Menbewijs waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 21:14

Ik ben al lid van de KNHS, dus betaal al lidmaatschap. Als ik mijn menbewijs haal hoef ik alleen mijn lidmaatschap te betalen en dat doe ik nu ook en komt er geen extra kost bij.
Bij ze Srr is mij verteld dat je een aparte verzekering moet afsluiten. Deze brengt aparte kosten met zich mee en daarom geef ik voorkeur aan de KNHS

Allemaal weer bedankt voor het delen van jullie ervaringen en pasha succes met je examen!


Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:01

Danique01 schreef:
Ik ben al lid van de KNHS, dus betaal al lidmaatschap. Als ik mijn menbewijs haal hoef ik alleen mijn lidmaatschap te betalen en dat doe ik nu ook en komt er geen extra kost bij.
Bij ze Srr is mij verteld dat je een aparte verzekering moet afsluiten. Deze brengt aparte kosten met zich mee en daarom geef ik voorkeur aan de KNHS

Allemaal weer bedankt voor het delen van jullie ervaringen en pasha succes met je examen!


Dat eerste snap ik idd. Dat van een aparte verzekering is onjuist :')

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:44

Pasha_2011 schreef:
igor001 schreef:


SRR is overgenomen door de KNHS.


Waar haal je dat vandaan?
Ik volg namelijk de cursus voor het menbewijs welke het examen laat afnemen door SRR om diverse - punten van het KNHS en + punten van SRR.
Vanmorgen heb ik zelfs nog een mail van SRR gehad over de datum + tijd e.d. voor het examen.
In de mail, op de website of waar op internet dan ook kan ik niet iets vinden over SRR dat nu ineens KNHS is.


Wat raar. Ik heb mijn men bewijs bij de SRR gehaald, en (ik dacht vorig jaar) een brief gekregen van de SRR dat alle menbewijzen worden overgenomen door de KNHS omdat de SRR daar nu onder valt. Ik heb ook een nieuw menbewijs gekregen van de KNHS. Met mij meerderen (halve familie, mensen op stal, vriendinnen).

Ik ga het navragen, want wil nu toch wel weten hoe het zit.

Life holds special magic, for those who dare to dream

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:12

ik heb enkelspan en tweespan bij Bert Brans gehaald.
Steenhofstables in Oirschot.
Mijn Tinker is daar ook beleerd voor de wagen .
Echt een heel fijne bedrijf met vooral mensen die je graag het mennen willen leren.

nooit geschoten is ALTIJD mis :)

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:35


Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 07:30

Pasha_2011 schreef:
Danique01 schreef:
Ik ben al lid van de KNHS, dus betaal al lidmaatschap. Als ik mijn menbewijs haal hoef ik alleen mijn lidmaatschap te betalen en dat doe ik nu ook en komt er geen extra kost bij.
Bij ze Srr is mij verteld dat je een aparte verzekering moet afsluiten. Deze brengt aparte kosten met zich mee en daarom geef ik voorkeur aan de KNHS

Allemaal weer bedankt voor het delen van jullie ervaringen en pasha succes met je examen!


Dat eerste snap ik idd. Dat van een aparte verzekering is onjuist :')



Ohw, dan ben ik blijkbaar niet helemaal goed geïnformeerd. Heb je bij de SRR dan toch ook een verzekering? Mij was verteld dat je die zelf bij hippointernayionaal moest aansluiten

Pepper32
Berichten: 247
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:52

Je kunt kiezen of bij de KNHS (dan zit de verzekering en lidmaatschap er standaard bij in) of bij de SRR dan is het zonder verzekering, maar krijg je een pas die je hele leven geldig is. Wil je toch een verzekering dan kun je die los erbij afsluiten. Vroeger was je via SRR ook standaard verzekerd, nu niet meer.

Praktijk examen is tegenwoordig hetzelfde, theorie gebruiken ze alleen andere boeken voor.
Waar de examens zijn kun je vinden op internet. Als je al lid bent bij de KNHS kun je inloggen op MIJNKNHS en dan onder opleidingen. SRR heeft eigen site.

Als je je bewijs ooit gehaald hebt bij de SRR, valt deze nu onder de KNHS. Je kunt dat evt om laten zetten weer terug naar de SRR, maar dan wordt dat standaard zonder verzekering. Je betaald dan 1x 17.95 voor de pas en die is levenslang geldig. Kan ook met bewijzen die jaren geleden zijn verlopen.

Ik heb zelf goede ervaring bij menschool Soest

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 08:00

Pepper bedankt voor de uitgebreide informatie! Bij SRR dus toch niet een verzekering?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:03

Nee, alleen een pas bij de SRR. Ik heb daarbij ook de knhs - pas aangevraagd en gekregen omdat ik het menbewijs al in een grijs verleden behaald had.
Laatst bijgewerkt door Gem op 01-06-17 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:03

Danique01 schreef:
Pepper bedankt voor de uitgebreide informatie! Bij SRR dus toch niet een verzekering?


Heel raar. Mij is wel gewoon gezegd dat wat ik 10 juni hopelijk haal gewoon ook een verzekering oplevert.
Zo staat het ook overal...

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Menbewijs waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:38

Wij hebben pasjes van de KNHS en de SRR, had namelijk de KNHS opgezegd en aangemeld bij de SRR, maar toen belde iemand van de KNHS, als we lid waren van een menvereniging was het KNHS menbewijs gratis erbij, nou ja doe dan ook maar, dus nu van elk een :)

Stel je niet te veel voor van die verzekering, een goede WA verzekering is gewoon heel belangrijk en de meeste mensen hebben die gewoon al. We hebben eenmaal schade gehad, maar werden door de verzekering van het koetsiersbewijs terug verwezen naar onze WA verzekering, die ook alles opgelost heeft, heb al van velen gehoord dat het bij hen net zo gegaan is.

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 22:29

Pasha_2011 schreef:
Danique01 schreef:
Pepper bedankt voor de uitgebreide informatie! Bij SRR dus toch niet een verzekering?


Heel raar. Mij is wel gewoon gezegd dat wat ik 10 juni hopelijk haal gewoon ook een verzekering oplevert.
Zo staat het ook overal...



Dan ga ik het toch nog even navragen

MirjamDL
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-05-17

Re: Menbewijs waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:24

Weten jullie trouwens of menbewijzen ook Engelstalig behaald kunnen worden in NL?

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Re: Menbewijs waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:45

En weet iemand een goed adres om het te halen in Gelderland?

niets is zeker en zelfs dat niet

catootje

Berichten: 291
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: ergens in Gelderland

Re: Menbewijs waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:43

niemand?

niets is zeker en zelfs dat niet

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:50

catootje schreef:
niemand?

Ik heb de mijne in zeewolde gehaald, weet niet of dat te ver is voor je.

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:41

catootje schreef:
En weet iemand een goed adres om het te halen in Gelderland?

Dat kan bij Jolanda Nijenhuis (zie http://www.ruiterenkoetsier.nl/) in Barchem.

Ze geeft ook spoedcursussen (vanuit Landal Landgoed de Hellendoornse berg) waarbij je met een groepje in een midweek klaargestoomd wordt voor het examen. Op maandag beginnen en op vrijdag je menbewijs op zak!

Coldy (fjord, merrie, 2006), Lente (shetlander, merrie, ca. 2006)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:32

MirjamDL schreef:
Weten jullie trouwens of menbewijzen ook Engelstalig behaald kunnen worden in NL?

Ik denk dat Leonne van Gestel dat wel kan. Zit in Eindhoven.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers