[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:07

Vind het best verbazingwekkend dat je steeds nog maar bute krijgt. Dat lukt hier echt niet meer.
Maar vervelend dat het niet gaat met det.

Bianca gefeliciteerd

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:01

Sorry beetje laat, maar fijne dagen iedereen.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:53

Gelukkig nieuwjaar voor jullie. Hier was het heerlijk rustig met vuurwerk. Allebei de buren waren er niet. Dat scheelt enorm

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:30

Ik leef nog hoor. Maar kwakel met mijn gezondheid dus niet actief met de paarden bezig. Mijn hand gaat heel langzaam beter maar heb besloten om met mennen te wachten tot het voorjaar.
Mijn heup wil ook nog niet echt mee werken.
Verder druk met de paarden ( voeren/mesten) en de winkel. Leuke feestdagen gehad maar blij dat het gewone leven weer begonnen is.
De ene stagaire is klaar en gaat door naar een ander bedrijf maar blijft ons zaterdag ochtend helpen met afmesten en longeren dus dat is fijn. Donderdag komt er weer een andere stageire dus ff afwachten hoe dat zal gaan.

Een hele moeilijke beslissing gemaakt om db weg te geven. Maar diegene aan wie denkt er nog over na. Dus afwachten of dat wat word. Vind het wel erg moeilijk maar het is gewoon beter voor hem. Hier komt hij niet tot zijn recht. Voor de wagen loopt hij gewoon niet goed en onder het zadel gaat het steeds beter. Maar hij blijft er een met gebruiksaanwijzing dus lang niet voor iedereen geschikt.
Diegene waar we hem aan willen geven rijd nu op hem en kan hem aanpakken.
Ik kan hem niet alleen voor de stagaires houden.
Ikke is er ook nog maar die is in omgang gewoon wat makkelijker.
Mevr G loopt op dit moment de EPTM test in Ermelo. Ze is daar al vanaf 11 dec en moet als alles goed gaat 25 Jan examen doen maar ik denk dat ze het niet haalt. Ze doet het heel braaf onder het zadel ( is daar zadelmak gemaakt) maar mist dat speciale en ze loopt neerwaarts en dat willen ze niet zien. Ik hoop maar dat ze haar toch nog ster maken. Afwachten maar.

Welkom ladygiroc mennen met een shet die niet stil wil staan. Gewoon blijven oefenen uiteindelijk komt het goed. Kwa voer kan je misschien beter op een vitamine mineralen korrel. Vitalbix Daily complete is een goede voor shetten en daar kan je ook je olie door doen maar dan weet je zeker dat hij genoeg krijgt. ( het is mijn beroep , paardenvoeders verkopen en vooral adviseren)

Mooie deken heeft rocky tine. Zo lachen met die dekens. Laatst kwam er een filmpje op fb langs dat het merendeel van de paarden te grote dekens op heeft. Nou heeft db dat inderdaad maar de hals zat goed alleen achter te lang. Door dat filmpje toch maar eens een maatje kleiner gepast ( die van ikke) bleek dat eigenlijk best goed te zitten. Kunnen dus weer dekens in de verkoop. ha ha
Stom he dat je dan jaren gewoon maar dezelfde maat blijft kopen.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:31

Helaas wil diegene die nu db rijd hem niet hebben. Ze wil hem wel blijven rijden. Maar ja dan blijft hij best geld kosten. We brainstormen er nog maar even over verder. Hij liep vanavond weer goed. Wijken gaat steeds beter. Balkjes draven ook. Binnenkort maar eens impuls starten misschien

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:25

Ik leef nog hoor. En lees ook wel mee( nou ja meestal) omdat ikzelf gewoon niet men heb ik niet zoveel te vertellen.
Onze mevr G is weer thuis uit Ermelo. Helaas waren de jury’s bij het kwpn niet zo enthousiast over haar dan wij. Ze hebben liever 3 of 4 jarige en geen 8 jarige. Nou deed ze alles super braaf. Maar ze was te braaf. Moest meer WoW zeg maar. En ja ze is langgelijnd en de mond is na 7 weken nog niet helemaal top dus dan achter er onder rijden om vanuit de schoft te stijgen lukt nog niet echt. Daar strafte ze haar op af moest meer front. Dus haalde ze het niet. Maar gelukkig nog wel “ster” geworden. En daardoor is haar moeder preferent.
Erg blij mee. Nu mag ze blijven en bij de hengst.
Ik vind het een top merrie. Zeker gelijkwaardig aan zirola. Ik hoop dat ze ons top veulens gaat geven.
Haar zadel word aan de wilgen gehangen ze word fokmerrie.

