wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:45

Mijn eerste doel is niet behaald met mijn eerste pony. Deze is verkocht.
Inmiddels is mijn 3.5 jarige merrie vijf weken aan het werk waarvan 3 weken in enkelspan.
En we hebben as zondag onze eerste oefen wedstrijd bij mijn trainer op het terrein.
Ze pakt alles zo fijn op dat we het gewoon voor de lol proberen beetje rondsturen kon geen kwaad volgens mijn trainer.
Daarna komt ze naar huis en gaan we rustig aan de slag met de training. Volgend jaar zomer eerst een veulen van haar en hierna gaan we voor het echie aan de slag wbt de wedstrijden.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2


Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:14

Patty14 schreef:
Ik heb niet echt een wedstrijddoel. Begin vorig jaar begonnen met wedstrijden rijden met Switch. Helaas door een blessure heel lang niet kunnen starten. Einde van 2016 nog wel 2x keer kunnen starten.
Hoop in 2017 wat meer te kunnen starten. We hebben zowel voor de dressuur en vaardigheid genoeg verbeterpunten dus daar gaan we aan werken.

Mijn nieuwe pony komt eind januari. Hem ga ik eerst lekker rustig thuis trainen en wanneer hij eraan toe is wil ik hem eens starten.

Helaas met Switch niet heel veel wedstrijden kunnen rijden. Heb ook besloten geen wedstrijden meer met hem te gaan rijden.

De nieuwe pony Chip gaat 4nov voor het eerst mee op wedstrijd. Verwacht er niet veel van. Gewoon lekker ervaring op doen.

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:17

F_inley schreef:
Ik hoop dit jaar de B dressuur uit te rijden en hopelijk ook de L vaardigheid :j



Vandaag mijn doel behaald laatste twee punten in de B gereden en ons eerste winstpunt in de M vaardigheid in ons debuut vandaag. Een super fijn eerste wedstrijd jaar op naar volgend jaar

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:27

Jeeej. Gefeliciteerd!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 20:47

Patricia_86 schreef:
Voor Faya een nieuw doel. In november een mooie Abop proef neerzetten. Zodat ze haar prestatie predicaat kan krijgen.

Faya haal doel mislukt Door een hond die ons aanviel op het strand. Ze mag nu eerst revalideren.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 20:47

F_inley schreef:
F_inley schreef:
Ik hoop dit jaar de B dressuur uit te rijden en hopelijk ook de L vaardigheid :j



Vandaag mijn doel behaald laatste twee punten in de B gereden en ons eerste winstpunt in de M vaardigheid in ons debuut vandaag. Een super fijn eerste wedstrijd jaar op naar volgend jaar

Gefeliciteerd

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:36

Een aantal doelen zijn wel gehaald, andere gaan voorlopig niet gehaald worden.

Roos is van de ene blessure in de ander gerold. Enige doel nu is ooit in de sport terug komen. Ze is dit jaar 1x gestart in de L op het district kampioenschap, meteen 2 winstpunten en stonden 1e reserve voor de hippiade. Niet gek met 5x dit jaar in het span gelopen te hebben.

Benno en Roos en Roos enkelspan heb ik helemaal niet gestart ivm Roos haar gezondheid.
Door mijn eigen gezondheid (begin van het jaar m'n knie gesloopt, kruisband stuk en daar later aan geopereerd) geen vaardigheid gereden dit jaat omdat ik niet kon verkennen met mijn eigen kreupele pootje
Ook weinig getraind daardoor.

Benno heeft in de M nog wat puntjes er bij gelopen maar is nog lang niet Z klaar. Benno heeft andere talenten, op de keuring op kop lopen! Zowel op de manifestatie als op de premiekeuring. ZZ vaardigheid is er door mijn knie nog niet van gekomen, komt volgend jaar wel.
Deedee mag inmiddels ook Z! Die ging erg hard dit jaar. NK dressuur voor shetten gewonnen, reserve kampioen op het districts kampioenschap en hippiade mogen rijden. Weinig training, maar wel wat fijne wedstrijden met haar gereden.

Benno en Deedee mogen samen ook L starten. Die zijn een paar keer als reserve span mee geweest voor de competitie en dat ging niet eens zo heel verkeerd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:27

Mag je Roos in de L starten?
Wat vervelend zeg dat ze steeds last heeft van blessures.

Hippiade rijden is altijd leuk.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Grainey

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 00:32

Patricia_86 schreef:
Patricia_86 schreef:
Voor Faya een nieuw doel. In november een mooie Abop proef neerzetten. Zodat ze haar prestatie predicaat kan krijgen.

Faya haal doel mislukt Door een hond die ons aanviel op het strand. Ze mag nu eerst revalideren.


Hoe erg is het met haar, is ze erg gewond? Wat een schrik.
Vreselijk die loslopende honden en baasjes die echt geen controle over ze hebben, ik had er eergisteren nog een die hevig blaffend op mijn pony afkwam, ik ken hem, dus ik weet dat hij bijt, zowel mens als dier, ik heb hem een flinke tik met de zweep geven, toen was hij heel zielig, vond zijn bazinnetje ook -O- . Zag dat hij later nog achter de koeien aanzat.
Onze hond zat trouwens bij mij op de kar, bleef heel braaf zitten ondanks de consternatie :)

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 06:57

janouk schreef:
Ons doel is dit jaar met Meneer Anton meer wedstrijd ervaring op te doen en richting de M dressuur en M vaardigheid te groeien.
En af en toe voor de lol met het tweespan (meneer Anton en Janouk) starten in B dressuur. Janouk is officieel met Menwedstrijdpensioen enkelspan, maar ze vindt het werk nog zo leuk, dat ze af en toe mee mag.


