Welke sulky voor mijn mini-shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 16:50

Omdat ik merk dat er tweedehands voornamelijk ouderwetse, zelfgemaakte of lelijke sulky's te koop worden aangeboden, vraag ik me af waar ik een mooie, liefst zwarte, sulky kan kopen. Wat gebruiken jullie voor sulky voor je mini-shet? Weet je een goede shop voor sulky's? Mijn shetje is maar 85cm., dus het moet echt gaan om een zeer kleine sulky. Misschien heeft iemand zelf iets moois staan waar ie vanaf wil? Ik wil iig een tweezittertje. In dat geval ben ik zeker geintresseerd in een foto.

Kortom; welke sulky gebruiken jullie en waar komt ie vandaan?


MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:51

Buckje had meen ik ook voorheen een mooie sulkey, Pm haar eens Ja

:+:

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:53

Ik heb mooie sulky's gezien bij horseshophorsepower.nl Ze kosten nieuw daar iets van 319 euro zonder rem, met rem wat duurder. Ik wil er volgend jaar ook 1 kopen voor mijn shetje van 86 cm.

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 16:55

Is dat zelfbouw of wordt ie in elkaar afgeleverd? Vind 319,00 nog wel wat prijzig. Ik wil graag een sulky zonder rem. Bedankt voor jullie reacties!

Misschien heeft iemand nog een leuke tweedehandsje?

Wie heeft er trouwens ervaring met de tuigjes van 135,00 van Zadelmarkt en wat zijn je ervaringen? Ik ben zelf altijd tevreden over de spullen van Zadelmarkt, behalve de zadels zelf, maar vroeg me af of iemand ervaring heeft met dat specifieke tuigje.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-11-08 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, aub alles in 1 bericht of gebruik de editknop!

Anoniem

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:03

HAR --> AR.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:08

Pilgrim schreef:
Is dat zelfbouw of wordt ie in elkaar afgeleverd? Vind 319,00 nog wel wat prijzig. Ik wil graag een sulky zonder rem. Bedankt voor jullie reacties!


Wat ik weet is het zelfbouw. En wil je hem kant en klaar kost het 30 euro meer dacht ik te lezen.
Ik vind het hele mooie sulky's, en ben er voor aan het sparen.

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 19:13

Ja, ze zijn heel erg mooi, maar vind ze toch net even te duur. Misschien een andere optie?

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:06

he, karin heeft hem toen in hilversum gehaald misschien een optie?

what comes around goes around

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 20:32

Hey Evelyn!
Alles goed? Hilversum... weetje misschien de naam van de winkel? Waar heb jij hem gehaald voor die van jou dan?

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:33

Zeeuwtje68 schreef:
Ik heb mooie sulky's gezien bij horseshophorsepower.nl Ze kosten nieuw daar iets van 319 euro zonder rem, met rem wat duurder. Ik wil er volgend jaar ook 1 kopen voor mijn shetje van 86 cm.


ben je ook op de hoogte van het feit dat je hier een knoop in het lamoen kan leggen en dat het bankje vering tot op het asvalt heeft?

zelf ben ik al een jaar of 5 in het bezit van een HCA-sulky
de prijs-kwaliteit verhouding is echt top! echt een aanradar Ja

Afbeelding

bokkers Sappos en vickelientje hebben er ook 1.

Floortje A beautiful flower picked too soon

[KS-MK] AmhaAppaHacky op komst

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 20:38

Inderdaad een hele mooie sulky. Waar heb je die gekocht en wat heeft hij gekost?

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:43

http://www.hcaklarenbeek.nl (volgens mij, anders even googlen)

sulky is onafhankelijk geveerd met schokbrekers en er zit nog een extra veer onder de zitting.
hij id zeer ruim verstelbaar in alle opzichten en super sterk.
ik cross er mee in het bos en rijd eer onderlinge wedstrijden mee.
een bijkomend voordeel is dat je de kleuren geheel zelf kan bepalen Ja

Floortje A beautiful flower picked too soon

[KS-MK] AmhaAppaHacky op komst

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 20:45

Nogmaals; ik zoek eigenlijk een tweezitter Lachen. Ik vind ze buiten dat ook echt veel te duur. Het moet wel hobby blijven. Ik zoek zoiets als hierboven genoemde; die van de horseshop Horsepower.

