Bitloos mennen

Moderators: Coby, Dyonne, Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xTesske

Bitloos mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 22:47

Ik ben erg aan het dubben.
Laat ik het even uitleggen. Ik heb een tinker. Heb haar bitloos ingereden en toen met dressuur overgestapt op bit.
Van het bit kreeg ze wonden in de mond tot bloedens toe dus ben ik hier mee gestopt na vanalles geprobeerd te hebben . Tevens rijdt ik sinds kort alleen nog maar recreatief en rijdt haar nu volledig bitloos. Dit doet ze super. Heeft soms wat nukken maar het blijft een eigenwijze tinker.

Nu ga ik haar binnenkort voor de kar beleren maar weet nu niet wat ik ga doen... Bit... Bitloos... Met of zonder oogkleppen..

Hoe denken jullie hierover.
Ik ben bang dat ze weer wonden in de mond krijgt.

Ik heb trouwens ervaring met voor de kar beleren. Met dressuur zit ik haar amper in de mond buiten de druk door contact. Buiten rijd ik met losse teugel grotendeels

Keet

Re: Bitloos mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:41

Gebruik de zoekfunctie eens. Er zijn al 100 topics geopend over dit onderwerp :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:44

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:48

Op wedstrijden mag je niet bitloos starten. Dus ik zou even kijken welk doel je hebt ;)

Wedstrijden: met bit
Recreatief: keus

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:55

Denk er wel aan dat je voor de kar geen zit en beenhulpen hebt, en qua teugelvoering niet je handen van de hals af kunt bewegen.

Doordat leidsels alleen ditect langs de hals naar de ogen aan de nekriem en dan naar de ogen op het schoftje gaan, mis je die extra hulp mogelijkheid.

Als je ervoor kiest om bitloos te gaan (heeft zeker niet mijn persoonlijke voorkeur) denk dan wel aan je veiligheid, veiligheid van het paard en zeker ook de veiligheid van medeweggebruikers.

Fabiennexvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 16:51

Ik ben ook bezig met mijn pony te beleren voor de kar en zit een beetje met hetzelfde...
bit of geen bit?...

Nu is het meer dat hij er niet zo lekker mee loopt. (geen wonden gelukkig)
En ben ik bitloos aan het langelijnen gegaan en dat gaat echt super. nu heb ik het probleem dat ik wedstrijden wil gaan rijden en een bit helaas verplicht is...

Als ik jou was zou ik aan de slag gaat met langelijnen, dan kun je kijken hoe hij regeert op de stemhulpen etc.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:23

Ik men al jaren bitloos. Prima geen enkel probleem absoluut niet gevaarlijk voor medewegebruikers. Ik heb zelf wel de bitloze neusriem van ideal (speciaal ontwikkeld om aan je menhoofdstel te bevestigen). Dit is een kaakgekruiste optoming die ik erg fijn vind en zeker voor de wagen het meest prettig vind werken (immers zoals iemand al zei kan ke de hand niet van de hals doen wat bijv nodig is bij een sidepull. Dat gezegt hebbende weet ik dat ee ook zeer tevreden menners zijn die een sidepull gebruiken). Per mi cavello verkoopt geloof ik ook een aantal losse neusriemen.

Leuk om te kijken een bitloze clinic van theo van der velden
https://m.youtube.com/watch?v=QtAD2gT62P8

Foto's van mijn bitloze knul
Afbeelding
Afbeelding

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie