Zijn er mensen die mij tips of informatie kunnen geven als het gaat over het beleren voor de kar?
Ik heb een jonge friese ruin met zo zijn verleden en mankementen die ik toch wel graag ook voor de kar zou willen beleren. Nou zie ik dat zelf niet zo zitten, ooit op stage wel eens met de schetlanders gedaan,bandje trekken, egje , daarna beide en daarna klaar voor de kar, mja met een fries van bijna 1.70 lijkt me dat toch even een ander verhaal.
Waar te beginnen, en evt kosten om het uit handen te geven? Moet ik hem daarvoor wegbrengen of zijn er ook mensen die het aan huis hebben late doen?en wie zou je aanraden? (Omgeving noord brabant) Menbewijs zou ik ook zeker willen gaan halen...
inderdaad laten beleren bij berrie van de bosch. ( vdbstables.nl) super plaats waar ze in alle rust en met respect voor je paard hem beleren. we hebben er al 2 paarden laten beleren en zijn zeer tevreden.
Ik zou beginnen met oefenen in de lange lijnen te trainen, wat bekend maken met iemand achter hem ipv op zijn rug. En om echt goed te laten beleren idd wegbrengen en evt thuis nog begeleid worden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.