[VD](geloof ik hoor)paar vraagies hierover.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

[VD](geloof ik hoor)paar vraagies hierover.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 21:32

hajhaj, op pinky`s place, of die nieuwe, staat, hoe je je pony been kan leren. Asjoe kan al wel op commando stil staan, volgen en blijven, en kom maaren,
maare, met dat been,
staat ie me stom aan te gapen, enne, wacht ie,
tot k hem voor de 1 miljoenste x optil, neerzet, beloon, en opnieuw. Verward (raar beest )

als hij dan als het ware een stapje acheruit doet, en dan been optil, dan beloon ik hem. ik weet dat dat fout is, maare, ik snap het niet zo goed hoe je het nouw wel moet leren.
heeft iemand iets stap voor stap ofzo?? of het beter kan uitleggen??
alvast bedankt doegg!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:57

Probeer het vlieg maniertje is. Neem een zweepje met liefst een touwtje aan het eind. Ga met dat touwtje heel ligt op haar been. Daar waar ze begint te trillen blijf je hem bewegen. Zorg dat hij niet met zijn hoofd bij zijn been kan komen. En omdat hij toch die vervelende vlieg kwijt wil. Zou hij zijn voet optillen. En dan natuurlijk belonen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:49

Op mijn page staat het uitgelegd hoe Pinky het leerde. Ik ga het nog uitbreiden want er zijn zeer zeker meer opties.

Wat Josien noemt is er 1, ook lijkt het me erg goed en duidelijk om het met clickertraining te proberen.

Met Pinky heb ik heeeeel lang de manier van Josien geprobeert, maar hij snapte het maar niet. Nadat ik een keer of 5 zijn voet opgetilt had, weer neergezet en beloond (ook steeds met zweepaanraking en commando) en daarna zonder hulp alleen zweep en commando deed hij het meteen. Nog wle maar een miezerige 3 cm maar hij snapte het! Daarna uitwerken maar dat snap je zelf wel... Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:23

Wij doen ook altijd eerst met hulp optillen om ze het te leren. Zoals PinkyGirl uitlegt.
Heel erg belangrijk is op het juiste moment belonen, dus geen schraapje of een pasje voorwaarts of achterwaarts, hij moet zijn been optillen ook al is het maar een paar cm. Het is even geduld hebben, maar als je consequent bent zul je zien dat het lukt.
Succes!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:41

Ik heb het lady geleerd met behulp van het zweepje met touwtje eraan.
Aldoor met het touwtje zacht tegen haar been tikken en als ze hem optilde belonen. En het commando "voet" erbij geven en daarna alleen elke keer dat ze hem hoger optilde belonen. Net zolang tot dat ze het doet zoals jij het wil

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:28

wat ik dan niet snap dan geef je het commando VOET
Maar bij hoevenkrabben zeg je dat toch ook?? Dan zeg je 2 dingen door elkaar...
zal wel aan mij liggen

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:38

Luckey schreef:
wat ik dan niet snap dan geef je het commando VOET
Maar bij hoevenkrabben zeg je dat toch ook?? Dan zeg je 2 dingen door elkaar...
zal wel aan mij liggen


Het heeft ook wel met je lichaamshouding te maken hoor. Als je je paard zijn voet op wilt tillen, sta je gebukt langs hem, je kijkt hem niet aan, en je geeft geen zweepcommando.

En als je paard een voetje moet geven omdat je met VD bezig bent. Sta je schijn/voor je paard. je kijkt hem aan en je geeft een zweepcommando of je wijst met je hand.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:41

sommige mensen gebruiken bij hoevenkrabben 'been' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 09:55

ja dat kan ook! Het kwam me in 1 keer bij me op!!

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:54

Ik heb shariff het geleerd door een zweep tegen zijn been aan te leggen en zeggen voet.. Hij deed het in 1 x Tong uitsteken wat een goed dinkie heb ik toch Knipoog En nu kan hij het al als ik zeg VOET . hij zet ook pas zijn voet neer als ik zeg neer en met mijn voet op de grond stamp Haha!:D

Shariff you rock my world. (L)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers