[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:09

Gister paarden wezen kijken. Eerste paardje was lief en braaf. Mooi klein aan de maat. Maar erg scheef, zal het rijtechnisch op te lossen zijn of zit het in het lijf niet goed. Vrij vlak in de gangen, maar met genoeg ruimte.
Paard 2 gewoonweg prachtig! Mooi zwart, lopen als een malle. Maar eigenlijk te groot voor mij.
Dus ik ben er nog niet uit....

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:14

Wat is het doel met je nieuwe paard, Ips? Rijden, mennen of allebei?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:19

Heb mijn eerdere post nog een stukje aangevuld, was enkele mensen vergeten :o

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:29

Druk met leven en kindje en bijslapen :+
Keet is verhuisd en staat lekker buiten met vriendjes :)

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:32

Ach jeetje Gem Moosel nieuwe eigenaresse :(:) Wil je wel weer een paard, weet nog een leuke pony :P dat jij nog steeds last hebt van die keer met de trailer ik weet nog dat je dat kreeg wist niet dat het nog steeds speelde...

Ips ziet geweldige zwarte held maar held is te groot, soort bouquetreeksroman :+ wel leuk hoor naar paarden kijken.

Ja het is aanpoten met zo'n klein mannetje Keet :j geweldig maar aanpoten.

Vandaag in de bak wat dressuur gedaan met Ollie en zowaar het gaat steeds beter. Ze liep zelfs met haar oortjes vooruit hoe is het mogelijk }:) :))
En met Piet ging het ook goed. Heb achter hem gelopen beetje over het erf. Hij snapt het nog niet zo goed maar halt zit er al aardig op, voorwaarts moet ik hem aanduwen :')

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:41

Nee vhu... heb net een nieuwe koets op paardenmaat :') . Ja, mijn rug is blijvend beschadigd. Vooral rond mijn 13e maand en wanneer ik voor langere tijd lichamelijk minder actief ben (zoals aan boord) staat mijn bovenlijf als het ware "los" op mijn onderlijf. Als bij een Barbiepop zeg maar :P .

Keet, vooral dat bijslapen...... heeeeerlijk!!

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:00

Nou da's ook lekker dan **not**
Ja je hebt net een nieuwe wagen... nou dan komt er in ieder geval een ander paard :) misschien wat uitwisselen met Ips :)*
Ollie zou toch niet gelukkig worden hoor met alleen maar koetswerk. Denk dat ze koetsen best wel weer leuk zou vinden mits afgewisseld met rijden onder het zadel en vooral lekker buiten of beetje springen ofzo vindt ze ook erg leuk.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:02

Oh Gem had jouw post helemaal gemist! Groot besluit.
Vhu het was een merrie hoor haha.

Kijker voor Fera wil haar voor de wagen zien. .......

En als ik weer wat koop is het voor het mennen. Keshya wordt rijpaard (en zoals ze nu al staat te stuiteren marathonpony )
Laatst bijgewerkt door Ipsilonka op 11-02-16 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:02

:wave:
Leef met iedereen mee hoor. Lees paar vervelende beslissingen. Sterkte!
Ben gesloopt maar moet nog uitmesten, eten klaar maken, huiswerk maken dus ik ga snel weer verder.

Krijg straks waarschijnlijk nog een dilemma. De juf die ik vervang zal hoogstwaarschijnlijk volgende week ook nog afwezig zijn. Ze werkt maandag, dinsdag en donderdag. Maar ja, maandag moet ik nu schoonmaken. Voor de klas verdient in het slechtste geval (ik weet nog niet waar ik word ingeschaald) 2x zoveel en wsl wel 3 of meer x zoveel. Maar het schoonmaken is een zekerheid, het invallen niet.
En daar (schoonmaken) kom ik ook niet zomaar weer tussen zou ik dat afzeggen.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:36

@ tine.. ik zou maandag voor het schoonmaken gaan als dat een zekerheid is voor lange tijd.. en dan hopen dat ze je voor dinsdag en donderdag voor school bellen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:39

Gem :wow: word Moos springpaard ? Had ik niet gedacht dat je Moos zou verkopen,...Hoop dat je leuk nieuw paard vind...waardeloos dat de blessure je nog zoveel problemen geeft...
Ips. ..1e paard zou ik denk niet kiezen..als ie zo scheef is....idd groot risico..
2e te groot....voor 2-span ? En Fera voor de wagen zien...logisch...
lastig tine....maar er zijn meer invaljuffen..en als het schoonmaken meer zekerheid/vastigheid geeft..lijkt me de keus makkelijk voor die dag..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:41

Moos nieuw baasje :(:)

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:00

Baudy en Janouk sterkte, geen leuke berichten.
Moos naar een nieuwe baas, ik heb het even gemist waarom maar zal straks teruglezen.
Tine heeft een luxe probleem 2 baantjes op 1 dag.

Hier alles goed gisteren de 2e echo gehad en ik ben nu 8 weken en 6 dagen zwanger. De verkoop van Blaize wil alleen echt niet vlotten en mijn lijf wil de verzorging niet aankunnen dus dat is balen.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:10

Tine, lastig. Maar ik zou ook het vaste houden en hopen dat je de andere dagen voor de klas mag staan.

