelen of ik niet iets verkeerd deed, t lijkt me dat touwtjes teveel inwerken en begrenzen als ie zn hoofd omhoog doet, dus dacht ik misschien kan ik met halsverlenger/elastiek longeren..
Kan dat? Of weet iemand iets anders waardoor ie zn rug goed gaat gebruiken tijdens t longeren?

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:38

wat bij mijn paard altijd goed werkt, is dat ik hem heeeeel langzaam laat draven... op het moment dat hij dan gaat ontspannen gaat hij zijn rug gebruiken. ik zet hem dan wel bij met touwtjes aan de longeer singel. op het moment dat hij gaat ontspannen ( en dus zijn rug gebruiken) gaat hij ook met zijn neus over de grond.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 14:48

nee halsverlenger ben er niet voor heb er zelf 1, maar gebruik hem alleen voor mijn ponytje, want het geeft veel druk achter de oren bij mijn pony heb ik er knopjes in gelegd. zodat ik hem aan de singel tussen de benen doe en dan door het bit en dan weer richting de singel onder de benen maar dan achter zo'n knopje klikt. en dan heeft ie geen druk achter zijn oren. en dan gata ie ook echt laag ontspannen