Wedstrijd sport mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 20:04

Ik heb onlangs de keuze gemaakt om volledig voor de mensport te gaan.

Nu wil ik mij in de eerste instantie gaan richten op dressuur.

Welk ponyras is hier geschikt voor. Ik heb een jonge Welsh a staan van 2,5 die ben ik aan het beleren maar voordat ze zover is om mee te gaan moet ze minimaal 5 jaar zijn.
Verder vraag ik me ook af of een Welsh a gewaardeerd wordt als dressuur pony of kan ik beter voor een 'rijpony' type gaan?

Ik kom uit de dressuur sport onder de man vandaar mijn vraag.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2


Fotografie91

Berichten: 2444
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:13

Spaikey schreef:
Ik heb onlangs de keuze gemaakt om volledig voor de mensport te gaan.

Nu wil ik mij in de eerste instantie gaan richten op dressuur.

Welk ponyras is hier geschikt voor. Ik heb een jonge Welsh a staan van 2,5 die ben ik aan het beleren maar voordat ze zover is om mee te gaan moet ze minimaal 5 jaar zijn.
Verder vraag ik me ook af of een Welsh a gewaardeerd wordt als dressuur pony of kan ik beter voor een 'rijpony' type gaan?

Ik kom uit de dressuur sport onder de man vandaar mijn vraag.


Ik heb ook A welshjes in de mensport en deze worden zeker wel gewaardeerd :)
de dressuur mag je overigens al starten vanaf 4 jaar :) ik ben zelf ook bezig met een 2,5 jarige maar die laat ik eerst dekken om der wat meer tijd te geven :)

wat voor pony heb je?

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

mooney

Berichten: 7769
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:26

Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspan (en 1.08? tweespan) voor klasse 3. In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.

Welshjes worden veel ingezet voor de mensport, dus dat kan prima. Persoonlijk zou ik die ivm leeftijd nog een jaartje laten lopen, ik zie meer ellende van vroeg beleren dan dat er voordelen aan zitten.
Laatst bijgewerkt door mooney op 06-12-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt


LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:45

mooney schreef:
Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspel (en 1.08? tweespan). In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.

Welshjes worden veel ingezet voor de mensport, dus dat kan prima. Persoonlijk zou ik die ivm leeftijd nog een jaartje laten lopen, ik zie meer ellende van vroeg beleren dan dat er voordelen aan zitten.


Oh, doei sgmw :(

Welshjes zie je veel op wedstrijden en worden vaak echt wel gewaardeerd! Zeker niet slecht om mee te beginnen.

mooney

Berichten: 7769
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:47

LinSa schreef:
mooney schreef:
Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspel (en 1.08? tweespan). In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.

Welshjes worden veel ingezet voor de mensport, dus dat kan prima. Persoonlijk zou ik die ivm leeftijd nog een jaartje laten lopen, ik zie meer ellende van vroeg beleren dan dat er voordelen aan zitten.


Oh, doei sgmw :(

Welshjes zie je veel op wedstrijden en worden vaak echt wel gewaardeerd! Zeker niet slecht om mee te beginnen.

Klasse 1 en 2 kunnen nog wel met de kleine pony's, maar hoger niet meer. Was ik er even vergeten in te zetten.


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 22:41

mooney schreef:
Mocht je uiteindelijk ook samengesteld willen mennen zou ik even rekening houden met de nieuwe regels wbt stokmaat van minimaal 1.20 voor het enkelspan (en 1.08? tweespan) voor klasse 3. In de lage klasses en dressuur en vaardigheid is dit geen probleem volgens mij.

Welshjes worden veel ingezet voor de mensport, dus dat kan prima. Persoonlijk zou ik die ivm leeftijd nog een jaartje laten lopen, ik zie meer ellende van vroeg beleren dan dat er voordelen aan zitten.


Bedankt voor de tip wbt het samengesteld mennen.

Wbt het beleren, ze gaat zeker gezien de leeftijd nog niet echt aan de bak hoor.
Ik ben van het rustig aan de tijd nemen met jong spul en alles in vertrouwen opboiuwen en pas een stapje verder als ze er klaar voor zijn. Onze appaloosa stond ook pas met ruim 3.5 voor de sulky heel af en toe.
Komend jaar staat sowieso eerst de keuring voor de Welsh op de planning.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 22:47

Fotografie91 schreef:
Spaikey schreef:


Ik heb ook A welshjes in de mensport en deze worden zeker wel gewaardeerd :)
de dressuur mag je overigens al starten vanaf 4 jaar :) ik ben zelf ook bezig met een 2,5 jarige maar die laat ik eerst dekken om der wat meer tijd te geven :)

wat voor pony heb je?


Shamrocklake Hightime Little Girl (alias Lizzy) Springbourne Charmer x Shamrock Joyfull Hylinka v.Shamrocklake The Cool Colonell.

Ze heeft een geweldig karakter, intelligent en werkwillig met een echte wil om te leren. Zal effe foto zoeken...

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 22:55

Afbeelding
Foto van afgelopen zomer

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:21

Welshen zijn heel prima idd. :D Bij de ponyrubrieken zie je veelal welshen of shetten. Ook New forest pony's zie je vaak.
Ik vind Duitse rijpony's ook prachtig, in duitsland hebben ze die graag voor de wagen. :9
Maar ik ben nou eenmaal gek op welsh a'tjes en hun karakters.

Als je er echt in sport mee wilt en dan SGMW, houd idd rekening met de stokmaat van FEI en nu ook de klasse 3 die al genoemd is (fei is hetzelfde).

Als je echt wil enkelspannen in de SGMW wilt is minstens een C pony maat erg fijn en nodig voor hogere klasses. Voor dressuur en vdh is stokmaat niet echt heel belangrijk.

Mijn welsh a'tjes zijn 1.16 en ik rijd 2span SGMW internationaal, en in enkelspan dressuur/vaardigheid lopen ze ook van L tot ZZ en in tweespan dressuur vaardigheid ook van L tot ZZ.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 23:39

Ik wil wel tweespan gaan rijden, eerst ervaring opdoen in het enkelspan met een al ervaren pony.
Als ik een Welsh a vind die bij mijn dame past is tweespan straks zo geregeld.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:57

Bij het mennen kan je met ieder type pony mee komen.
Wil je ook samengesteld rijden zou ik wel meteen rekening houden met maat.

Ik rij met shetten. En mijn eenvoudig bewegende pony(kan op de keuring net mee komen ivm voldoende type, maar matige beweging, wel een wereld instelling) heb ik ZZ hippiade mee gereden (paar jaar geleden dressuur, dit jaar ook vaardigheid). Ze is dit jaar met haar dochter in het 2span 2x districts kampioen en reserve kampioen op de hippiade geworden (in de B, rij sinds dit jaar ook wat 2span).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 18:18

Mijn a is nu 119 m en 2.5 jaar. Verwacht nog wel een a twee cm erbij de komende jaren.

Dus in principe als ik ervaren Welsh a van 120-124 cm er bij zoek zal het qua stokmaat ook allemaal moeten kunnen.

Nu opzoek naar een grote Welsh a! Volgens mij staan er niet heel veel aangespannen Welsh a pony's te koop. Zowat alles is onder het zadel wat er momenteel te koop staat.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:25

Jouw maat welsh is het makkelijkste te vinden hoor. Zoek ze maar van 1.16, das drama. :D
Maar de meeste welshen worden onderling verkocht die aangespannen rijden: vaak via via, zo koop ik ze ook.
Als je wat zoekt stuur Johan van Veluw eens een berichtje via fb bijv. Heeft altijd welshjes te koop en is goed in ze op speuren naar jouw wensen. Henk roel krol ook.

Via marktplaats is idd lastig.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd sport mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 18:30

Heb al een advertentie gezet op de fb pagina van NWPCS.

Ik zal een informeren bij Johan van Veluw via fb.
Heeft Henk Roel Krol ook FB? Of heb je mail adres via pb misschien?

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers