[LO] Sloom onder longeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

[LO] Sloom onder longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:23

Ikke rij op een hele lieve Haflinger maar zodra ik haar aan de longeer lijn zet krijg je haar moelijk vooruit. Wie heeft een tip voor mij? Ach gut
Liefs van mij.

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site


Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:25

Met een lange longeerzweep even zachtjes aantikken, gaat ze vast sneller lopen. Verder tijdens het longeren volgen met de zweep zeg maar.

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:29

samantha23 schreef:
Met een lange longeerzweep even zachtjes aantikken, gaat ze vast sneller lopen. Verder tijdens het longeren volgen met de zweep zeg maar.

Ja zo wou het in het begin wel ja maar nu is het niet meer zo eenvoudig meer Ze heeft naar een paar tikken wel zoiets van he ik moet lopen maar das niet voor lang.

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:34

Ja net wat samantha23 zei daar dacht ik ook aan....dat misschien moet je dan zorgen dat je strenger word en haar goed aanpakkken, want ik denk dat het puur uitproberen is wat ze aan de longeerlijn doet!
Dat misschien heb je kans dat je een proces met d´r krijgt maar zorg ervoor dat jij de baas blijft...en niet zij!

Succes

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:39

Wedny"]
[quote="samantha23 schreef:
Met een lange longeerzweep even zachtjes aantikken, gaat ze vast sneller lopen. Verder tijdens het longeren volgen met de zweep zeg maar.

Ja zo wou het in het begin wel ja maar nu is het niet meer zo eenvoudig meer Ze heeft naar een paar tikken wel zoiets van he ik moet lopen maar das niet voor lang.
[/quote]
Als ze na een paar tikken weer sloom wordt, geef je weer een tik. Of je beweegt even de zweep richting haar kont, zodat de zweep haar net niet raakt? Dat wil vaak ook wel helpen?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:39

Het belangrijkste is niet het voorwaarts zijn. Maar het reageren op je commando's. Dus dat bedoel ik binnen 3 sec. Als dit goed gaat en je kunt meerdere overgangen achter elkaar maken. Word ze vanzelf meer voorwaartser.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 20:50

josien schreef:
Het belangrijkste is niet het voorwaarts zijn. Maar het reageren op je commando's. Dus dat bedoel ik binnen 3 sec. Als dit goed gaat en je kunt meerdere overgangen achter elkaar maken. Word ze vanzelf meer voorwaartser.

Ja daar reageerd ze wel op maar ze loopt gewoon niet door en dat dee ze eerst wel! Maar bedankt voor de tip.

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:51

Veel paarden vinden het gewoon saaai aan de longeerlijn! Dus wat josien zegt veel overgangen maken en niet te lang in 1 tempo door blijven gaan!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:58

In je profiel zag ik dat je haffie een flinke staart heeft. Door zo'n dikke staart wil het weleens voorkomen dat ze niet veel voelen van zo'n tik van de zweep. Mijn paard heeft ook zo'n dikke staart en is ook zo'n traag geval af en toe. Als ik ga longeren, maak ik een vlecht in d'r staart en als ik dan een tik geef, voelt ze hem tenminste.
En heel consequent zijn. Niet de ene keer gesukkel accepteren en de andere keer weer streng zijn. Je moet altijd op je hoede zijn met die trage paarden, ze blijven proberen onder het werk vandaan te komen.

lfobijn
Berichten: 234
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:44

Probeer het werken aande longe ook leuk te maken door bijv. eens gebruik te maken van een paar balkjes en evt. een kleine hindernis ( bijv. met 2 tonnetjes als staanders.) het hoeft niet hoog te zijn maar het kan goed werken voor de afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:23

Gewoon een paar keer tussen haar en jou in zeg maar in haar volledige lengte met die zweep heen en weer knallen, laat haar maar eens goed schrikken!! OP het moment dat ze dan hareder wil, echt de ruimte geven en dan vooral door laten lopen en op tijs stoppen. Ook veel vergangen laten maken en een keerlonegeren met iemand erop die haar de beenhulen bij jouw longeerhulpen kan geven. (normaal is het dan wel andersom, maar oke, haha)

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 20:06

lfobijn schreef:
Probeer het werken aande longe ook leuk te maken door bijv. eens gebruik te maken van een paar balkjes en evt. een kleine hindernis ( bijv. met 2 tonnetjes als staanders.) het hoeft niet hoog te zijn maar het kan goed werken voor de afwisseling.

Nou weet je dat doe ik ook idd wel eens maar ze heeft een hekel aan springen ze is aardig dik dus ja met zo'n gewicht kan ik het me voorstellen. Maar toch bedankt OK dan!

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers