kennismaken met de mensport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

kennismaken met de mensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 09:58

Beste mennende bokkers,

Een jaar geleden heb ik mijn haflinger Arie gekocht.
Arie liep toen voor de wagen en ik heb hem voornamelijk gekocht om mee in het bos onder het zadel te rijden.

Volgens de vorige eigenaren vond hij het aangespannen werken ontzettend leuk.
Nu heb ik vroegah ;) 1keer met iemand mee gereden met de wagen, maar kan mij daar niet heel veel meer van herinneren.

Het zit nu in mijn hoofd te spoken om ook met Arie te gaan mennen, maar zo'n wagen is nogal een dure aangelegenheid om zo even aan te schaffen zonder dat ik zeker weet of ik het wel leuk vind.
En ik weet er natuurlijk niets vanaf.

Dus nu is mijn vraag; is er een bokker, of weet een bokker misschin iemand die mij kennis wil laten maken met de mensport?

Ik woon in Wilnis en vind het niet erg als ik er een stukkie voor moet reizen, maar het is wel makkelijk als het een klein beetje in de buurt is :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: kennismaken met de mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:59

Op de bovendijk zit stal van Eijk, die mennen met hun friezen en geven ook menles. Bij Willis zitten ook een hoop menners. Wellicht kan je daar ook contact mee zoeken :)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:43

Je mag met ons wel een keer mee op de koets door het Amsterdamse Bos met een haflinger ervoor: Meneer Anton.
Afbeelding
Een hele knappe haflinger in opleiding.
Wij wonen 20km verderop in Hoofddorp

Of op dinsdagavond in de menles in het Haarlemmermeerse bosmanege in Hoofddorp
Dan kan je kennismaken met veel aanspanningenen met onze instructeur op de menclub


Stuur maar een pb met telefoonnummer.