Meneer Anton is inmiddels M+5 in de vaardigheid met een 3e plek op de Hippiade in de M vaardigheid. *\o/*
Dressuur is hij nu L+18. We wilde in dcember de eerste keer M starten, maar hij loopt niet lekker. Winterdip. Dus we nemen gas terug. Dan maar volgend jaar M debuut maken.

In tweespan hebben we 1 dressuurproef gestart in de B. Winstpunten gereden. Maar de jury vond het verschil in niveau tussen Janouk en Meneer Anton nog erg groot en dat is ook zo. Haha maar we rijden het tweespan alleen buiten, en daar genieten ze allebei zo van _/-\o_

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 06:59

@patricia86 hoe is het nu met Faya? Wat erg dat jullie aangevallen zijn. :(:)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 07:21

Ze heeft stuk of 20 keer tegen de wagen aangeslagen en heeft daardoor blessures aan haar benen. En ze is nog heel schrikachtig. Het is nu 3 weken geleden maar ze is nog steeds op haar hoede voor geluiden. De eigenaar en hond gingen gauw weg toen ik daar op het strand stond met een tweespan wat super geschrokken was.omstanders vonden het nog raar dat de eigenaran een man en vrouw beide snel weggingen ipv even helpen. Terwijl hun hond zo lelijk tegen Faya had gedaan.mijn groom was snelvoor hete span gaan staan. Toen we ze Tot stilstand hadden. En ik kon de wagen niet af omdat ze anders weer zouden wegrennen ze waren bang dat de hond denk ik weer terug kwam. Dus gelukkig omstanders geholpen de panieksluitingen los te maken.toen konden we even veilig los van de wagen de schade bekijken. Toen stond Faya al op 3 benen. Caya heeft in haar eentje de wagen nog 2 kilometer kunnen terug trekken. En faya alleen maar shaken rillen en kreupel. Had geluk dat mijn groom dierenarts is. Dus bij trailer gelijk haar wondjes verzorgt en thuis gelijk op de pijnstillers en ontsteking remmers. Na 2 weken toen been dus was naar kliniek voor echo en foto's geweest.

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:23

Pppfff wat een ellende. Laf om snel weg te gaan met je hond

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:42

Anke schreef:
Mag je Roos in de L starten?
Wat vervelend zeg dat ze steeds last heeft van blessures.

Hippiade rijden is altijd leuk.


Ja, in het 2span wel omdat ik zelf pas 1x L 2span gestart ben.
Als ze volgend jaar terug is op dat nivo zou ik daar al super blij mee zijn, op het moment doet ze niets en staat ze nog op pijnstillers.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 07:44

Wat een ellende zeg. En die eigenaren van die hond, schandalig.

Ik zou gisteren op wedstrijd gaan met Samoerai, 3e x in de M, maar afgemeld omdat beide menners niet fit waren. De rest van dit jaar staat er geen wedstrijd meer op de planning helaas.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Grainey

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:00

Wat een ellende, ik hoop dat Faya er weer boven op komt, ook geestelijk, dat ze er geen trauma aan overhoudt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:50

Dacht enkelspan.

Hopelijk hersteld ze helemaal

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:53

Bah zeg. En dat die mensen niet eens kwamen helpen.
Hopelijk valt het mee voor Faya.
En kan ze over de angst heen komen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 22:59

Ze moet nu 2 x daags stappen . 1 x daags doen we buiten wandelen en 1 x met tuig op erachter sturen. Honden vind ze nog wel heel eng. Maar gelukkig staan we op een fijne stal met binnenbak. Dus straks als haar been weer goed is gaan we voorlopig even binnen mennen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 14:14

Caya heeft haar doel wel behaald, ik wilde wat puntjes in de M dressuur en we zijn nu Z vaardigheid en Z dressuur start gerechtigd. Maar we blijven nog even in de M totdat we wat meer bevestigd zijn.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:17

Mijn doel is niet behaald. Geen enkele dressuurwedstrijd gereden dus dan wil dat ook niet hihi. Smw dressuur wisselend gereden. Maar behalve op het nk altijd in de top 3 van mijn klasse, wat dan meestal door een goede marathon komt .

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:30

Hier ook geen wedstrijden gemend.
Wel gejureerd. Dat was mijn doel dit jaar.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Fotografie91

Berichten: 2444
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:32

Nog 2 weken in december, hoe is het met iedereen zijn doel gegaan?

Ik heb mijn doel ruim behaald :D
We zijn vandaag nadat we 26 winstpunten hadden in de M eindelijk Z gestart met flink wat zenuwen maar de eerste 2 winstpunten zijn binnen :D

en een link naar nieuw topic (2018) [AR] Wedstrijd doelen 2018 Menners

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:55

Mijn doel is zeker behaald heb de b dressuur uitgereden in 7 wedstrijden de L vaardigheid in 5 wedstrijden en daar zelfs al M in gestart en onze eerste winstpunt al binnen.

Het gaat allemaal harder dan gedacht heel trots op mijn knappe pony <3

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: wedstrijddoelen 2017 voor de menners

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:10

Doordat Heaven al een tijdje hoest is mijn 4 span doel niet behaald en dat 2 span doel ook niet.
Wel een nieuwe uitdaging aangegaan, een merrie die hier begin dit jaar is gekomen omdat ze al twee keer terug gebracht was bij de fokker. Of ik met haar wou gaan mennen. Geen makkelijke pony dus bij de B begonnen, maar erg leuke uitdaging. Hopelijk rijd ik haar volgend weekend naar de L.
Andere span mag volgend weekend ook mee, hopelijk kunnen die volgend jaar de M in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers