hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 13:48

aller eerst hoop ik dat ik een eigen topic mag openen omdat het niet alleen over de sulky gaat maar ook over het tuig en de combinatie samen
hoi allemaal,

ik wil graag hulp of tips bij mijn aanspanning omdat ik zelf na wat ik ook probeer niet helemaal tevreden ben,maar misschien ben ik wel gewoon een zeikerd :D
normaal ben ik ook niet zo van foto's of filmpjes plaatsen maar ik weet dat menners onder elkaar echt heel relaxt kunnen zijn dus we kunnen er alleen maar beter door worden.


-waar ik tegen aan lopen is het zweven van de sulky.
je moet echt goed in je stoel gaan zitten om hem zwevend te houden.
daarbij zweeft hij bij mij heel minimaal en bij mn bijrijdster dus wel, een lastig dingetje dus als je beide 1 aanspanning gebruikt want we zijn er inmiddels achter dat verschil in gewicht het probleem is.

-ook valt mij op dat mn dichte lamoen best ver naar voren geduwd lijkt te worden maar nergens staat spanning op oid terwijl we op een rechte weg rijden.
soms lijkt het zelfs of we de strengen zelfs een gaatje strakker moeten doen maar dan sluiten we hem teveel op.

-het tuig is nieuw gekocht en afgesteld door de passervice maar helaas lijkt het er op dat de borst gewoon niet (meer) goed zit,dus heb al de 2span empathy aangeschaft en deze sluit beter aan alleen is te lang en komt tegen het schoftje,dat werkt dus ook niet.
ik wil dus graag een andere borst maar de gewone van zilco vind ik zo heel smal??wat is hierin wijsheid?

dus ik dacht ik ga eerst kijken wat de menners van bokt voor tips hebben en neem ik die mee in aanschaf voor een ander borsttuig.

ik heb 2 filmpjes maar ik heb geen idee hoe ik deze hier plaats dus daarom maar even 2 foto's geplaatst maar een filmpje zegt natuurlijk veel meer :o

Let trouwens niet op hoe hij geschoren is want ik was er veel te laat mee dit jaar ivm de zoektocht naar een goede deken dus het is nu net een paddestoel :+ normaal gaat hij helemaal kaal maar hij heeft een nieuw plekje en staat 24/7 buiten dus vandaar zo mooi geschoren haha

Afbeelding


Afbeelding
foto ben ik niet zelf maar heb wel toestemming gehad om het te plaatsen

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15


marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:46

Een gewoon borsttuig en dan de strengen buitenom de buitensingel dan kan het borsttuig ook wat langer zijn als hij dan vrij loopt (strengen/borsttuig) en niet blijft haken.

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 15:58

misschien wel handig om te vermelden dat het om een kunststof borsttuig zou gaan.
als het niet anders kan kwa uiterlijk ga ik inderdaad voor een normale van zilco maar ik vind ze zo ontzettend smal in shetlander maat.
ik weet niet of de eurotech heel anders is van kleur als zilco.

en de strengen heb ik sws al nooit onder de buitensingel maar ik snap je punt.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:35

Staat je stoeltje nu maximaal naar achter? En de rubberen veer onder het stoeltje ook? Kunnen je lichtogen nog een gaatje omhoog?

Ik denk eerlijk gezegd dat voor deze pony de 16" wielen beter waren geweest. Niet voor het plaatje, maar voor de balans (met name de laatste foto).

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:14

Jelleee schreef:
Staat je stoeltje nu maximaal naar achter? En de rubberen veer onder het stoeltje ook? Kunnen je lichtogen nog een gaatje omhoog?

Ik denk eerlijk gezegd dat voor deze pony de 16" wielen beter waren geweest. Niet voor het plaatje, maar voor de balans (met name de laatste foto).


Stoeltje staat maximaal.
Rubber veer ook.
Lichtogen kunnen niet hoger.

