Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RedLady
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-14

Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:09

Domme titel misschien maar ben ik nou de enige met dit probleem?
Wanneer ik het bos in ga en door putten rijd wip ik van m'n bokstoel/bankje omhoog.Zelfs mijn benen gaan mee de hoogte in.
Ik heb al verschillende wagens in mijn bezit gehad met bladvering of luchtvering.Dit maakt geen enkel verschil uit.
Nou ben ik erover aan het nadenken om een wagen aan te schaffen die op alle wielen onafhankelijk geveerd is.
Zoals deze:http://hansvandermee.nl/portfolio/kleine-pony-marathonwagen-zwart/
Heeft iemand hier ervaringen mee?Hoeft niet specifiek van deze wagenbouwer te zijn.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:41

Ik heb dit ook hoor :)

Ik zet altijd bij wat hobbelige wegen mijn voeten goed tegen het voetenbord zodat ik mezelf als het ware in de stoel druk :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:44

Ik herken wat je bedoelt, maar heb hier met mijn huidige wagen nooit meer last van. Deze heeft onafhankelijk geveerde wielen met schokbrekers. Ik vind het ideaal en zou geen andere vering meer willen. Ook wanneer ik in het bos in galop door kuilen rijdt blijf ik super stabiel zitten zonder op te veren of 'na te veren'. Vooral met bladveren had ik dat ik nog een paar keer na veerde als de kuil of hobbel allang voorbij was. Op een hobbelig weiland was dat echt niet comfortabel.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:49

De wagen die je noem is wel een droom van een wagen. Ik heb er zelf nog niet mee gereden, wel gegroomd maar wat een heerlijkheid!
Zeker na mijn eigen wagen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:41

Ik had een onafhankelijk geveerde van HCA. Ik had het ook wel eens maar alleen bij hele dikke kuilen. Als ik een hobbel aan zag komen zette ik mezelf al wel schrap. Nu met mijn sulky ga ik in verlichte zit....gewoon even in de beugeltjes staan

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:49

Wij hebben een onafhankelijk geveerde wagen van Hans van der Mee gehad, een van de eersten die hij zo bouwde (2008). Het was onze derde wagen van hem, allemaal topkwaliteit, maar deze was echt een droom. Wij hebben allebei lichamelijke klachten en met name mijn man had veel last van zijn gewrichten. Met deze wagen voelde je alle hobbels en bobbels stukken minder. Wij mennen inmiddels al een aantal jaren niet meer, omdat we door dezelfde gezondheidsproblemen van mijn man naar Spanje zijn geƫmigreerd.

Een wagen van Hans van der Mee is geen goedkope aanschaf, maar wij hebben alle wagens (recreatiewagen, marathonwagen, marathon-recreatie (die onafhankelijk geveerde dus) en een shetlandponywagen) altijd voor bijna dezelfde prijs als we ze nieuw kochten na een aantal jaren weer kunnen verkopen. Eentje zelfs met winst!

Hans is inmiddels al jaren een goede vriend van ons, maar ik ben heel eerlijk in mijn oordeel. Hij bouwt op maat en naar je eigen wensen. Topmateriaal.

Nog even: een verstelbare bok met verhoogd kussen vind ik ook erg belangrijk, dan kan je je inderdaad goed schrap zetten! Als je met meerdere menners bent (manlief en ik wisselden elkaar vaak af en hij is veel langer), is dat echt belangrijk.

RedLady
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 22:13

Mezelf schrap zetten,lukt echt niet.Net doordat mijn voeten ook niet blijven staan.
Goede ervaringen dus met volledige onafhankelijke vering.
De prijs van de Van der Mee wagen is lager dan ik dacht.
De bokstoel mag voor mij niet te hoog staan met mijn korte beentjes.Bij de meeste wagens kan ik mijn voeten niet neerzetten.Enkel bij recreatiewagens zonder bokstoel lukt me dat net.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:19

RedLady schreef:
Mezelf schrap zetten,lukt echt niet.Net doordat mijn voeten ook niet blijven staan.
Goede ervaringen dus met volledige onafhankelijke vering.
De prijs van de Van der Mee wagen is lager dan ik dacht.
De bokstoel mag voor mij niet te hoog staan met mijn korte beentjes.Bij de meeste wagens kan ik mijn voeten niet neerzetten.Enkel bij recreatiewagens zonder bokstoel lukt me dat net.


Kun je niet een extra plank laten maken voor je voeten dan. Dat heb ik wel eens gezien dat dat kan voor mensen met korte benen.

Ik hups ook uit mijn stoel...vind mijn rug echt niet leuk.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:20

Ga eens praten bij Hans, hij bouwt echt op maat en kan dus rekening houden met jouw korte beentjes :-) Zo maakte hij voor ons extra brede bokstoelen en zorgde hij altijd voor een lage instap. Onze easy step-wagen had zelfs uitschuifbare bokstoelen, zodat we er tussendoor konden lopen en de wagen toch smal genoeg bleef om in onze bus te passen.