Met db morgen naar de oestheopaat. Rijjerij staat op laag pitje door het weer en druk. Maar dat is niet zo erg komt wel weer.

Ikke gaat goed. Goed in niks doen.
Als alles goed gaat binnenkort het eerste veulen weer.
Zo wel bijgepraat geloof ik


Afbeelding
Mevr G vanavond

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:02

Sneeuw dooit hier snel weg. Nog wat restantjes her en der
Oe Bianca dat klinkt niet best met dat oog.
Db is op bootcamp deze week bij zijn amazone. Die gaat hem as zondag bb starten in de manege waar we altijd menles hadden.

Ik kijk alweer langzaam uit naar veulen nr 1. Nog 2 welen maar het zou goed eerder kunnen want er komt al best een uier.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:35

Bestelling is ten eerste een gezond veulen. Zou graag een keer een merrie willen maar ja dan ga je weer twijfelen om haar te houden. Dus een hengst is dan beter. Die worden sowieso verkocht.

Klinkt als lekker bezig assie.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:16

Nee alleen de dressuur merries een merrie en de tuigers een hengst

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:47

Db staat nu al ruim een week niet meer thuis. Begint nu te wennen. Hij is vandaag weer meegeweest naar de verenigings les wat hij erg spannend vind maar het gaat goed. Zondag gaat hij zijn debuut maken in de BB dressuur onder het zadel. Ben benieuwd

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:47

Ja het is heel vreemd dat db er niet is. Hij is hier al 11 jaar. Hij staat bij een kennis. Niet leuk maar soms moet het gewoon. Ik hoop dat we een leuk vast adres voor hem vinden.
Ik wacht op een veulen dus daar concentreer ik me maar op en heb ikke natuurlijk nog.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:05

Nee die je op fb zag was Kings Hill. Uit dezelfde moeder als mr Brown. Mr Brown word 2 dit jaar. Deze Kings Hill is 4 nu. Ik wacht nu op een half zus of broer van deze 2. Kings Hill heeft als vader fashion Hill. En fashion Hill is een jonge Uphill. Deze Uphill is de vader van het veulen waar ze nu drachtig van is. Dus hopelijk weer zo een mooie. ( Uphill is ook de papa van db, maar dan uit een andere moeder)

Wat leuk zeggen mennen op je werk.

Wat een heerlijk weer vandaag. Daar word je blij van.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:55

Heerlijk in de sneeuw Tine, geniet er van.
Db zijn debuut in de BB dressuur verliep goed. Hij vond het spannend maar liet zich rijden. Dus dat is het begin.


Afbeelding


Afbeelding

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:11

Klopt aussie. Melissa rijd hem. Je kent haar dus

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:25

Afbeelding

Vandaag echt lekker getut met ikke. Wat is het toch een fijn braaf paard. Herken zo zijn moeder in hem die was ook al zo lief. Ga nu langzaam weer werken om hem weer voor de wagen te krijgen.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:51

Afbeelding
Daar is hij. Vannacht geboren om 2 uur. Mooie man die lekker opvalt.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oscar spam.


Gave pownie janouk.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:44

Afbeelding

Rollen omgekeerd. Vroeger las ze mij altijd voor toen ik nog starten met db en nu lees ik haar voor met db.
Db komt niet meer terug, hij blijft voorlopig bij haar. Ze gaat hem lekker starten en kijkt wel hoe het loopt. Hij is nu al een maand weg dus ik ben er langzaam aan gewend. Ikke staat inmiddels in zijn stal dat scheelt ook.

Ja lastig met det ips. Ik zou persoonlijk toch toe werken naar een afscheid. Maar blijven rekken en elke keer weer bute of metacam is ook niks. Maar goed dat is een moeilijke beslissing.

Janouk huis onderwater zag ik op fb. Oh jee. Hoop dat het mee valt. Wat een scheid weer hè

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:02

Ipsilonka schreef:
Baudyh, daar was ik van de week ook mee bezig. Maar ik ken zelf ook een aantal paarden die er wel goed uitkomen en daarna alweer jaren mee gaan. Dus wil haar ook een kans geven. Ze staat iets steviger op haar benen momenteel.


Je geeft haar al een tijdje een kans hoor.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:20

Goed nieuws Bianca, top!

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:42

Bianca ik wacht op veulentje nr 2. Die zit er aan te komen. Dan even een rust pauze en dan is 26 april de volgende. In die tussen tijd kan ik mooi weer onder het mes. Ik blijf te veel pijn houden aan me arm dus de plaat en schroeven moeten er weer uit. Moet 8 april geopereerd worden.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:12

Ipsilonka schreef:
Ik wil wel de mensen die pas harde oordelen hadden over de weg die ik met Det bewandelde even terug in hun hoek sturen. Hoe haal je het in je hoofd om via internet zo over iemand te oordelen, alles is hier in overleg met dierenartsen, hoefsmeden en voedingsdeskundigen (dierenarts die ook echt een tijd onderzoek heeft gedaan naar dierenvoeding) gegaan. Ik had het al zo moeilijk met alles en dan die oordelen deden me echt pijn :o


Je hoeft me niet de hoek in te sturen hoor Roos. Dierenartsen, hoefsmeden en voerdeskundige het is top dat je deze mensen had om je te begeleiden maar je weet zelf wat het beste is voor je paard. Je ziet haar zelf 24/7 en de deskundige niet.

Ik wilde je alleen een spiegel voor houden. Je zegt zelf in een ander topic “als het een paard van een ander zou zijn zou ik zeggen stoppen”
Ik heb niet gezegd dat je moest stoppen , ik heb alleen proberen duidelijk te maken waar je mee bezig was.

Ik zou nooit zeggen dat je moet stoppen die beslissing moet jezelf nemen. Maar het feit dat je verteld dat ze de hele dag haar box niet uit komt en niet in de benen wil komen en er maar weer 2 zakjes bute in gaan. Dat vind ik niet kunnen vandaar de spiegel.

Maar ik snap zeker dat het pijn doet. Det was je alles. Ik wens je ook echt heel veel sterkte en zoals ik zei het was niet aanvallend bedoeld. Dan zie je dat je elkaar slecht kent zo. Sterkte

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:17

Goede morgen allemaal! Ik heb na 2 weken van weinig slaap eindelijk weer een volle nacht geslapen. Zo daar knapt een mens van op.

Mooi paarden weekend gehad. Vrijdagavond kreeg Cassio echt melk druppelen uit de spenen dus wakker de hele nacht maar geen veulen. Zaterdag was de hengstenshow bij van Norel in Wapenveld en onze Oscar mocht mee lopen als reclame voor papa Uphill. Daar wilde ik natuurlijk heen. Oppas voor Cassio kunnen regelen dus gegaan. Oh oh mooie paarden gezien. We hebben mevr G meegenomen en daar gelaten om geïnsemineerd te worden. Ze word gedekt met blue horse livius
Afbeelding
De mooie man. Was helemaal uit Denemarken gekomen voor de show.


Afbeelding
Oscar liet zich goed zien.

Zirola en Oscar weer mee naar huis.
Thuis gekomen nog geen veulen. Melk stroomde inmiddels langs haar benen. Net toen ik op bed lag werd ze onrustig. Cassio had hier nog nooit een veulen gehad dus dat is wennen. Het gaat veel langzamer dan bij zirola maar dit was ook een enorm groot veulen. Ze heeft het helemaal alleen gered. Zware bevalling.
Er werden alleen maar bruine en zwarte veulens geboren van deze hengst hier in de buurt dus wij waten erg verrast met een vos. Maar hij is echt bovengemiddeld. Heel mooi veulen. Onze da ( en die doet alleen paarden en eigenlijk alleen alles rond bevallingen en drachtig krijgen) ziet erg veel veulens , hij was heel aangenaam verrast door het veulen.
Ze had ook 15 dgn overgedragen dus extra haar best op gedaan.

Oxbow doet het inmiddels erg goed. Hij staat nog strak in de benen zoals we dat noemen. Maar dat komt goed zegt de da.
Erg blij met beide mannen.


Afbeelding

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:05

VanHuisUit schreef:
Wat weer een geweldig mooi veulen Baudyh, dat bekkie wat lief <3 maar zag op facebook ook nog wat andere foto's en wat is het een compleet dier zeg heel mooi.
Oscar is ook echt wel mega gaaf.
Knap gedaan dit jaar. Hebben jullie nu nog een merrie of was dit het voor dit jaar?

Klinkt als iets leuks met Pasen Tine :j


Dit waren de dressuur merries voor dit jaar. We krijgen nog 2 tuigpaard veulens. En nog een springveulen maar die is niet van ons. Logeert hier voor de bevalling

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:46

Ik wacht hier ook op een baby. Zit in hetzelfde schuitje.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers