Tips voor aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrishaf
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-10-17

Tips voor aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 23:37

Hallo, sinds 2 maanden lease ik een haflinger. Deze werd gebruikt voor recreatie.Ik kreeg te horen dat hij toch veel kan zoals wijken, schouder voor en aan de teugel. Een vriendin van me least heb nu tijdelijk mee. Ze stapte er op en hij loopt heel gemakkelijk aan de teugel zegt ze. Dit wilde ik ook graag proberen, alleen bij mij wil hij niet zo goed mee werken. Ik heb ook nooit op een paard gezeten die aan de teugel rijdt dus ik weet ook niet het juiste hulpmiddel. Ik weet dat hij het kan en hij doet het ook heel makkelijk alleen ik doe iets niet goed.
Hebben jullie tips die ik kan proberen. Ik wil natuurlijk niet te veel druk op de mond geven want hij heeft al een stang bit.


Ik hoor jullie tips graag!

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Tips voor aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:43

Als je echt graag wil begrijpen hoe je een paard nageeflijk rijd zou je les moeten nemen. Zoek in jouw buurt iemand die veel kennis van de basis heeft. Dat is de beste manier om op een juiste manier paard te leren rijden en te begrijpen wat je aan het doen bent en of dat gene goed of fout is.
Vanaf een beeldscherm tips geven is erg lastig. Naderhand van een filmpje is dit al iets beter te realiseren maar nog steeds blijft dat een moment opname en kan je dus alleen daar advies over geven. Vandaar dat de beste tip denk ik is om een goede instructeur/instructrice met verstand van zaken te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:45

Je kan een paard niet nageeflijk rijden, maar rijdt wel met een stangbit? Mijn tip: ga eerst gewoon op een trensje rijden en neem goed les. Er is geen "trucje" voor aan de teugel, daarvoor moet de algehele rijstijl correct zijn waardoor het paard kan gaan ontspannen.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Tips voor aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 02:42

Welkom op bokt,
Ik TEM even; je hebt je topic namelijk bij AR (Aangespannen Rijden) gezet.

Een mod zal het topic wel verplaatsen voor je.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Tips voor aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 06:03

Dit topic hoort inderdaad niet bij aangespannen rijden.
Omdat er een centraal topic met veel informatie is ga ik je daarheen verwijzen .
[RT-V] [centraal] Aan de teugel