16inch had ik precies hetzelfde mee dus vandaar dat ik t niet meer weet.
Ik doe iets fout maar wat??
De as van de 16inch scheelt wat ik begreep maar 4cm vd grond met de 19inch dus dat zou t kunnen zijn in weinig verschil kwa afstellen met de 16.

Alhoewel hij wel redelijk zweeft (bij haar)maar als je maar iets tever naar voren komt zakt ie in.
En wat mij opviel is toen ik hem zelf vast had met laten zweven is dat als je hem ietsje hoger gaat houden hij onhoog komt.
Snap je wat ik bedoel?

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:23

Ik lees even mee, ik moet voor de mijne ook echt heel goed achterover blijven leunen om m te laten zweven en dit houd ik zelf nog geen uren vol. Mijne staat qua afstelling ook gelijk, lichtogen omhoog dan hangt de hele sulky bij ons achterover en volgens het instructiebriefje moet de sulky mooi recht hangen. Mijn bomen staan alleen bijna horizontaal qua naar binnen draaien, dus dat is het enigste wat ik nog zou kunnen veranderen (verder naar binnen draaien). Ik denk dat ik gewoon te licht ben om m 100% zwevend te kunnen krijgen.

Alex en Jorie <3

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:25

Fennadev schreef:
Ik lees even mee, ik moet voor de mijne ook echt heel goed achterover blijven leunen om m te laten zweven en dit houd ik zelf nog geen uren vol. Mijne staat qua afstelling ook gelijk, lichtogen omhoog dan hangt de hele sulky bij ons achterover en volgens het instructiebriefje moet de sulky mooi recht hangen. Mijn bomen staan alleen bijna horizontaal qua naar binnen draaien, dus dat is het enigste wat ik nog zou kunnen veranderen (verder naar binnen draaien). Ik denk dat ik gewoon te licht ben om m 100% zwevend te kunnen krijgen.


Dit ervaar ik dus ook maar andries zegt dat dat niet kan.
Maar in de praktijk blijkt dus echt anders.
Maar het grootste vraagteken heb ik dus bij waarom mn 16 inch dus precies dezelfde problemen gaf als mn 19inch.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:27

Fennadev wat heb jij voor combi?
Stokmaat,hoeveel inch en welk tuig?

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:29

Fennadev schreef:
Ik lees even mee, ik moet voor de mijne ook echt heel goed achterover blijven leunen om m te laten zweven en dit houd ik zelf nog geen uren vol. Mijne staat qua afstelling ook gelijk, lichtogen omhoog dan hangt de hele sulky bij ons achterover en volgens het instructiebriefje moet de sulky mooi recht hangen. Mijn bomen staan alleen bijna horizontaal qua naar binnen draaien, dus dat is het enigste wat ik nog zou kunnen veranderen (verder naar binnen draaien). Ik denk dat ik gewoon te licht ben om m 100% zwevend te kunnen krijgen.

Heb je het stoeltje al eens helemaal naar achteren gezet? (en dan natuurlijk het rekje weer op je maat), dit helpt nml ook in je gewicht verdelen.
Tenzij je minder dan 30 kg weegt, zal je gewicht de sulky prima naar achter moeten kunnen laten komen.


Stoere Hunter, ik ben zo blij te zien wat voor top huisje die heeft gekregen. Hij boft maar, hij is ontzettend gaaf uitgegroeid.

Ook ik denk dat het met 16" een stuk makkelijker is, maar daar heb je nu even niks aan.
Lichtogen een gaatje laten zakken, zweeft ie dan wel?
Stoeltje verder naar achteren helpt vaak ook, maarja zie dat je rekje al bijna niet meer terug kan...
Lamoenen iets uitschuiven kun je ook nog proberen.

Het smalle borsttuig van zilco kan prima hoor voor Hunter. Desnoods heeft zilco hele mooie onderleggers. Ik heb ook zilco voor mijn welshjes, die hebben ook smalle borsttuigjes, maar met de speciale zilco onderleggers zijn ze echt perfect en netjes.
En anders Ideal, die zijn ook prima te doen. Die voorgevormde borsten ben ik alles behalve voorstander van, er zijn er maar zo weinig waar het goed past, bij Hunter zit het ook niet lekker, maar je bent er gelukkig al mee bezig.

Edit: Wat sakvis zegt kan idd, maar wat je ook kan proberen is juist een houtje onder dat veertje/rubbertje doen, zodat je wat meer druk erop kan krijgen. Gewoon blokje hout, goed vast tapen dan kun je het eerst eens proberen.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 01-12-16 17:35, in het totaal 3 keer bewerkt

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:31

Ik was rond de 55kg toen ik de 16" gewoon in balans kreeg, dus zal dan toch inderdaad wat anders aan de hand zijn.
Wat je nog kan proberen, omdat je pony nu redelijk dicht op de kar loopt, je lamoen iets langer maken. Dan gaat het gewicht ook al wat meer naar achteren.

La Vie en Rose 

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:32

Heb je al wat gedaan aan de afstelling van het veertje onder de stoel (dat punt-ding)? Daar kon ik best veel verschil mee uitmaken. Er zijn ook gebruikers die een klein puntje van dat veertje afknippen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar het schijnt wel te helpen qua balans.

Qua borsttuig ben ik het met je eens. De gewone van zilco vind ik ook erg dun, en de gevormde passen vaak niet goed (geven puntbelasting). Heb je al eens bij Ideal tuigen gekeken? Die zijn er ook in kunststof.

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:42

Afbeelding
Zilco met de zilco onderleggers

En zonder
Afbeelding
Dit is maat shet, maar dan de 2 span versie. Qua breedte perfect voor kleine pony's.
Ik weet niet of de mini of in enkelspan nog smaller is, maar wellicht kun je het een en ander vragen en overleggen met Edwin Stok van EMS mensport, die denkt super met je mee in oplossingen.

Ik heb ook de ideal eurotech, echter vind ik die borst weer breed zat en pastte hier bijv niet mooi op vorige welsh die wat smaller was, en op m'n jonkie nu ook kan het net aan qua breedte voor het mooie. Maar is dan maat shet, wellicht dat mini weer wat dunner is en dus goed is voor Hunter.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:49

MelanieB schreef:
Fennadev schreef:
Ik lees even mee, ik moet voor de mijne ook echt heel goed achterover blijven leunen om m te laten zweven en dit houd ik zelf nog geen uren vol. Mijne staat qua afstelling ook gelijk, lichtogen omhoog dan hangt de hele sulky bij ons achterover en volgens het instructiebriefje moet de sulky mooi recht hangen. Mijn bomen staan alleen bijna horizontaal qua naar binnen draaien, dus dat is het enigste wat ik nog zou kunnen veranderen (verder naar binnen draaien). Ik denk dat ik gewoon te licht ben om m 100% zwevend te kunnen krijgen.

Heb je het stoeltje al eens helemaal naar achteren gezet? (en dan natuurlijk het rekje weer op je maat), dit helpt nml ook in je gewicht verdelen.
Tenzij je minder dan 30 kg weegt, zal je gewicht de sulky prima naar achter moeten kunnen laten komen.


Stoere Hunter, ik ben zo blij te zien wat voor top huisje die heeft gekregen. Hij boft maar, hij is ontzettend gaaf uitgegroeid.

Ook ik denk dat het met 16" een stuk makkelijker is, maar daar heb je nu even niks aan.
Lichtogen een gaatje laten zakken, zweeft ie dan wel?
Stoeltje verder naar achteren helpt vaak ook, maarja zie dat je rekje al bijna niet meer terug kan...
Lamoenen iets uitschuiven kun je ook nog proberen.

Het smalle borsttuig van zilco kan prima hoor voor Hunter. Desnoods heeft zilco hele mooie onderleggers. Ik heb ook zilco voor mijn welshjes, die hebben ook smalle borsttuigjes, maar met de speciale zilco onderleggers zijn ze echt perfect en netjes.
En anders Ideal, die zijn ook prima te doen. Die voorgevormde borsten ben ik alles behalve voorstander van, er zijn er maar zo weinig waar het goed past, bij Hunter zit het ook niet lekker, maar je bent er gelukkig al mee bezig.

Edit: Wat sakvis zegt kan idd, maar wat je ook kan proberen is juist een houtje onder dat veertje/rubbertje doen, zodat je wat meer druk erop kan krijgen. Gewoon blokje hout, goed vast tapen dan kun je het eerst eens proberen.




licht ogen een gaatje lager hebben we geprobeerd maar dan gaat het er zo raar uit zien alles te laag en dezelfde balans ongeveer als hoe hij nu zweeft.

blokje eronder?komt je stoel dan juist voorover? want dat kan je verstellen door de pin naar voren te schuiven of begrijp ik je niet goed?
lamoen schuiven heb ik niet meer geprobeerd ivm dat ik blij was dat hij zat haha en indd heb nog maar 7cm over ofzo.
maar goed het kan wel dus die tip ga ik ook even uitvoeren.

zilco borst dan maar proberen als bij die van jou met onderlegger goed zit zal dat bij hunt ook zeker wel zijn.

ideal tuig niet geprobeerd aangezien dit al zn 2de nieuwe zilco tuig is (hij had eerst mini)
geldboompje is leeg :o

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:51

xSCWx schreef:
Ik was rond de 55kg toen ik de 16" gewoon in balans kreeg, dus zal dan toch inderdaad wat anders aan de hand zijn.
Wat je nog kan proberen, omdat je pony nu redelijk dicht op de kar loopt, je lamoen iets langer maken. Dan gaat het gewicht ook al wat meer naar achteren.



gek toch had jouw 16 inch hca en woog maar een kilo minder en kreeg deze ook niet goed in balans bij hunter.
ligt misschien toch aan de combinatie met tuig?lichtogen anders als de ideal??
echt ik ga de gekste dingen bedenken

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 17:55

Even kijken of het filmpje lukt zo.



*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:03

cinniz123 schreef:
licht ogen een gaatje lager hebben we geprobeerd maar dan gaat het er zo raar uit zien alles te laag en dezelfde balans ongeveer als hoe hij nu zweeft.

blokje eronder?komt je stoel dan juist voorover? want dat kan je verstellen door de pin naar voren te schuiven of begrijp ik je niet goed?
lamoen schuiven heb ik niet meer geprobeerd ivm dat ik blij was dat hij zat haha en indd heb nog maar 7cm over ofzo.
maar goed het kan wel dus die tip ga ik ook even uitvoeren.

zilco borst dan maar proberen als bij die van jou met onderlegger goed zit zal dat bij hunt ook zeker wel zijn.

ideal tuig niet geprobeerd aangezien dit al zn 2de nieuwe zilco tuig is (hij had eerst mini)
geldboompje is leeg :o


Stoel komt dan idd iets voorover, dus als je gaat zitten oefen je wat meer druk uit en dus meer gewicht naar achteren toe, pin naar voren helpt ook al wel iets,maar met je gewicht 'vol' op die pin dan deukt ie heel ver in.
Bedenk me alleen dat jij natuurlijk stoel zitting hebt en dat het daar wellicht wat anders zal inwerken, maar je kunt er iig wat mee spelen nog.

Maar dan idd lamoenen wat uitschuiven, en als dat nog niet voldoende is stoelframe naar achteren(en natuurlijk rekje op maat mee).

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:07

Ik heb een shet van 84 cm, pfiff tuig (hier en daar op maat geknipt met extra gaatjes) met ideal hoofdstel en een hca sulky met 16 inch wielen. Ik kan m wel in balans krijgen door mijn zit, maar ik houd die houding niet langer dan een halfuur vol.
Stoeltje staat op zijn verst, rekje staat op zijn dichtbijzijnde stand, stoeltje verder naar achteren gaat alleen maar problemen opleveren met hoe ik mijn benen houd.

Ik weeg overigens nu stabiel 63 kg en ben daar heel blij mee.

Pin naar voren had hier een averechts effect, ik moest dan nog meer moeite doen om m zwevend te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 01-12-16 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie <3

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 18:10

Oke gaan lamoen verder gaan we ff proberen en stoel frame kan helaas niet verder.
Puntje van de rubber pin ga ik ook proberen want die kan ik niet meer verder indraaien en staat ook maximaal.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

martijn1998
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:18

volgens mij is je afstelling best mooi zo. je pony mag best wel iets gewicht op de rug dragen, als je meer gewicht naar achter verplaatst dan heb je weer kans dat je lamoen boven in je lichtogen gaat hangen en aan de buitensingel trekt. je strengen zijn ook wel op de goede lengte volgens mij, dat je strengen te lang lijken komt doordat de wagen vanzelf door rolt als hij eenmaal op gang is, dat hebben wij ook wel met onze zware marathonwagen op de verharde weg.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:22

De ideal eurotech borst is in maat mini wel een stukje smaller als in maat shet is mijn ervaring. Ik heb die liggen op een pony van boven de meter, maat shet was te breed voor hem.

Stukje van de veer afknippen doen sommige mensen ook inderdaad. Dan komt je gewicht wat naar achter. Wel heel voorzichtig en kleine stukjes tegelijk, want je plakt het er niet meer aan daarna ;)

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 18:24

martijn1998 schreef:
volgens mij is je afstelling best mooi zo. je pony mag best wel iets gewicht op de rug dragen, als je meer gewicht naar achter verplaatst dan heb je weer kans dat je lamoen boven in je lichtogen gaat hangen en aan de buitensingel trekt. je strengen zijn ook wel op de goede lengte volgens mij, dat je strengen te lang lijken komt doordat de wagen vanzelf door rolt als hij eenmaal op gang is, dat hebben wij ook wel met onze zware marathonwagen op de verharde weg.


Ja dat idee kreeg ik ook van de wagen die vanzelf rolt.had mn hand al overal tussen gestopt om te voelen of ik iets over het hoofd zag.dus dat en de strengen kan ik laten rusten.thanx

Dat van het lamoen hoog in de lichtogen was inderdaad toen we de lichtogen een gaatje lieten zakken toen hadden we echt zoiets van balans is hetzelfde maar het zit heel gek.kon het niet verwoorden maar dat was wel het probleem.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

martijn1998
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-12-15

Re: hulp/tips nodig voor perfecte afstelling tuig/sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:29

dan kan je je balans denk ik beter zo laten want als je lamoen boven in je lichtogen hangt en aan de buitensingel trekt dan ga je druk zetten op de buik van je pony en daar heeft hij meer last van als wat druk op zijn rug.

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 18:31

Jelleee schreef:
De ideal eurotech borst is in maat mini wel een stukje smaller als in maat shet is mijn ervaring. Ik heb die liggen op een pony van boven de meter, maat shet was te breed voor hem.

Stukje van de veer afknippen doen sommige mensen ook inderdaad. Dan komt je gewicht wat naar achter. Wel heel voorzichtig en kleine stukjes tegelijk, want je plakt het er niet meer aan daarna ;)


Haha nee klopt maar stel ik doe teveel dan kan ik toch de pin weer naar voren schuiven zodat het weer goed is??
Ff zekerheid voordat t fout gaat :+

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:56

Afbeelding
Ik heb na deze foto het stoeltje nog een paar milimeter naar achter gedaan en toen zweefde hij in de lichtogen.
Dit is dus combi 16" en pony 1.02m met Ideal tuig

La Vie en Rose 

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:01

Ik heb ook 16" wielen en een pony van 1.02 meter (en Ideal eurotech tuig) en mijne zweeft ook perfect. Op alle ondergronden, en gaat niet klapperen. Op de weg zweeft hij wel het meest bij mij (misschien omdat hij dan bijna vanzelf rolt?) en zweeft hij boven in maar trekt niet aan de singel. Dan staan de strengen ook wat losser merk ik.

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot en 4 bezoekers