Ips, je wilt niet weer een leuke fjord voor de wagen? Eentje die wat kleiner is maar wel over hele goede gangen beschikt, bijna 3 jaar, maar kent uiteraard nog niets gezien haar leeftijd???? :D

Moos verkocht, die zag ik niet aankomen, maar ik ken je ook niet zo goed natuurlijk. Wel op zoek naar een nieuw paard dus! Qua wagenmaat gaat bovengenoemde fjord niet passen..
Gaat dat springen hem goed af??

Citaat:
Ips ziet geweldige zwarte held maar held is te groot, soort bouquetreeksroman :+

Moet spontaan denken aan een foute aflevering van 'sex and the city'!! :')

En Ollie dus ook in de wik en weegschaal. Moeilijk zeg, je moet beslissen of je het plezier er nog aan hebt. Wordt het weer beter als je meer kilometers maakt of niet..
Pietje wordt echte menpony!!

Emas liep net fijn! Kwam ook omdat mijn instructrice eerst een poosje gemend had..
Emas heeft nogal dunne mest en door die regen hebben ze veel op stal gestaan. Neem daar het feit nog bij dat Emas een smeerzak is op stal... You get the picture.
Ik heb de slang er maar op gezet, staart goed gewassen en in de antiklit gezet.
Helaas was ik daarna behoorlijk moe en toen moest ik nog mennen. Dus instructrice eerst even aan de leidsels.
Is ook wel goed, kan zij even voelen hoe Emas voelt, even bedenken wat zij daar aan doet en waar het bij mij dan mis gaat. Wel een klein deukje in mijn ego, maar we gaan ook vooruit door dit soort momenten en ik word nog meer gedreven om Emas ook zo te laten lopen!!
Instructrice stelde al voor om in de zomer een wedstrijdje in te plannen zodat we een doel hebben om naartoe te werken. Gewoon onderling of hobby o.i.d.
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden, leuk of doodeng, hihi..

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:27

Het word hier een beetje paardloos topic -O-

Succes met je keuze VHU!
Moeilijk tine ik zou denk ik voor het schoonmaakwerk gaan dat bied meer zekerheid.
Ips succes met de koper en het uitzoeken van een nieuw paard.

Hier is het rustig. ben lekker verkouden er het is rot weer. Vandaag viel het gelukkig mee en
heb nog een rondje met Ferro gedaan. Jammer is dat hij zo veel kucht.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:45

Nou.... ik blijf echt niet paardloos hoor Maisie! En tussendoor heb ik gelukkig ook genoeg te mennen.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:51

Ik heb Piet straks nog :D en Ollie is nog niet weg hoor.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:52

@ gem mag ik vragen waarom je besloten hebt om moos te verkopen.. dat heb ik vast ergens gemist in het verhaal

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:12

Waar nodig stuur ik wel ff een pb.

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:42

Ollie ook weg, oeps ik heb echt wat gemist.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:29

Ollie is nog niet weg hoor. Maar wel op zoek naar goede plek of dat verkoop is of iets anders weet ik nog niet ligt eraan wat zich voor gaat doen. Vandaag dus wat serieuzer gedressuurd betekent nu ongeveer niet meer ene been voor andere krijgen duszzz

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:44

Vhu dat klinkt niet goed. Hier net een beetje inzinking ik zou momenteel ook blij zijn met elke oplossing maar verkoop is hetzelfde meest praktisch in mijne geval. De wei is nat dat is dus echt geen do en met e en wie bel bekken even voeren en daarna plat is niet echt lollig.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:43

Waardeloos dat je het nu al zo erg hebt Sonjim -O-

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:49

zo zo hier is weer aardig wat gebeurt,mosel een nieuwe baas, nu op zoek naar ander paard(geen anda?)
ips op speurtocht,en fera moet voor de wagen.... _/-\o_
vhu: waarom ff geen verzorgster voor een paar dagen,kan je zelf ook wat dagen invullen en....zomers is het buitenrijden met ol vast leuker en veiliger dan nu....heb je nog ff bedenktijd voordat je een foute beslissing neemt die je niet meer terug kan draaien....je was altijd zo trots op haar....(en jezelf)
en natuurlijk ken ik ook dat gevoel....show had er geen rem op.....ik zou ook weer op een manegepaard moeten voordat ik ergens anders opstap(controle verlies gehad)
sonjim: pony al weg?
maisie: ik doe ook niet mee aan de paardenopruim(heb nu ook geen paarden meer maar ponys) *\o/* hoe gaat het met je vosjes?
hier vandaag maar eens serieus proefjes geoefend...en rondje bos gedaan,nu paar dagen extra werken,dus minder ponyplezier behalve voeren/strontscheppen)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:13

Ips fera kan toch voor de wagen inmiddels?
Zou het eerste paard niet kiezen en de 2e ook niet. Hoe groot moet hij of zij zijn rond de 1.60 toch? Ikke is ook groter denk ik. Moet hem eens meten.

Ik lees nergens in het topic ( of ik is blind waarom Moos in ene verkocht is/word??)

Gisteren met db met de concord leader voor het eerst gestapt. Nog wel met muisjes maar ik geloof dat het werkt. Hij zat eerst te los dus nog ff precies uitvogelen hoe strak hij moet. Maar tot nu toe blij.
Woensdag heeft hij ook weer ijzers onder gekregen hij ging slechter lopen zonder.

Tine heb het idee dat je moet werken voor het geld, logisch. Dan zou ik voorlopig maandag schoonmaak voor vast houden.

De rest lees ik ook wel hoor maar als ik tik vergeet ik dat weer.