dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:14

Plaatsing word bepaald naar aanleiding van een van de onderste punten.
Quote een beetje verkloot, maar in alle klasses eerst recht gerichte enz enz enz.
En daarna rijvaardigheid van de hulpen.
Dit staat op blz 26 van het reglement.

Citaat:
Voor zover het vraagprogramma dat aangeeft kan de wedstrijdorganisatie, indien zich een ex aequo klassering voordoet, desgewenst de onderlinge plaatsing van de desbetreffende combinaties als volgt bepalen:
Klasse
Eerst op grond van:
alle
Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard; de harmonie van de uitvoering. Bij meerspan het optreden als geheel.
Indien nog steeds ex aequo dan vervolgens op grond van onderdeel:
alle
Rijvaardigheid en effect van de hulpen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:07

Klopt

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:52

Aha! Nice to know!

Don't take anything for granted

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:19

Zijn hier nog mensen die volgende week zaterdag in Zuidwolde starten? Ik zoek nog een voorlezer ( moet smiddags rijden).
Als iemand daar start en tijd heeft hoor ik het graag :).

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:31

Patty14 schreef:
Zijn hier nog mensen die volgende week zaterdag in Zuidwolde starten? Ik zoek nog een voorlezer ( moet smiddags rijden).
Als iemand daar start en tijd heeft hoor ik het graag :).



Ik ben er, heb zojuist een mail gestuurd om mijn pony's dichter bij elkaar te plaatsen... Stond als 5e en 45 ste op de lijst -O- dat zou een mega dag wachten worden.

Bob v. Nieuwenhuis Enkelspan Dr. pony ZZ+4/ Va. pony ZZ+27
Singelwoud's Nassau Enkelspan Dr. Pony L+11/Va. Pony M+9
Bob/Nassau Dubbelspan Va. Pony M+2 Reserve kampioen hippiade 2021 L

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:26

Tja dat hoort er soms bij, organisatie is ook de hele dag voor jou aanwezig, vind het eigenlijk geen goede reden om de hele startlijst weer om te laten gooien.
Met een goede reden is het wat anders, dan kan er meestal veel in overleg, maar omdat je anders lang moet wachten.................

Maar ja, ik kom ook nog uit de tijd dat alle uitslagen pas op het einde van de dag vrijgegeven werden :), dat je gewoon van 9.00 uur t/m 17.00 uur (als je geluk had :)) aanwezig was, duurde soms wel wat lang, maar was ook gezellig.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:28

Nou ik snap het wel hoor. Is toch vervelend.. Vaak heb je een groom mee, die moet ook de hele dag wachten. En het is vast helemaal probleem voor iemand anders om op een andere tijd te rijden denk ik, starts genoeg blijkbaar.

Gewoon vragen :)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:51

Nou, ik snap het ook. Waarom zou je de hele dag gaan wachten als het ook dichter op elkaar kan. Manlief is alleen in de weekenden thuis, dus is dan wel fijn ook nog even echt samen thuis te zijn. Bovendien ook voor de ponys beter om niet hele dag maar op de trailer te moeten staan. Soms kan het niet anders, maar als het wel kan zal een organisatie daar heus aan meewerken. Ik probeerde er altijd rekening mee te houden in ieder geval

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:16

xApple schreef:
Nou ik snap het wel hoor. Is toch vervelend.. Vaak heb je een groom mee, die moet ook de hele dag wachten. En het is vast helemaal probleem voor iemand anders om op een andere tijd te rijden denk ik, starts genoeg blijkbaar.

Gewoon vragen :)


Ik bedoelde natuurlijk helemaal GEEN probleem. Woordje vergeten :D

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:42

inmiddels verplaats naar en 18e en 32ste plek *\o/*

@Grainey: in de zomer met mooi weer en prima temperaturen is dit geen probleem. maar nu in de winter de pony's opsluiten in een kleine ruimte ben ik niet zn voorstander van. :brr:

gelukkig zijn er verenigingen die willen meedenken met verzoeken op de startlijsten. **\O/**

Bob v. Nieuwenhuis Enkelspan Dr. pony ZZ+4/ Va. pony ZZ+27
Singelwoud's Nassau Enkelspan Dr. Pony L+11/Va. Pony M+9
Bob/Nassau Dubbelspan Va. Pony M+2 Reserve kampioen hippiade 2021 L

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:15

Ik heb wel al gehoord van een paar organiserende verenigingen dat ze tot op het laatste moment gemailt en gebeld worden met allerlei verzoeken, zelfs meerdere malen met dezelfde verzoeken, omdat de lijsten dan niet snel genoeg worden gewijzigd. Soms ook niet altijd even vriendelijk, dat kwam vroeger alleen maar voor bij wedstrijden onder het zadel, nu ook bij dressuur/vaardigheid.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:56

xxpetraxx schreef:
inmiddels verplaats naar en 18e en 32ste plek *\o/*

@Grainey: in de zomer met mooi weer en prima temperaturen is dit geen probleem. maar nu in de winter de pony's opsluiten in een kleine ruimte ben ik niet zn voorstander van. :brr:

gelukkig zijn er verenigingen die willen meedenken met verzoeken op de startlijsten. **\O/**

Dat is fijn!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 17:06

Ik vraag het meestal al gelijk bij opgave. Of er niet te lang tussen mijn pony's kan, en dat ik anders er maar met 1 kom. Vaak houden ze er dan rekening mee. En als het niet kan start ik er maar 1. Het is al lastig genoeg een groom te vinden en die willen vaak na de proef naar huis.
Meeste verenigingen willen dan wel meedenken.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:14

De meeste organisaties zijn erg vriendelijk is mijn ervaring. Ik maak vaak een erg verre verplaatsing voor een 1daagse wedstrijd en uiteraard is dat mijn vrije keuze maar het is dan echt wel fijn dat de organisatie me niet 's ochtends om 9h laat starten. Ben ik erg blij mee!

Don't take anything for granted

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:54

Ik heb ook goede ervaringen ermee.
Vraag wel voor een uur wisseltijd tussen 2.
Als de wedstrijden in de buurt waren, zou ik het minder belangrijk vinden. Echter zijn voor mij de meeste menwedstrijden minimaal 100 km enkele reis.
Dus even op en neer zit er niet in.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:16


www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DanielleTL en 36 bezoekers