[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:16

Oké, gelukkig maar. Komt vast een fijn nieuw plekje.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:43

sonjim schreef:
Maar gezien de recente ontwikkelingen in ons gezin die nu nog even privé blijven, moet ik toch besluiten haar te verkopen. Goed tehuis gaat voor bruikleen mag ook.

Nog even privé, maar niet vervelend..... pas op, ik ga raden :P !

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:09

De eerste goeie gissingen heb ik al binnen

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:33

Hahaha, denkt dat de meesten wel aan iets denken...

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:19

Spannend Sonjim :) en heel verstandig om een plekje te zoeken voor de pony. Is erg leuk dier moet je plek voor kunnen vinden! Wat K van Billy -O-

Met Ber gaat het prima. Denk nu had ik veel eerder moeten doen maar dan had ze deze plek niet gehad zo is het ook nog een keer :7

Onze gasten stonden op eens veel vroeger voor de deur. Gelukkig had ik alles al klaar en was zoonlief thuis := ik kwam dus lekker binnen in mijn oude kloffie met een modderige hond en waarschijnlijk toch wel ruikend naar paard... OK dan.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:27

Vhu, fijn dat Ber goed gaat.
Sonjim, waardeloos van Billy..en Blaize op zoek naar een nieuwe plek....hmmm. ...ga niet hardop raden...haha..
Hoop dat je een fijn thuis vind voor Blaize.
Ava, doet t kalm aan,...heel goed ! Blijf duimen voor je.

Verder. ..ehm..weet t niet meer....sorry..
mis wel veel mensen hier,...jammer..maar iedereen heeft ook zijn eigen dingen natuurlijk.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:33

Hahaha, dat maakt toch niet uit, Vhu, gaat ook niet anders; is jullie thuis en daar loopt het ook gewoon door. Fijn van Ber.

Idd flink balen van Billy.

Lastig rustig aan doen; kan net weer een beetje, in de vorm van zitten bv, hahaha. Liggen blijkt nog het best; grrrr.

Ik kijk net naar buiten en licht in de bak is aan en zie Liesje weer gezellig naar binnen kijken.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:36

Hoop dat oa Tine snel weer aansluiten :j
Liesje is een schatje <3

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:38

Ik zet nooit stroom erop en alleen zij gaat regelmatig onder de elastieken en komt dan ff kijken en in de tuin grazen <3

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:59

Goedemorgen
Na lang overpeinzen zal ik toch maar weer eens posten. Ik had het gevoel dat er weinig belangstelling was voor mijn posts aangezien er meerdere keren totaal niet op werd gereageerd. Ik snap best dat niet iedereen altijd op alles kan reageren. Ik probeer zelf zoveel mogelijk op iedereen te reageren, maar er schiet er ook wel eens een tussendoor. Als echter helemaal niemand reageert, ga je toch wel twijfelen. Ik kreeg daardoor het gevoel dat ik jullie maar lastig viel met mijn verhalen.

Inmiddels de mri gehad (ik blijf dat toch erg niet prettig vinden, ook al heb ik geen claustrofobie). Heb nog geen uitslag.

Vandaag ga ik proberen voor het eerst weer mee te doen met carrousselteam, zal het nog niet hele tijd kunnen volhouden, want door de ijzel heb ik afgelopen week niets kunnen doen met de paarden. Maar iemand kwam met het goede idee om zoonlief als backup mee te nemen. Dus hij gaat het van mij overnemen als ik het niet meer volhou. Ik heb een idee hoe hij straks langs de bakrand staat :j

Zometeen gaat hij eerst nog beide ponys rijden. Omdat Amerigo het zo goed doet op de medicatie, wil hij weer met Amerigo de wedstrijdring in. Dus maar even proefjes oefenen. Het springen gaat steeds beter. Echt een fijne juf gevonden. Gisteren had hij weer les en Sam was zo ontzettend goed aan het opletten en wachten. Heerlijk om te zien.

Ava krijgt gezellig bezoek van Liesje, heeft een lekker knuffelhondje en lijkt toch iets verbetering te zien (ik hoop zo voor je dat je dit jaar een enorme verbetering krijgt. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan je denk. Raar eigenlijk, want ik ken je alleen maar via bokt ;-) ) Lijkt me zo raar inderdaad om te douchen en niets te voelen van het water.

VHU heeft mooie plek voor Ber die het daar goed doet. Wat een super nieuws. Ik heb heel erg getwijfeld om stalling aan te bieden, maar ja, dan heb ik alle boxen vol, terwijl er tzt nog een D pony gestald moet worden. En ik ben er wel achter nu met die ijzel dat het toch wel fijn is om voor alle paarden een box te hebben. B&B loopt fantastisch (manlief hier is nu bezig met nieuwe opdracht in Rotterdam, dus wellicht......)

Janouk gaat gelukkig ook de goede kant op en heeft elastiek in het lijf vanwege vallende kliko's

Baudy hoe gaat het nu met alle paarden? Veulen die iets met been had, DB, en er was er nog een met problemen toch?

Biancas honden zijn verdrietig dat de kou weer weg is. Maar er komt weer nieuwe kou aan.

Sonjim zoekt nieuwe plek voor Blaize, Billy nog steeds niet in orde en ik ga ook niet raden ;-)

Gem, al gewend aan Mooserati?

Assie gaat wedstrijdsecretariaat doen. Ik ben benieuwd naar je plannen. Ik vind dat er maar weinig d/v wedstrijden zijn dit jaar, dus ik hoop dat je plannen in onze agenda passen ;-).

Ik rij/men ook altijd met cap en nu dus ook met bp. Alhoewel ik nog erg veel moeite heb met afstappen van paard. Dat is lastigste en doet ook nog pijn.

Ips gaat lekker op vakantie. Geniet ervan

Ollie, hoe gaat het met Hero

Maisie, HT hoe gaat het bij jullie? En nu vergeet ik er vast nog een paar

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:12

fijn te lezen dat je er weer bent tine.... :j
ik heb me opgegeven voor vaardigheid vandaag,ik ga ook eens wat anders dan dressuur doen :o ,zag dat meneer anton ook mee mag doen. *\o/*
de zon gaat hier schijnen {:} iedereen een fijne zondag

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:23

_/-\o_ zo beste bijleesspost tine.
Wilde net vragen of je al meer wist mbt mri.
Succes mmet carouselrijden.
Ht en janouk veel succes met de vaardigheid ! En veel plezier
Ava wil al weer meer maar liggen is t beste... en lieve liesje die komt kijken. Cool

Honden staan nog steeds stil..heb terug val met arm en nek...en vanmorgen %) slecht met wakker worden..
Heb nu verplicht slaapochtend..voel me al wat beter..houtkachel an gedaan en zien wat de rest van de dag brengt...

Fijne zondag allemaal.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:29

Ik vergeet vast vanalles.
Hopelijk valt uitslag mee, en zoon als Back-up is een goed plan. Amerigo weer fit voor de ring.
Ik bloos ervan; was de afgelopen weken ziek wss van medicatie, nu met rust en dieet lijkt het eindelijk wat beter en kan ik weer wat binnen houden bv.

Veel plezier en succes happy time

Rustig aan, Biancao, ook voor jou doseren

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:30

Ik reageer misschien ook niet op sommige dingen omdat ik ook dingen op Facebook voorbij zie komen, maar heb besloten komende week sowieso mijn account te verwijderen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:40

Ava: waren dat dan bijwerkingen? Kun je andere medicijnen krijgen?
Bianca; waardeloos van je terugval, je ging zo lekker.

Was nog helemaal vergeten te zeggen dat zoonlief zijn typcursus in 3 maanden tijd heeft afgerond (ipv 5 maanden) met een topscore van 154 aanslagen per minuut en slechts 3% fout (norm was 120/4). Nu wil hij cursus Engels gaan doen. Daar beginnen we mee als hij zijn citotoetsen heeft gehad (over 2 weken, dus dat is al lekker snel)

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:04

Account verwijderen van facebook of van bokt? Zou beide erg jammer vinden Ava -O-
Lijkt me heftig de MRI Tine! Miste je hier ook echt :j :(:) wat goed van zoonlief *\o/* en anders komt manlief een keertje kijken? Ik kan natuurlijk een speciale aanbieding maken voor door de week verblijf mocht hij dat op prijs stellen, just let me know :j ben in ieder geval stuk goedkoper en natuurlijk veel gezelliger :P dan het gemiddelde hotel hier in de buurt. Lief dat je aan Ber gedacht hebt ...
Facebook / bokt is soms dubbelop of niet dat is idd zo... ik heb dat vooral met het endurance forum, daar zit ik echt stuk minder op sinds facebook er is. Toch vind ik het op bokt of op het ef anders dan op facebook omdat ik hier gewoon echt over mijn paardjes en alles wat me daarom heen bezighoudt kan uiten en facebook doe ik dat toch minder, al was het alleen om het feit dat er ook vrienden / familie / kennissen zijn buiten het paardencircuit :)

Vind het maar koud :brr: echt dagje voor Biancacoo :j **sorry shipz** lees net dat het niet zo lekker gaat... dikke knuffel dan maar Biancacoo :(:) :(:) :(:)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:22

Manlief doet niet aan ontbijt, dus is weinig werk haha

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:22

Hahaha kopje thee/koffie toch wel? Of krijgt hij lunchpakketje mee :Y)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:45

Ava, waren dat bijwerkingen?....wat fijn dat je je nu iets beter voelt !!
fb account ga je die verwijderen...jammerrrr, ..maar is misschien idd wel dubbel...al vind ik fb juist wel bijzonder leuk omdat ik musher in het buitenland ook kan volgen..maar denk er vaak wel eens aan om fb idd ook te stoppen..
Dank voor knuffel vhu..pijnstillers e.d. doen hun werk..ben net weer een Btje mens..Wil naar t bos...mis dat echt..maar komt wel weer...ik mag nog lang niet klagen.. ~~}>

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:57

Facebook, niet bokt.
Had eigenlijk sowieso nooit aan Facebook willen beginnen.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:07

Ik zat net te denken, was op FB aan het rondsnuffelen. Ik irriteerde me altijd aan de reclames op de tv, maar het is op FB eigenlijk niet veel anders. Een paar leuke berichten van vrienden, maar een hoop reclame, deel en win acties e.d. Ik vind er niet zoveel meer aan. Ik zeg mijn account niet op, want ik vind de persoonlijke nieuwtjes te leuk.
Maar er zijn dus wel meer mensen die dit hebben..

Biancacoo, hopelijk knap je snel op en kun je straks met de honden de sneeuw in!! Wie weet wat het weer gaat brengen!!

VHU, ik had ook gehoopt dat het fjordenforum weer wat meer ging leven, daar deel ik veel meer info dan op FB. Ik vind het ook veel leuker en je bouwt ook een heel mooi archief op, je kunt alles terugzoeken. Heb ik nog wel wat aan gehad tijdens de zoektocht naar mijn nieuwe topper. Maar helaas..
Enneh, die paardenlucht, dat is toch juist de charme van een B&B zullen we maar zeggen, haha!!

Tine is back! Misschien niet te persoonlijk opvatten als niemand reageert. Denk dat iedereen dat wel eens heeft. Ik vind je updates wel leuk, maar geef er misschien niet altijd meteen een reactie op.
Nog geen uitslag dus, wanneer verwacht je die?
Fijn dat Amerigo het zo goed doet op zijn medicatie!!

Ava voelt zich gelukkig weer ietsje beter!

Sonjim, ik heb ook een vermoeden..
De paarden moeten wel haalbaar blijven, anders wordt het voor jezelf ook een soort moeten met een onbevredigd gevoel terwijl je er juist van moet genieten!
Ik doe liever 1 paard goed dan 2 of 3 half.

Hier weinig nieuws, door het weer niet kunnen mennen, het hele jaar nog niet!!! Morgen hopelijk weer!
Wel een bit gevonden *\o/* Maar in Nieuw Zeeland.
Zilco Nederland kan hem wellicht niet leveren -O-
Ben nog met ze aan het mailen.

Maar dit lijkt erg op wat ik zocht:
http://www.zilco.co.nz/products/121308

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:21

Hopelijk lukt het met het bit, Jeskim

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:37

Tine, jij hebt altijd zoveel updates dat ik er af en toe eentje uitpik om een reactie op te geven. Y;( Ik heb niet meer zo heel veel tijd om altijd op alles van iedereen te reageren.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:41

Oke, dus toch maar minder posten dan. ;)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:03

Ik post zelf de laatste tijd ook veel minder. Beetje combi van druk en beleef weinig met mennen.

Lees altijd graag je verhalen Tine maar reageer niet altijd. Gelukkig ben je er ook op fb.

Db gaat opzich goed. We stappen nu met menhoofdstel en dat gaat een stuk beter. Hij is verkeersmak met kleppen op maar zonder is alles eng. Doordat hij zo weinig uit stal komt is hij gespannen met wandelen en kan je hem niet aan een lang touwtje laten lopen maar als je hem korter pakt gaat hij weer gespannen stappen. We willen nu proberen of we aan de lange lijnen kunnen stappen zeg maar mennen maar er achter lopen.

Zirola haar been is over. Verder zijn alle paarden ok.
Kwam van de week erachter dat een paard wat wij gefokt hebben in enkelspan loopt in Hongarije. Contact met zijn menster via fb.

2 januari waren er 2 fokproducten van ons op de hengstenkeuring. Ze zijn allebei ster geworden.
Icoon is daarna verkocht aan de Italiaanse menner Joszef Dibak. Dus misschien horen we daar nog eens wat van. De andere HNTT ( Hollands next top tuiger) is en blijft van Harm jan Veenstra. Super mooie hengst geworden.

Het schiet alweer op. Het eerste veulen staat alweer gepland voor 27 febr.