dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:43

Mede dankzij de fotos hier op bokt van de vaardigheid heb ik heerlijk kunnen rijden. Uiteindelijk was er maar een kwartier om te kunnen verkennen voor mij. Ik was in de m foutloos en had helaas 0.5 seconde buiten de tijd gereden. Ik heb nog nooit buiten de tijd gereden, eens moet de eerste keer zijn en dan maar op de hippiade

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:23

Grainey schreef:
Gekleurde poorten zijn inderdaad nieuw, je kunt gewoon mailen naar de voorzitter van het menforum, heb het idee dat ze hier niet over nagedacht hebben. Hij klaagt dat hij altijd weinig mailtjes krijgt dus...........


Niet te lang wachten met mailen dan, ze hebben binnenkort overleg over de hervorming dan kan dit meegenomen worden :)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:00

Goed om te weten zal ik ook gaan mailen, hoor veel klachten vooral over veranderingen in de marathon langs de kant maar snap ook wel dat de oudere garde niet zo snel mailt.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:36

Letsdunit schreef:
Goed om te weten zal ik ook gaan mailen, hoor veel klachten vooral over veranderingen in de marathon langs de kant maar snap ook wel dat de oudere garde niet zo snel mailt.


Super dat je dit door wilt geven :) Eventuele positieve veranderingen mogen natuurlijk ook genoemd worden ;) Niet alle signalen worden opgevangen door het menforum / klankbord, dus berichten direct uit het veld zijn erg welkom!

its_laraa

Berichten: 961
Geregistreerd: 30-01-12

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:24

Ik zal ook wel even mailen over de sulky klasse! Naar welk email adres moet dat??

Zelf redelijk gereden zaterdag, maar voor mijn kleintjes van 88 cm was het meer ploegen dan rijden. Ook omdat ik er een heb met misvormde luchtpijn... bij 2span 7e en bij de sulky's 5e. Was bij 2span .88 buiten de tijd en bij de sulky's flink over de tijde helaas :( Nu met de gele poorten is het tussen L en de rest ook niet helemaal eerlijk vindt ik vanwege dat wij langer moeten rijden, maarjah... Ze hebben het wel echt top gedaan, ze doen het maar even voor me :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:35

Ik vind het goed dat jullie er kritisch naar kijken.
Zeker terugkoppelen, dan kan het tijdens het overleg besproken worden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:44

Wat betreft het ploeteren. Ik dacht altijd dat de kleintjes daar meer last van hadden tijdens een slechte ondergrond.
Ik was echter positief verbaasd afgelopen zaterdag. Bij o.a. 2 vos shetten was er ondanks dat het de 2e proef was en de bodem iets zwaarder op een aantal plekken, liepen zij een vrijwel constante proef met voldoende impuls.

Wat mij opviel. Geregeld taktfouten bij een aantal combinaties. Vooral in draf niet constant zuiver.
Of dat van vermoeidheid of de slechtere bodem komt....of iets anders.
Verder respect voor de deelnemende pony's. Waarvan een groot gedeelte in de 2e proef duidelijk niet meer topfit was. En toch door bleven gaan. Dat is karakter!

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:24

Mijn pony maakte ook takt foutjes kwam door de bodem.
Nu niks geen last van en daarvoor ook niet
Hij heeft het toch maar even gedaan

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:23

Anke, meneer Anton moest vijf minuten later na de proef in jouw ring de vaardigheidsring in voor de barrage. Haha zo trots dat hij bleef aantrekken en ook hele stukken in balans bleef, maar nog veel te leren.

mevisto
Berichten: 80
Geregistreerd: 09-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:36

Ik was het kleine vosje voor mister Anton. Max bleef er goed aan werken. En voor mijn gevoel ook mooi constant. Alleen de middendraf door de blubber na de x kwam er echt niet uit.

Verder even over de extra poorten in de m en hogere klasse.s. Als het goed is heeft de parcourbouwer het parcours twee keer gemeten. Het l parcours in meters en daar de tijd van. En later de m en hogere klasse s nog een keer met de extra poorten en daar de tijd van. Alleen rijden jullie natuurlijk wel een snellere tijd.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:47

Maar ik begrijp dat het het punt van de barrage is bij het in handicap trekken, dan telt gewoon de snelste tijd, dus dan doet dat meten er niet toe. De snelste tijd voor de M-ers, Z-ers en ZZ-ers met extra pionnen en dus extra meters is moeilijk, als de L-ers gewoon een korter parcours hebben.
Dit is de link naar het menforum: https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... -menforum/ , daar staan ook email-adressen op, ik zou gewoon de voorzitter nemen :D .

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 18:49

Anke schreef:
Wat betreft het ploeteren. Ik dacht altijd dat de kleintjes daar meer last van hadden tijdens een slechte ondergrond.
Ik was echter positief verbaasd afgelopen zaterdag. Bij o.a. 2 vos shetten was er ondanks dat het de 2e proef was en de bodem iets zwaarder op een aantal plekken, liepen zij een vrijwel constante proef met voldoende impuls.

Wat mij opviel. Geregeld taktfouten bij een aantal combinaties. Vooral in draf niet constant zuiver.
Of dat van vermoeidheid of de slechtere bodem komt....of iets anders.
Verder respect voor de deelnemende pony's. Waarvan een groot gedeelte in de 2e proef duidelijk niet meer topfit was. En toch door bleven gaan. Dat is karakter!

Ik was de 2e die de proef reed bij jou ook een shet vosje.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:06

De uitslag van de vaardigheid ring A staat inmiddels online!

Als ik naar de uitslag van de Z enkelspan pony kijk, lag het echt heel dichtbij elkaar. Nummer 1 had precies toegestane tijd gereden in het basisparcours. En plaats 3-5 waren allemaal sneller, maar een bal. We waren duidelijk aan elkaar gewaagd. Heel blij met de mooie uitkomst. En gelijk een mooi leerdoel erbij: technische stukken in het parcours beter leren doorrijden. Het is duidelijk dat alle D ponies met de lange benen een stuk harder gaan over een langer parcours. ;)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:03


xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:09

inmiddels is een aantal dagen na de Hippiade maar geloven durf ik het nog steeds niet..

ik ben Kampioen geworden in de klasse B/L Dubbelspan dressuur bij de Pony's *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

op deze foto is duidelijk te zien dat ze moe zijn, ik stond om 5 uur in de ochtend op te vlechten thuis en deze prijsuitreiking was om 17.00uur...

super trots op mijn dubbelspan en dankbaar dat mijn groom vrij heeft kunnen regelen om mee te gaan!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:43

Gefeliciteerd!! *\o/*

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:37

Gefeliciteerd Petra *\o/*

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:37

Zo onwijs leuk voor je Petra!! Normaal gefeliciteerd!!

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:47

Top +:)+ ! Proficiat !!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:50

Iedereen gefeliciteerd met jullie resultaten!! :)F Ik vind het sowieso al heel knap dat het gelukt is om te rijden op die ondergrond.. :o

Ik ben bezig met het aanvragen van een startkaart voor mijn Shet dus wij staan helemaal aan het begin van onze 'carrière'.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 23:16

Zijn er hier toevallig ook van district West menners die ook verkeerde plaatje op hun prijs met district kampioenschap hadden gekregen en hebben jullie al nieuwe ontvangen?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:00

Ik heb ook nog steeds het verkeerde plaatje. Nog niets van gehoord verder.

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:58

Wat leuk om te lezen allemaal, hier een menner die aan het begin staat. Op 16 december de eerste wedstrijd in Vragender met mijn shet. Ga dit topic zeker volgen.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:00

xApple:
Ik zag dat je voor volgende week officieel op de startlijst sta, leuk!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:36

Voor de Hippiade liefhebbers : datum 15 september 2018