Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:03

xxpetraxx schreef:
Wij gaan het ook weer proberen, vorig haar af moeten melden ivm mijn gebroken knie. Maar nu voor 90% inzetbaar! Ik mag om 12.20 de dressuur in. [ [url=m/R0nTXt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zet hem op!!

Sietske1
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:56

Wij doen voor het eerst mee, we hebben ook nog niet eerder aan een dergelijke wedstrijd meegedaan. Tot dusver alleen maar aan buitenritten en tochten deelgenomen. Wel wat spannend zo voor het eerst, maar heb er zin in en ben vooral benieuwd hoe het gaat. M'n man aan de leidsels en ik achterop. Wij starten om 10.10 uur in de dressuur.

(Eigenlijk ben ik meer een stille lezer, maar nu toch even een berichtje )

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:11

Sietske1 schreef:
Wij doen voor het eerst mee, we hebben ook nog niet eerder aan een dergelijke wedstrijd meegedaan. Tot dusver alleen maar aan buitenritten en tochten deelgenomen. Wel wat spannend zo voor het eerst, maar heb er zin in en ben vooral benieuwd hoe het gaat. M'n man aan de leidsels en ik achterop. Wij starten om 10.10 uur in de dressuur.

(Eigenlijk ben ik meer een stille lezer, maar nu toch even een berichtje )



Leuk!
Enkelspan paard ook toch? Wat voor paard rijden jullie mee?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:56

De organisatie vertelde me dat er dit jaar een opvallend groot aantal "eerste keer meedoeners" voor deze oefenwedstrijd zijn aangemeld. Het is ook zo, dat werkelijk iedréén kan meedoen (en kans maakt op een prijs... bij ons gaat overigens helemaal nooit iemand met lege handen naar huis, al krijg je maaar een bus paardensnoepjes als je niet in de prijzen bent gevallen, iedereen wordt gewaardeerd, e de spreekstalmeester bij de ringen noemt en bespreekt ook ieders inspanning).
Dat juichen we natuurlijk toe, het hele idee is ook om de mensport of dat nu recreatief of professioneel is, onder een breder paardenvolk te verspreiden.
Ook zetten we ons ieder jaar weer in voor een vooral ongedwongen en sportieve sfeer, je wil niet weten hoeveel vrijwilligers ieder jaar weer moeite doen (tegen de 100 elk jaar weer!) om het evenement mogelijk te maken... allemaal paardenliefhebbers onder elkaar, dat maakt die hele aparte sfeer.
Ik men zelf bijv. niet, ik ben meer recreatie- OHZdressuur ruiter, maar longeer voor een ander weer diens men/maar ook dressuurgerichte paarden, sowieso is Zuidlaarderveen wel een paarden-minded dorp.
Of je nou een Bels of een Shet hebt, ieder is welkom.
Ook als je alleen maar komt kijken en de sfeer komt proeven.

Dit jaar al weer voor de 14de keer. Ik vind het elk jaar weer geweldig leuk, het hele dorp staat op de kop (want de hele dag aanspanningen door de dorpsstraat en omliggende straten).
En altijd weer veel (eigen) fotografen die bergen foto's maken, die je daarna ook nog kunt bestellen. Of van de site kunt plukken).

See ya!

Sietske1
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:03

Wij doen idd enkelspan paard mee. We rijden met een Friese merrie die er vaak wel zin in heeft.
Regenpakken liggen klaar...

Top dat een heel dorp zo actief is meegeniet, dat alleen al maakt het tot een succes!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:16

Vroeger 3 keer mee gedaan met mijn tinker spetter. Wat een plezier daar gehad. Prachtige hindernissen! Veel plezier allen!

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:16

Geen bijzonderheden bij het overleg om 19.30?
Enne alle hindernissen van a tm f rijden toch in de klasse w2pol?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:29

Ik heb me afgemeld. Het was me gewoon te nat vanmorgen. Ik ben nog even in zuidlaarderveen geweest, ook daar hartstikke nat. Ik heb respect voor de menners die wel zijn gestart.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:39

Zo. Dat was gezellig in zuidlaarderveen. De catering was weer top en de sfeer super.
De ochtendstarts hadden snorkels en zwemvliezen nodig om de hindernissen door te komen in de plensbui.
De middagstarts hadden nog redelijk weer, maar moesten wel echt modderworstelen door de sporen van hun voorgangers. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was gewoon gezellig met mooie sport

Sietske1
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:23

Het was een kletsnatte topdag! Zeker voor herhaling vatbaar. Complimenten voor de organisatie! Ook erg fijn dat er geschikte verharde plekken waren om te parkeren. We hopen volgend jaar weer mee te doen!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:31

assie schreef:
Zo. Dat was gezellig in zuidlaarderveen. De catering was weer top en de sfeer super.
De ochtendstarts hadden snorkels en zwemvliezen nodig om de hindernissen door te komen in de plensbui.
De middagstarts hadden nog redelijk weer, maar moesten wel echt modderworstelen door de sporen van hun voorgangers. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was gewoon gezellig met mooie sport



Idd mooie wedstrijd, veel ervaring opgedaan, gesnorkeld, mijn zenuwen absoluut niet de baas geweest (en mijn buitenhand vergeten)..... 2 keer verkeerd gereden schijnbaar maar heel trots op mezelf, alle hindernissen gereden met ons super super super paard.... <3 <3 <3 <3 <3 <3

Voor herhaling vatbaar!


Sommige mensen hadden letterlijk een snorkel nodig Astrid, lekker in de sloot in het uitstap traject :+ :')

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:15

Echt? In de sloot? Ojee dat heb ik volledig gemist := .
Alles wel heel eruit gekomen?

Geloof het of niet: ik ben gewoon verbrand in die 30 minuten zon vandaag :')

Sietske, hoe was jullie eerste marathon bevallen? Kon je de hindernissen goed onthouden en doorkomen? Waarmee menden jullie?

Irene, je hebt nu de kop eraf. Op naar volgend jaar :)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:43

Ja, Albert de Graaf lag in de sloot ....


Verbranden?? Hoe dan?!?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:54

:j :j
Rode wangen.

Ojee. Nou ik zag hem daarna nog, met een droge onderbroek zei hij, dus het zal wel goed zijn afgelopen.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:29

Ik heb ook weer genoten van de goed georganiseerde marathon! Ik moest als nr 34 starten en had totaal kapot gereden hindernissen verwacht. Er was wel modder maar t viel mij mee. We zijn op een mooie vierde plaats geëindigd! Veel wedstrijden kunnen er een voorbeeld aan nemen, er werd zelfs aan de groom gedacht bij de prijsuitreiking! ze kreeg ook een mooi prijzenpakket.

Sietske1
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:52

assie schreef:
Sietske, hoe was jullie eerste marathon bevallen? Kon je de hindernissen goed onthouden en doorkomen? Waarmee menden jullie?

Wij menden enkelspan paard met een Fries. We reden met een blauwe marathonwagen. We hebben een super leuke en leerzame dag gehad. Het smaakt naar meer. Dressuur was dramatisch, ze was veel te druk en we hadden te kort losgereden. In de marathon liet ze zich super sturen en top gehoorzaam, alleen menner en groom hebben wat stomme fouten gemaakt. 1 keer verkeerde kant gefinisht en toen we al op straat waren kwamen we erachter dat we de finish van de verkeerde kant genomen hadden en zijn we terug gereden en die hindernis liep juist echt gesmeerd. Dat was hindernis 3. In hindernis 4 hadden we daar nog buikpijn van en namen een poortje verkeerd en enkele onnodige lussen. De overige hindernissen gingen top! Helemaal tevreden!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 11:35

Zo, even de tijd voor een terugblik: 10 aanspanningen hebben afgezegd ivm weer/niet rad paard o.i.a.
Nou was het weer natuurlijk ook dramatisch, de héle vrijdag ervoor had het geplensregend, en het begon vroeg op de ochtend van de dag zelf ook alweer.
Ik stond onder een tent met mijn schilderijen, nou het water liep er langs de achterkant zo langs (gelukkig is het allemaal olieverf op linnen met een slotvernisje er over, dus te smelten er niet van).
Dat er zo veel afzeggers waren was in zoverre niet erg, dat er daardoor voor de laatst rijders minder aanspanningen voor hen waren gegaan die de bodem verreden hadden.
Op het hoofdterrein is normaal gesproken parkeren, maar die werden naar elders verwezen, de kans was anders dik dat men niet meer weg zou komen uit de zompige grond met de wagens en trailers.
De ploeg met de trekkers en de four wheel drives hebben er alsnog aardig wat los moeten trekken, maar materieel genoeg altijd, dat komt altijd goed.
Ook kon bij de dressuur/vaardigheid ringen geen toelichting op de combinaties via de geluidinstallatie door de speaker gegeven worden vanwege de natte boel. Dat was echt wel jammer."

De grap van de dag was de zeer ervaren menner Albert de Graaf van de Menacademie die twee keer ( '-morgens een keer half met de trailer en 's middags op het uitstaptraject helemaal met paard, wagen en groom) in de sloot belandde. Dat werd natuurlijk: Hee, Albert kun je het niet beter "Zwemacademie" noemen en meerdere van dat soort geintjes. Niemand gewond gelukkig, paard uit de sloot gehaald, wagen met de trekker opgehaald... die ontving dan ook de "pechprijs".

"s Middags klaarde het opeens op, droog met een zonnetje zowaar. Toen werd het ook opeens veel drukker met publiek en de horeca draaide zich suf aan patat, saté, hamburgers, etc. etc.

De sfeer klaarde toen natuurlijk ook aanzienlijk op.

Voor volgend jaar moet ik het schilderij voor Roelf Lamein met z'n vierspan schilderen. Die werd tweede, eerste werd Carolien Fischer, maar die hád al een keer de hoofdprijs (het schilderij) gewonnen en hoewel zij dit keer met een ánder span reed is de policy dat iemand het schilderij maar één keer kan winnen (zodat iedereen een eerlijke kans krijgt), dus dan krijgt automaisch de nr. 2 die prijs. De wissel beker (wordt ingegraveerd met naam van de winnaar) ging natuurlijk wél naar Carolien.

Op de Facebook pagina van De Mennerij staan al wat foto's van de dag, maar er zullen er op http://www.de-mennerij.nl de komende periode van alle aanspanningen en dergelijke nog veel meer verschijnen. De aanwezige fotografen zijn momenteel hun bestanden aan het inventariseren. Hou dat dus in de gaten!

Op naar de 15de editie volgend jaar!

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:04

Leuk verslag! :)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Oefenmarathon Zuidlaarderveen, 9 sept. 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 14:43

Nieuw dit jaar is dat nu álle scores (op de afzonderlijke onderdelen) op www.de-mennerij.nl vermeld staan, zo kan ieder zien waar de meeste/minste punten op zijn behaald.

Er staan al heel wat foto's op de site!