RedLady
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 22:28

Cowgirl schreef:
Kun je niet een extra plank laten maken voor je voeten dan. Dat heb ik wel eens gezien dat dat kan voor mensen met korte benen.

Ik hups ook uit mijn stoel...vind mijn rug echt niet leuk.


Bij mijn wagentje waar ik mijn voeten kan neerzetten,heb ik dit probleem ook hoor.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:34

Maar bedoel je plat neerzetten of schuin tegen het voorbord? Dat is sowieso al een heel verschil. Kijk maar naar de wedstrijdmenners, die zetten hun voeten allemaal tegen het voorbord aan.

Wat heb je nu voor een wagentje?

RedLady
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-14

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 22:52

Momenteel heb ik een concourswagen.Voor het bos niet echt geschikt.
En een merkloze,maar wel degelijke recratiewagen.Bij deze heb ik het losse bokkussen eraf gedaan omdat ik te hoog zit.
Ik heb ook een recreatiewagen gehad met bokstoel.Hierbij kon ik mijn voeten niet plat neerzetten.
Ik wil nu een marathonwagen waarbij ik mijn voeten zowel plat als schuin tegen het schutbord kan neerzetten.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:55

Ik denk dat alleen al een goed passend bokkussen en de juiste afstand tot het voorbord een heel groot verschil kan maken. Een onafhankelijke vering is echt een genot, daar moet je een keer mee proefgereden hebben om het te voelen. Echt zoveel comfortabeler.

RedLady
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-06-14

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 23:10

Hoe rijden de wagens die enkel achteraan onafhankelijk geveerd zijn?

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:24

Wij hebben op onze ene wagen een geveerde bokkussen (met glijrail) , was een tweedehands wagen toen we hem kochten en deze bokkussen zat er al op, dus was eigenlijk toeval.
Maar dat is genieten hoor, we wisten niet wat ons overkwam, kan het mensen die problemen met de rug hebben absoluut aanraden, de anderen trouwens ook :).

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:20

RedLady schreef:
Hoe rijden de wagens die enkel achteraan onafhankelijk geveerd zijn?


Dat weet ik niet, nooit mee gereden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:32

Grainey schreef:
Wij hebben op onze ene wagen een geveerde bokkussen (met glijrail) , was een tweedehands wagen toen we hem kochten en deze bokkussen zat er al op, dus was eigenlijk toeval.
Maar dat is genieten hoor, we wisten niet wat ons overkwam, kan het mensen die problemen met de rug hebben absoluut aanraden, de anderen trouwens ook :).


Mijn bokkussen is ook geveerd ...maar alleen als ik zelf op en neer ga zitten :D .

Ik wil eigenlijk een nieuwe, ik zit voor mijn gevoel ook iets te laag.
Liefst heb ik natuurlijk een geheel onafhankelijk geveerde wagen want nu kom ik af en toe krom van de wagen.

Over 3 weken is P&K en ga ik eens ff rondkijken voor de mogelijkheden.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:49

hier ook een hans van der mee fan. we hebben inmiddels de 4e wagen van hem. de laatste was ook een 4 wieler, onafhankelijk geveerd en op maat laten maken. en met alles precies zo als wij het wilden hebben. hij rijdt ook geweldig. we rijden vele km. per jaar, vooral bospaden, en dan is deze wagen ideaal.
ik zou altijd voor een kwalitatief goede wagen gaan. heb je alleen maar plezier van.
en je hebt ook nog als extra een veersysteem voor onder het bokkussen. nog meer comfort.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:22

Hans is sowieso ook aanwezig op Paard & Koets, dus ik zou gewoon eens gaan kijken.

karmas
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-06-05
Woonplaats: Schouwen-Duiveland

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:36

Ik heb een onafhankelijk geveerde marathonwagen van Van der Mee, en geen last van kuilen, heuveltjes of wat dan ook. De wagen rijdt geweldig en blijft mooi (geen roestvorming of wat dan ook). We rijden vooral door de duinen, bos en langs het strand, super wagen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:06

Peter de Laat heeft ook erg fijne wagens! Met hem kan je ook erg veel bespreken, fijne man ook.
We hebben ook een Vandermee gehad maar ik ben toch fan van de Laat ...

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Ik stuiter omhoog tijdens het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:26

Ja hier ook van die stuiterbospaden zoals ik ze noem.
Vriendin van mij was pas mee en werd toen wagenziek :+
Maar inderdaad, dan is het jezelf goed vastdrukken met de voeten tegen het voorschot en je billen in de bank.
Ik heb een normaal geveerde recreatiemarathonwagen ook van Van der Mee, op maat gemaakt voor ons waardoor ik dus ook goed mijn voeten kan plaatsen tov hoe ik zit.
Denk dat veel mensen onderschatten hoe groot het belang is van een wagen die bij de menner past.
Veelal wordt gekeken naar een wagen die bij het paard/pony past :)