Toevoeging; ik heb ze even gegoogled, maar ik vind het heel erg duur! Buitendat zoek ik een tweezittertje!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-11-08 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nogmaals berichten samengevoegd, voor toevoegingen hebben wij dus een hele mooie edit knop!

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:51

Pilgrim schreef:
Toevoeging; ik heb ze even gegoogled, maar ik vind het heel erg duur! Buitendat zoek ik een tweezittertje!



tja, als ik jou was zou ik nog heel even door sparen en heel wat meer jaren plezier hebben van een GOEDE en VEILIGE sulky.
die andere sulky's zijn niet voor niks zo goedkoop. nouja, goedkoop; voor die kwaliteit vind ik ze behoorlijk aan de prijs.

verder is best pittig voor een MINI-shet om een sulky met 2 mensen te trekken. daarnaast is hij om deze rede nooit goed in evenwicht te krijgen en de kans dat je omslaat is een stuk groter door de ongelijke gewichtsverdeling. en als je alleen zit bestaat de kans dat je gaat glijden...naar de verkeerde kant, waardoor je om slaat.

denk er aub nog even goed over na. ik heb gewoon TE veel slechte dingen over die sulky's gehoort.

Floortje A beautiful flower picked too soon

[KS-MK] AmhaAppaHacky op komst

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-08 20:52

Als ik een sulky als de jouwe kan vinden voor minder geld (tweedehands bijvoorbeeld) zal het zeker het overwegen waard zijn. Ik heb al eens met de bovengenoemde sulky gereden en dat ging perfect, dus vandaar mijn positieve ervaring.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:26

Maar ga je liever voor minder geld voor een chinees prul dan dat je doorspaart voor een échte sulky. Ik heb nu ook een aantal maanden de HCA sulky en wil niet anders meer. Ideaal ding.

En duur, hij is 550 euro, tegen 319. De hshp is niet stevig, niet stabiel, zit niet lekker, rugleuning klapt in je rug, je schuift als je niet al te groot bent het hele bankje over.

Het moet hobby blijven maar je weet van te voren toch dat paarden niet goedkoop zijn en dat toebehoren ook duur uit kunnen slaan?

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:27

goedkoop is duurkoop Ja

Floortje A beautiful flower picked too soon

[KS-MK] AmhaAppaHacky op komst

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:29

In dit geval wel. Ik heb een aantal keer op de HSHP rondgereden en bij xElienx een keer uitgeprobeerd en ik was verkocht (maar dat kan ook aan haar pony's liggen ROFL )

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:32

dat lag niet aan de pony's, want mythos probeerde hem echt om te krijgen, maar dat is niet gelukt!

Floortje A beautiful flower picked too soon

[KS-MK] AmhaAppaHacky op komst

Milky_Way

Berichten: 1587
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:01

Die sulky's van horseshophorsepower.nl staan ook vaak op marktplaats (vaak verschilt de prijs van een tweedehandse niet veel meer dan die van een nieuwe, tenminste toen ik op zoek was Tong uitsteken).

Wij hebben de geremde 2 zitter die ook op die site staat, de nieuwste versie.
Wij zijn erg tevreden over de sulky en ik heb dat schokken enzo en heen en weer schuiven over het bankje nog niet meegemaakt, de rugleuning is wel iets minder maar ik heb er niet veel last van.
De sulky konden wij gemakkelijk in evenwicht brengen maar volgens mij gaat dat bij mini's wel minder soepel (wat ik uit ervaring heb gemekte bij een vriendin).

Verder zijn er denk ik geen sulky's de goedkoper zijn dan 300 euro, van goede kwaliteit of je moet denk ik flinke mazzel hebben Tong uitsteken

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:20

ik kan je dingen over die zwarte sulkies vertellen waarvan je nekharen overeind gaan staan. ik was nl ook ooit zo dom om voor goedkoop te gaan. ze zien er op het oog leuk uit ja, wegens niks en kosten niks. ze zijn dan ook niks waard, is mijn bescheiden mening. ik vind ze levensgevaarlijk en zéker als je er met twee man op wilt ook niet erg paardvriendelijk.

ik heb nu geen sulky maar koop er volgend jaar één bij HCA. ik heb nu voor de minipony een marathonwagentje.
de expert die ik over de sulkies heb gesproken, en ook de man waar ik les had, zijn niet te spreken over de kwaliteit. het is chinese makelij, huis- tuin- en keukenijzer, veel te dun en teveel slakken gebruikt. slakken zijn omgesmolten resten afvalijzer. de kracht is er al uit, vaak betreft dit materiaal wat al te maken heeft gehad met metaalmoeheid. dit maakt het ijzer zwak. dat heb ik zelf mogen ervaren, en daarnaast heb ik ook van anderen ervaringen meegekregen waar je niet blij van wordt.

mennen met een mini is net zo goed serieus te nemen als wedstrijden rijden met een sportpaard, het moet veilig en paardvriendelijk zijn, en als het even kan ook ruiter/ mennervriendelijk.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:31

Pilgrim schreef:
Omdat ik merk dat er tweedehands voornamelijk ouderwetse, zelfgemaakte of lelijke sulky's te koop worden aangeboden, vraag ik me af waar ik een mooie, liefst zwarte, sulky kan kopen. Wat gebruiken jullie voor sulky voor je mini-shet? Weet je een goede shop voor sulky's? Mijn shetje is maar 85cm., dus het moet echt gaan om een zeer kleine sulky. Misschien heeft iemand zelf iets moois staan waar ie vanaf wil? Ik wil iig een tweezittertje. In dat geval ben ik zeker geintresseerd in een foto.

Kortom; welke sulky gebruiken jullie en waar komt ie vandaan?


Je geeft het eigenlijk in je openingspost al aan Knipoog Ik lees dat je zo'n 320 euro duur vindt voor een nieuwe sulky van HSHP maar dit is zo'n beetje de goedkoopste in zijn categorie! Tweedehands doen deze tweewielers niet heel veel minder. Je wilt dus eigenlijk iets moois, met een bankje, degelijk en dan niet "ouderwets, zelfgemaakt of lelijk" maar het mag geen 300 euro kosten? Ik vrees dat je dat dan niet zult vinden of je moet de spreekwoordelijke speld in de hooiberg vinden.

Wij (de twee oudste kinderen naast mij op het bankje) hebben met plezier met de nieuwste versie van HSHP gereden, en ik heb er ook zonder problemen mee door het bos gereden, heel stevig zijn ze niet maar ik vind zelf dat je krijgt waarvoor je betaalt. Ik ga nu ook voor de sulky van HCA omdat we met de kinderen nu met de vierwieler kunnen rijden dus is het bankje niet meer zo noodzakelijk.

Ik vraag me af wat je wilt uitgeven en wat je ervoor terug verwacht?

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

Pilgrim

Berichten: 856
Geregistreerd: 14-07-06

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-08 16:47

Gewoon iets simpels, zoals de sulky van horseshop Horsepower. Maar dan een alternatief of tweedehands.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:58

Nou dan stel ik die koop dan ook maar even uit. Als het rotzooi is wil ik hem niet eens meer. Ik hou het hier in de gaten. wie weet kom ik een betere tegen voor iets meer geld!
Dus wie heeft de tip en de website die er bij hoort?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke sulky voor mijn mini-shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:36

Elien: het is bekend dat je fan bent van de HCA sulky's, maar om nu de standaart sulky's af te blijven kraken dat ze zo waardeloos en gevaarlijk zijn vind ik een beetje te ver gaan.
Dit zijn hele leuke, veilige starters sulky's. Ik tuf er al een poosje mee rond, en ben echt niet voorzichtig (cross gewoon door de vbak of op het land, rij er dressuurmatig mee, vaardigheid, zet weleens een eigen gefabriceerd marathon parcourtje uit, etc)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers